شولتس هر روز به ماکرون پیامک می‌زند

شولتس از ماکرون که شکست مفتضحانه‌ای را در انتخابات پارلمانی فرانسه متحمل شد، حمایت می‌کند و هر روز به او پیام می‌دهد.

به گزارش مشرق، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: «من هر روز به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پیامک می‌زنم. ما درباره اوضاع صحبت می‌کنیم که واقعا بسیار ناراحت کننده است.»

به نقل از پایگاه خبری aussiedlerbote، ماکرون پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در فرانسه شد اما این انتخابات در دور نخست به پیروزی حزب راست افراطی مارین لوپن به نام «اجتماع ملی» منجر شده است.

دور بعدی انتخابات پارلمانی فرانسه یکشنبه برگزار می‌شود.

شولتس با وجود آنکه خود را از انتخابات دیگر کشورها دور نگه می‌دارد اما موضع واضح خود را درباره دور دوم رای گیری پارلمان فرانسه اینچنین توضیح داد: «به عنوان مثال، من برای فرانسوی‌ها که آنها را واقعا دوست دارم و به آنها احترام می‌گذارم، آرزوی خوش شانسی دارم تا از داشتن دولتی تحت رهبری یک حزب پوپولیست دست راستی در آن کشور جلوگیری کنند چون این امر برای من بسیار مهم است.»

با وجود درخواست‌های ماکرون برای برگزاری انتخابات جدید پارلمانی، شولتس به ارسال پیامک‌های روزانه به ماکرون ادامه می‌دهد، از او حمایت می‌کند و درباره اوضاع کنونی فرانسه با ماکرون صحبت می‌کند.

دور بعدی انتخابات پارلمانی فرانسه شاکله مجمع ملی را تعیین می‌کند با توجه به اینکه حزب مارین لوپن در دوم اول این انتخابات پیشتاز بوده است.

ماکرون به دنبال بهبود موقعیت خود در انتخابات آن هم پس از سوم شدنش در دور نخست این رای گیری است.

شولتس بار دیگر بر مخالفتش با یک حزب جناح راستی پوپولیست که دولت فرانسه را رهبری می‌کند، تاکید کرد.

صدراعظم‌ آلمان علنا از ماکرون در انتخابات پارلمانی اخیر فرانسه حمایت و ابراز امیدواری کرد که یک حزب جناح راستی پوپولیست در کشوری که برایش برلین بسیار مهم است، روی کار نیاید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس