چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رای دهند؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: کسانی که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده اند نیز می‌توانند در مرحله دوم و در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کنند. 

به گزارش مشرق، محسن اسلامی امروز، پنجشنبه ۱۴ تیر در گفت وگویی اظهار داشت: کسی که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده است هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده است، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص نداریم.

وی افزود: تعداد شعبه‌های اخذ رأی هم مانند مرحله اول انتخابات است ولی تعداد کمی شعب اخذ رای اضافه شده است. همچنین تعداد تعرفه‌های رای مثل مرحله اول به تعداد افراد واجد شرایط رای دادن با یک درصد اضافه به صورت احتیاط و رزرو در نظر گرفته شده است.

اسلامی اظهار داشت: هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها پیشنهاد افزایش شعبه دارند و فرماندار هم بررسی و تأیید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۱۹ قانون انتخابات، مردم باید دو مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی را در روز برگزاری انتخابات همراه خود داشته باشند. کسانی که هنوز دارای شناسنامه قدیمی هستند، باید کد ملی خود را به یاد داشته باشند.

اسلامی تاکید کرد: طبق قانون، هر نامزد می تواند یک نماینده در شعبه داشته باشد و در این دوره از انتخابات، نامزدها هم در شعبه و هم در ستاد انتخابات کشور نماینده دارند. در ستاد انتخابات کشور سه نفر از نمایندگان نامزدها حضور دارند و فرایند کار را مشاهده می‌کنند.

وی افزود: به محض اینکه پایان انتخابات از ناحیه ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شود، همکاران ما با ناظران، نماینده فرماندار و متصدیان شعبه آرا را می‌شمارند و پس از صورت جلسه و ثبت داده‌ها در سامانه، آرا از طریق سامانه به ستاد انتخابات کشور ارسال و پس از تجمیع به تدریج اعلام می‌شود.

اسلامی افزود: اگر همکاران ما به موقع شمارش و تجمیع آرا را انجام دهند، سعی می‌کنیم در ساعات ابتدایی روز شنبه، نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان با بیان اینکه تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۸۵ مبنای تولد واجدان شرایط رأی است و فقط متولدین قبل از این تاریخ می‌توانند رأی دهند، گفت: کسی که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده است هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده است، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص نداریم.

مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فردا -جمعه ۱۵ تیر- برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارش IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    1 4
    این درسته ولی مشرق نیوز من نه که بگم طرف جلیلی یا پزشکیان هستم ولی شما ععلا دارین از جلیلی دفاع و تبلیغ میکنین ..این درست نیست .شما بی طرف باش حالا یکی رای میاره .مهم اونه که به وعده هایی که میتونه عمل کنه عمل کنه و همونهارا تبلیغ کنه
    • کارگر IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      1 1
      صحنه 1 - دختری بالرین در میدان تجریش همراه با پسر ویلونیست . از دستگیری و مصاحبه ندامت خبری نشد ! صحنه 2 - خبر ساعت 14، 14 تیر سیمای جعل جبلی ، خبرنگار: شما به مناظره دوم چه نمره ای میدهید ؟ از 20 یک نمره کم میکنم 19 ! تداعی بفرمائید شام ! ، رقص دختران آذری با لباس محلی ! دختری شل حجاب با آرایش غلیظ در فسا ! خانمی کم حجاب با رژ خون چکان پای صندوق ! دختران کم حجاب در پس زمینه مصاحبه ها ! در مواقع عادی صحنه های زنان سریالهای خارجی سیاه و سفید میشد ! اینبار رنگها را غلیظ تر هم کردند ! " یک ایران جهش" جهش فرهنگی ! اگر فیلم های 18+ هم پخش کنید ، فریب تان را نمیخوریم . تحریم انتصابات !
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    0 1
    خوبیه مزشکیان اینه که شخصا کشش توسعخ را ندارد باید توسعه خواهی هم مسیلتون بشه ..
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    0 0
    موج انقلابی گری این دوستان انقلابی به توسعه خواهی میرسه برای همین مانگاهمون بود که باید موجشون را بیارند پش قالیباف توسعه خواهد ..به هر حال الان موج این دوستان میرسد به دست پزشکیان که شایسته اش هم نیست و اون دولت اقتدار گرای توسعه خواه را ایجاد میکنه چزی که باید اینها ایجادش میکردند دیگه گوش ندادند ..الانم نتیجه اش را تواهند دید ...
  • زنده باد ایران !! IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    3 0
    زنده باد ایران !!
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    8 1
    یادمون نرفته حتی سایت دانلود زیرنویس رو هم فیلتر کرده بودید. رای بی رای
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    4 1
    با پزشکیان به دوران روحانی برنمی گردیم سعید جلیلی نماینده اینده ایران بدون طریف و روحانی با جلیلی از تحریم عبور می کنیم نه اینکه اونو رفع کنیم ...تمام ..
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    0 1
    باسلام خدمت مسئولین عزیز ستادانتخابات وزارت کشور لطفا در تمام شعب اخذرای بازرس بگذارید
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    3 2
    طریف یعنی بازگشت به دهه نود ما به دهه نود برنمی گردیم به هیچ وجه ...
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    4 1
    با صدای بلند بگید قالیباف قبل از رفتنش از انتخابات از جلیلی حمایت کرد رای به حلیلی رای نه طریف و روحانی ایا به دهه نود برنی گردید ما به عقب برنمزگردیم رای به جلیلی یعنی رای به جلو ...طریف دروعگوست طریف دروعگو ما به کسانی که یک بار دروع گفتند دوباره رای نمیدیم اونها فرصت داشتند الان دیگه دوباره بهشون فرصت نمیدیم فرصت ،ریف تمام شده فرصت طریف تمام شده فرصت طریف تمام شده دوباره نه ...دوباره نه فرصت طریف تمام شده طریف مال گدشتست مال روحانی روحانی گدشته است طریف گدشته است نلیای اینده است به دهه ۹۰ بر نمی گردیم ..
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    2 2
    یک مونولوگ در اینستا برید نه به پزشکیان بگید به دهه نود برنمی گردید بگید به دهه نود بر نمی گردید به دهه نود برنمی گردید اینو همه با هم بگیم هموطن به دهه طریف برنگرد رو به حلو برو طریف تمام شده به دهه طریف برنگرد به پزشکیان بر نگرد رای به جلیلی رای رو به حلو و عبور از بحرانها ...
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    3 3
    رای من سعید جلیلی رای من سعید جلیلی رای من سعید جلیلی ...
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    1 0
    من به انصاف نیوز گفتم میخواهم به قالیباف رای بدم ...
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    3 1
    جانعه کارگری و کشاورزی میگه نه به طریف نه به روحانی ..جامعه کارگری کشاورزی میگه نه به ،ریف نه له روحانی جامعه کارگری و کشاورزی میگه نه به طریف نه به روحانی نه له طریف نه به روحانی این است حرف جامعه کارگری و کشاورزی ...
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    2 1
    نه به پزشکیان طریف نه به بازگشت به روحانی برکشت طریع یعنی بیشتر شدن تحریم ها اینو باصدای بلند بگید که طریف تحریمها را بیشتر میکنه فصای تابوی تحریم را بشکنید فصای تابوی تحریم را بشکنید امدن طریف یعنی بیشتر شدن تحریمها فصای تابوی تحریم را لشکنید امدن طریف یعنی تحریم بیشتر امدن طریف یعنی تحریم بیشتر تابوی طریف تحریم را بشکنید طریف تحریم طلب طریف تحریم طلب صد کارگر طریف تحریم طلب صد کارگر امدن طریف یعنی تحریم بیشتر نفت کمتر امدن طریف یعنی تحریم بیشتر نفت کمتر بنزین ۲۵ هزار تومانی امدن طریف یعنی تحریم بیشتر کفت کمتر بنزین ۲۵ هزار تومانی نه به طریف نه به روحانی بخ عقب برنمی گردیم ...
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    1 0
    باید یک راکتور هسته ای دیگر بسازیم تا اگر اصلاح طلبا قدرت رو به دست گرفتن بتونن داخلش بتن بریزن تا خیانت و عهد شکنی غرب رو برای مردم به ارمغان بیارن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس