نخست‌وزیر مالزی: منتظر استقبال از پزشکیان در اولین فرصت هستم

نخست‌وزیر مالزی برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» را به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران تبریک گفته و بیان کرد که نتیجه این انتخابات از آینده‌ای امیدبخش برای ایران خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، «داتوک سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی پیروزی «مسعود پزشکیان» در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

خبرگزاری برناما گزارش داد: انور در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفت که نتیجه این انتخابات نشان‌دهنده روحیه سرزنده دموکراسی ایران بوده و از آینده‌ای امیدبخش برای این کشور خبر می‌دهد.

نخست‌وزیر مالزی گفت که ایران با تمدن غنی و باستانی خود از جایگاه منحصربه‌‎فرد و برجسته‌ای در تاریخ جهان برخوردار است و ظرفیت روابط مالزی-ایران وسیع و پر از فرصت است.

او افزود: ما به تقویت سازوکارهای دوجانبه‌ و تعمیق و گسترش همکاری میان دو کشور امیدواریم.

انور همچنین گفت: ما نسبت به همکاری در مجامع بین‌المللی مانند سازمان همکاری اسلامی، جنبش عدم تعهد و ۸ کشور اسلامی در حال توسعه(دی‌۸) متعهدیم.

به گفته او، این تعهد راسخ اهداف مشترک دو کشور را ارتقا خواهد داد و موجب همکاری گسترده‌تر در میان کشورهای جنوب جهانی خواهد شد.

نخست‌وزیر مالزی همچنین گفت که دولتش از امت اسلامی می‌خواهد متحد شوند و به نسل‌کشی ادامه‌دار فلسطینی‌ها در غزه پایان دهند.

او همچنین گفت: ما باید اطمینان بیابیم که عدالت و انسانیت، به هر طریق، احیا خواهد شد. منتظر استقبال از دکتر پزشکیان در مالزی در اولین فرصت هستم.

در پایان انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و با اعلام پایان شمارش تعرفه‌ها در تمامی شعب اخذ رأی در داخل و خارج کشور، مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا، به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

در این انتخابات ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر مشارکت کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس