کد خبر 1621634
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
دو کتاب برای مداحان و منبری‌ها

کتاب‌های «مصباح‌الذاکر» و «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» نوشته سعید نسیمی در حوزه عاشوراپژوهی به مداحان، سخنرانان، شاعران آیینی، نغمه‌سرایان و فعالان رسانه کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، شاعر و نویسنده کتب مصباح‌الذاکر و جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر به عرضه این کتاب‌ها خبر داد و گفت: هر دوی این کتاب‌ها در حوزه عاشورایی و عاشوراپژوهی است. این نویسنده ادامه داد: کتاب مصباح‌الذاکر برای اهل تبلیغ یعنی افرادی مانند مداحان، سخنرانان، نغمه‌سرایان و...می‌تواند مفید باشد.
کتاب جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر هم به بحث‌های تاریخی می‌پردازد. وی افزود: مطالعه این کتاب‌ها باعث ارتقای سطح دانش و دانایی افراد مبلغ می‌شود. این دو کتاب را انتشارات «آرام دل» منتشر می‌کند.

در بخشی از کتاب مصباح‌الذاکر می‌خوانیم: برای تبلیغ نهضت عاشورا، باید در فرم و محتوای مجالس، از شیوه‌های صحیح استفاده کرد. اینجاست که رسالت نوکری فراتر از گرفتن اشک از مستمعین تعریف می‌شود. این امر که مطالبه علما و مراجع عظام است، میسر نیست مگر با ارتقای سطح دانش مداحی از طریق مطالعه متون معتبر. کتاب حاضر مجموعه‌ای است در عین جامعیت، خلاصه و فشرده برای استفاده سخنرانان، شاعران، مداحان و آن دسته از اهل تبلیغ که امکان یا فرصت بررسی منابع متعدد و پرحجم را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس