دستور العمل مخوف هانیبال دردسر جدید ارتش رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی طی حمله هفتم اکتبر حماس از دستورالعمل هانیبال استفاده کرده بود.

به گزارش مشرق، تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی طی حمله هفتم اکتبر حماس دستورالعمل هانیبال (Hannibal Directive) را اجرایی کرده بود.

براساس این دستورالعمل، به دلیل تبعاتی که اسارت صهیونیست‌ها از سوی دشمنان این رژیم دارد، باید از هر ابزار ممکن برای جلوگیری از وقوع این اتفاق استفاده شود. در این دستورالعمل نظامیان مجاز هستند به خودرو یا محل وجود اسرا صهیونیست نیز حمله کنند حتی اگر این کار منجر به کشته شدن اسرا شود.

نظامیان و مقامات ارشد صهیونیست در گفتگو با نشریه هاآرتص اذعان کردند در حمله هفتم اکتبر دستورالعمل هانیبال صادر شده و قرار بود خودروی حامل اسرا هدف قرار گرفته شود. دستور مستقیم فرماندهی صهیونیست این بود که حتی یک خودرو حامل اسرا نباید به غزه بازگردد.

تحقیقات هاآرتص نشان می‌دهد دستورالعمل هانیبال در ۳ تأسیسات نظامی که حماس در آن نفوذ کرده بود اجرایی شده بود. اطلاعات اولیه نشان می‌داد بسیاری از اسرا طی اعلام این دستورالعمل در معرض خطر قرار داشتند، حتی اگر هدف اصلی آنها نبودند.

دستورالعمل هانیبال از سال ۱۹۸۶ و همزمان با اقدامات حزب الله لبنان در ربودن نظامیان صهیونیست معرفی و اجرایی شد. با این حال، در سال ۲۰۱۶ گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی این دستورالعمل جنجالی را لغو کرد؛ گرچه در سطوح نظامی همچنان این دستورالعمل در مواضع اضطراری اجرا می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس