کد خبر 1622244
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
image.png

کاربران نوبیتکس برای اولین‌بار در ایران می‌توانند گزارش اثبات اندوخته خود را دریافت کنند.

پلتفرم مبادله رمز ارز نوبیتکس از اولین پروتکل اثبات اندوخته در ایران رونمایی می‌کند. کاربران با استفاده از این پروتکل که مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین توسعه داده شده می‌توانند گواهی مبنی بر اثبات وجود دارایی خود نزد نوبیتکس دریافت کنند.

ارائه‌ی گزارش‌های اثبات اندوخته (Proof of Reserve) توسط پلتفرم‌های حوزه‌ی مالی، یکی از اقدامات موثر در راستای شفافیت و حفظ اعتماد کاربران است. گزارش‌های اثبات اندوخته به کاربران نشان می‌دهند که یک پلتفرم، با نسبت ۱:۱ دارایی آن‌ها نزد آن پلتفرم، اندوخته دارد و در نهایت به اندازه دارایی تمام کاربرانش موجودی دارد.

در راستای حفظ حریم خصوصی و امنیت دارایی کاربران‌، پلتفرم‌های تبادل رمز ارز در ایران تاکنون موفق به انتشار گزارش‌های اثبات اندوخته کاربران نشده‌اند، اما تیم دانش‌بنیان نوبیتکس لبز، در یک اقدام نوآورانه و برای اولین بار در جهان، پروتکلی توسعه داده که با حفظ حریم خصوصی و امنیت دارایی کاربران، گزارشی مبنی بر اثبات اندوخته اتریوم نزد نوبیتکس ارائه می‌دهد. این پروتکل نوآورانه از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کند و «اثبات اندوخته خصوصی اتریوم» نامیده می‌شود.

نوبیتکس لبز، بازوی تحقیقاتی نوبیتکس

تیم تحقیق و توسعه‌ی «نوبیتکس لبز» فعالیت خود را به صورت رسمی از تابستان ۱۴۰۲ و با هدف ارتقای دانش رمزنگاری و بلاکچینی نوبیتکس آغاز کرده و اقدامات درخشانی مثل ارائه و پذیرش «پروپوزال کرم چاله دانش-صفر» در بنیاد اتریوم را در کارنامه‌ی خود دارد. این تیم طی آخرین اقدام خود، پروتکل نوآورانه‌ی «اثبات اندوخته خصوصی اتریوم» را با استفاده از تکنولوژی اثبات‌های دانش-صفر توسعه داده و این پروتکل، به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس