کد خبر 1622908
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
داستان عجیب یک درخت با ۲۰ نوع میوه +فیلم

شهروند کنگاوری که علاقه‌ی بسیار او به درخت و کشاورزی باعث شد به درخت بادامش که بعد از گذشت ۵ سال هنوز بی‌ثمر بود ۲۲ پیوند به آن بزند طوری که اکنون با تغییر پایه درختش ۲۰ نوع میوه از آن برداشت می‌کند.

به گزارش مشرق، تنوع اقلیمی، آب و هوایی و جغرافیایی استان کرمانشاه به‌گونه‌ای است که دارای چهارفصل در یک‌زمان است؛ همین امر باعث شده است که از حیث میوه‌های خوش‌طعم و تابستانه از نعمت‌های خوبی برخوردار باشد.همین امر باعث شده است که افراد در خانه‌های مسکونی و محل‌های کارشان درخت‌های گوناگون میوه بکارند و از میوه‌های گوناگون همسایه‌ها را نیز سهیم می‌کنند.

در این میان آقای حمید نورزاد که اکنون به کسب‌وکار فروش سنگ نمای ساختمان مشغول است ازآنجاکه علاقه به درخت داشته و قبل از طلوع انقلاب اسلامی دیپلم کشاورزی خود را اخذ کرده بود، در یک ابتکار جالب، توجه خیلی‌ها را به خود و درختش که به‌مانند فرزندش نیز هست به خود جلب کرده است.

وی که ساکن کنگاور است که با کنار هم قرار دادن علم و تجربه توانسته است از یک درخت ۲۰ میوه را برداشت کند.

حمید نورزاد در خصوص این درخت ۲۰ میوه را اظهار کرد: در سال ۱۳۵۷ دیپلم کشاورزی خود را اخذ کرد که با توجه شروع انقلاب و بحبوحه‌ی اواخر سال ۱۳۵۷، دانشگاه تعطیل و ادارات دولتی نیز نشد که استخدام شوم، رو به شغل آزاد آوردم.وی افزود: ازآنجاکه علاقه‌ی من به کشاورزی داشتم یک درخت بادام در محل کارم کاشتم. بعد از گذشت ۵ – ۶ سال که دیدم این درخت ثمر نمی‌دهد، به‌تدریج پیوند روی آن زدم تا جایی که به ۲۲ پیوند رسید و الآن ۲۰ نوع میوه مختلف ثمر می‌دهد که قابلیت ارتقای آن تا ۵۰ نوع میوه را دارد.

شهروند کنگاوری ضمن تصریح اینکه این درخت ۲۲ سال سنش هست، عنوان کرد: باثمردهی حدود ۴۰۰ کیلو از میوه‌های مختلف، ازجمله درخت‌هایی در کشور است که بیشترین بار را می‌دهد و می‌توان گفت که همه‌ی میوه‌هایی که دارای هسته هست در این درخت ثمر داده است.

وی ادامه داد: ازجمله میوه‌های این درخت می‌توان به ۳ نوع زردآلو، هلو، ۲ نوع بادام، آلوبخارا، آلو قطره‌طلا، آلو قجری، آلو شابلون، آلو کالیفرنیا، انواع شلیل‌های شامل شمس، انجیری و مغان نام برد.

نورزاد بهره‌مندی از علم و تجربه را راه دستیابی به این مسئله دانست و گفت: اگر دولت با من همکاری کند می‌توانم عمر درخت هلو و شلیل که گفته می‌شود ۷ سال است با تغییر پایه درخت به ۲۰ سال اضافه کنم.

وی بابیان این‌که این درخت به من انگیزه ادامه زندگی و شادابی می‌دهد، تصریح کرد: من ۱۰ سال پیش می‌خواستم بازنشست شوم و به خاطر این درخت بود که دست از کار کردن نکشیدم و روزانه هم ۲ ساعت برای او وقت می‌گذارم.

شهروند کنگاوری که این درخت را فرزند خودش می‌دانست، گفت: تمام میوه‌های این درخت را به همسایه‌ها و مشتریانی که به محل کار می‌آیند می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه این درخت باعث تعجب مشتریانم شده است، مطرح کرد: این درخت باعث تعجب بسیاری از مشتریانم هم شده است تا جایی که وقتی متوجه می‌شود ۲۲ نوع میوه در یک درخت وجود دارد، باورشان نمی‌شود.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    18 0
    ماشاالله
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 4
    سرطان زا نیست؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    4 3
    تحصیلات زمان شاه ارزش داشت
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      1 1
      پس میگفتن لولهنگ نمیتونیم بسازیم 50 هزار مستشار با حقوق و خدمات ویژه !!! هم اوردند که براشون طیاره را فقط بپرونه
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 1
    بنازم به عظمت و دقت بیگ بنگ
    • محمد US ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 0
      مرده شور تو اون بیگ بنگ تو و اونی که این مزخرفات رو کرد تو کلت و اونی که این مزخرفات رو ساخت رو یکجا باهم ببرن.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    5 1
    ((لاحول ولاقوه الا باالله العلی العظیم))
    • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 1
      اگه بلد بود که همه درختا رو از اول همینجوری خلق میکرد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 2
    عزیز من دستت درد نکنه ولی کار سختی نیستی، هسته دارهایی مثل زردآلو، آلو، هلو، شلیل، شبرنگ و غیره از یک خانواده هستند و براحتی بهم پیوند می‌خورند.
    • IL ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 0
      حیف و صد حیف که هیچ حمایتی ازشون نمیشه!
    • IL ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 0
      حیف و صد حیف که هیچ حمایتی ازشون نمیشه!
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    یاد درختهای بهشتی افتادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس