کد خبر 1622938
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
بحران برق در کشورهای عربی

بعد از کویت این بار مردم مناطقی از عربستان سعودی به ویژه در پایتخت از قطعی گسترده برق خبر دادند.

به گزارش مشرق، «روزهای سپری‌ شده و پیش‌رو گرم‌ترین روزهای ثبت‌شده در تاریخ جهان هستند». این بخشی از گزارش سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک است.

عربستان سعودی گرم‌ترین کشور غرب آسیا نیست اما اهالی ریاض دیروز قطعی برق گسترده‌ای را تجربه کردند و از تداوم قطعی‌ها نگرانند.

یک کاربر سعودی در شبکه‌های اجتماعی نوشت که جرئت رفتن به آسانسور را ندارد، زیرا رفت‌وآمد برق از دست دولت خارج شده است.

پیش از سعودی‌ها، هفتهٔ گذشته کویت هم به‌دلیل گرما درگیر قطعی برق شد و جداول خاموشی در این کشور منتشر شد.

بحران برق در کشورهای عربی

محله‌های حتین، النخیل، العقیق و الغدیر ریاض بیشترین قطعی برق را پشت سر گذاشتند و سازمان تنظیم مقررات برق سعودی‌ها هم از مردم عذرخواهی و از درک آن‌ها تشکر کرده است.

تامین انرژی در شرایط گرم به دلیل افزایش مصرف و افزایش آسیب‌پذیری تجهیزات کار بسیار دشواری است.

کارشناس انرژی مهران محمدپور معتقد است که گرما یک پدیده نادر نیست و طراحی تجهیزات برقی باید متناسب با شرایط باشد، از این رو توجیه قطعی برق به دلیل گرما منطق ندارد.

در مقابل، استاد دانشگاه رحمان سروی می‌گوید که وقتی از گرم‌ترین روزهای تاریخ جهان حرف می‌زنیم، یعنی یک پدیده نادر رخ‌داده، مضافا اینکه شبکه برق به شدت وسیع و در معرض خطر است و یک پاره‌گی کوچک در سیم‌ها به قطعی منتهی می‌شود.

پژوهشکده بروئگل که یک نهاد اروپایی است، مصرف بهینه مردم در فصل گرم را بهترین راه حفاظت از شبکه برق نام‌برده و معتقد است با راهکارهایی نظیر تنظیم دمای خانه روی ۲۶ درجه می‌توان از بحران قطعی برق جلوگیری کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    4 2
    کشور ما که اصلا بحران برق نداره اصلا برق قطع نمیشه اصلا از توانیر پیامک نمیاد! لامپ خیابونها و اتوبان های شهر اصلا خاموش نیست و شهر در ظلمات فرو نرفته
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      4 3
      از زمان احمدی نژاد که اون همه پول نفت رو معلوم نیست چیکار کرد زیرساختای مملکت به فنا رفت
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    4 0
    روتون که رو نیست لامذهبا
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    5 0
    مسئولین عربستان عذرخواهی کردن بابت قطع برق اما شما هیچ موقع بابت کم کاری هاتون عذرخواهی نکردید هر کس هم انتقاد کنه بازداشت میشه
    • SE ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 2
      تازه قرار بودن اب و برق مجانی بشه
  • اهمیت آموزش درست !! IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    با این وضعیت هوای تابستانی و بالا بودن مصرف ، بصورت ابلهانه ، صدا و سیما و جناب مدیر عامل شرکت برق به مردم توصیه میکنند که کولر گازی را روی ۲۴ قرار دهند !!! ....... ۲۴ خیلی خنک است و نباید بدنمان را به چنین هوای سردی در تابستان عادت دهیم ! ..... روی ۲۶ کاملا جواب میدهد !! .... نکته جالب اینکه جناب مدیر عامل شرکت برق همیشه در تابستان ، کت به تن دارد !! .... این حماقت شاید برای عده ای عادی شده باشد ! ، اما شما که در حال آموزش و توصیه به مردم هستی نباید در تابستان با کت جلوی دوربین بیایی !! .... جالب است که نخست وزیر اسبق ژاپن دستور داده بود در تابستان کسی حق ندارد با کت به اتاق وی بیاید !! .... و گفته بود که : پوشیدن کت در تابستان یک اقدام احمقانه است !! ... بله این تفکرات است که ژاپن ، کشوری فاقد منابع طبیعی را سالها جزو هفت اقتصاد برتر دنیا با کمترین تورم ، قرار میدهد !!
  • امیر IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    اینقدر کشورهای عربی را با ایران مقایسه نکنید آیا کشورهای عربی به اندازه ایران استان شهر روستا داره که زود قضاوت می کنی 85میلیون نفر جمعیت ایران اندازه کشورهای حوضه خلیج فارس هست حالا هی قضاوت بی جا بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس