طفل شیرخوار امام حسین (ع) با کسی سر جنگ نداشت

امام‌جمعه موقت زاهدان گفت: در جامعه اسلامی مادر حرمت بالایی دارد و در تکریم شخصیت اولاد مادر مهم‌ترین شخصیت را اجرا می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید خلیل حسینی در مراسم شیرخوارگان حسینی بیان کرد: مادر حرمت بالایی دارد زمانی که پیغمبر (ص) می‌خواهد از حضرت زهرا (س) به نیکی یاد کند می‌گوید فاطمه ام‌ابیها یعنی او مادر من است در تکریم شخصیت اولاد مادر مهم‌ترین شخصیت را اجرا می‌کند.

وی افزود: هر مادری نمی‌تواند تربیت‌کننده سربازهای امام‌زمان (عج) باشد زمانی که امیرالمؤمنین می‌خواست بعد از حضرت زهرا ازدواج کند به دنبال زنی از مدینه می‌گردد تا بتواند فرزندانی شایسته تربیت کند.

امام‌جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: این دسته‌گل‌هایی که امروز مادران بر روی پای گذاشتند جان جانان والدین هستند همین‌طور که والدین بر اولاد حق دارند اولاد نیز بر والدین حقی دارند در صورت کوتاهی می‌توان مؤاخذ کرد.

وی ادامه داد: اولین حق فرزند بر والدین انتخاب اسم نیکو است امروز ثابت شده است که این اسم بر شخصیت فرزند تأثیر دارد نام‌گذاری بسیار مهم است نام‌های ائمه و فرزندانشان نام‌های زیبا و نیکو انتخاب می‌کردند.

حسینی تشریح کرد: اسم فاطمه یعنی بانویی که از بدی‌ها فاصله دارد، زهرا به معنای درخشان است باید بر فرزندان نام نیکو گذاشت این حق فرزندان بر اولاد است و حق دوم تربیت درست است و این تربیت باید قبل از جایگزین‌شدن جنین در رحم پاک مادر شروع شود.

وی اذعان کرد: شما باید فرزندانی مثل شهید سلیمانی تربیت کنید دشمنان می‌دانند خدایی ناکرده اگر مقداری زنان و دختران ما سست شوند؛ یعنی سد شکسته می‌شوند؛ اما این اتفاق نمی‌افتد؛ زیرا این فرزندان حسینی بزرگ می‌شوند قدر این نعمت‌های که خداداده است باید بدانیم.

امام‌جمعه موقت زاهدانی گفت: در صحنه کربلا علی‌اصغر گریه می‌کرد بی‌تابی می‌کرد طفل شیرخوار امام حسین (ع) که با کسی سر جنگ نداشت؛ اما با تیر سه شعبه از او پذیرایی کردند، این فرزندان را امروز به امام حسین (ع) بسپاریم تا عاقبت‌به‌خیر شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس