همایش شیرخوارگان حسینی در اراک برگزار شد+فیلم

همایش شیرخوارگان حسینی در ششمین روز از ماه محرم الحرام همزمان با سراسر ایران اسلامی در همنوایی با شهید شش ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد.

به گزارش مشرق، مادران عزادار اراکی در این همایش مذهبی با پوشاندن لباس.های سیاه و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی اصغر(ع) به پیشانی نوزادان خود به یاد ۶ ماه امام حسین (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

در این آیین معنوی مداحان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.

همایش شیرخوارگان حسینی در اراک برگزار شد+فیلم

مادران با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین فرزندان شیرخواره خود را بالای سرگرفته بودند و با دل های شکسته برای عاقبت بخیری فرزندان خود دعا کردند.

فضای مصلای بیت المقدس اراک آنچنان رنگ و بوی معنویت به خود گرفته بود که هر کسی وارد این فضا می‌شد بی‌اختیار اشک از چشمانش سرازیر می‌شد و به سر و سینه خود می‌زد.

همایش شیرخوارگان حسینی حرکتی عظیم در راستای تربیت سربازان امام زمان (عج) است و همه ساله به یاد کودکان شهید قیام کربلا در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

این آیین معنوی در تمامی مساجد و امامزادگان شاخص نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس