کد خبر 1623621
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
مسعود اکبری

افراطیون مدعی اصلاحات در پی آن هستند تا با دروغ «تحویل گرفتن زمین سوخته از دولت سیزدهم»، ضمن رها کردن ادامه مسیر شهید رئیسی، دوران سیاه اقتصادی دهه ۹۰ را تکرار کنند. 

به گزارش مشرق، مسعود اکبری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: روزنامه کیهان سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در گزارشی با عنوان «اسب زین‌شده زیر پای دولت چهاردهم» نوشت:«دولت چهاردهم در حالی سکان اداره کشور را به دست می‌گیرد که وضعیت کشور در مقایسه با شرایط اسفناکی که در مرداد ۱۴۰۰ به دولت سیزدهم تحویل داده شد تغییرات مثبت بسیار زیادی داشته است.»

در گزارش مذکور با مستندات متعدد و غیرقابل انکار تاکید شد که ایران ۱۴۰۳ که از دل آوارهای سنگین هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم برخاست، اکنون کمتر شباهتی با روز اول ریاست جمهوری شهید رئیسی دارد.

این گزارش با واکنش گسترده جریان مدعی اصلاحات مواجه شد و به قول معروف، جیغ آنان را بلند کرد. این طیف با عصبانیت نسبت به این گزارش مستند واکنش نشان داد. این واکنش عصبی و خشمگینانه نشان داد که تیر به هدف اصلی اصابت کرده و یک نقشه مهم را نقش بر آب کرده است. یک سؤال؛ این نقشه مهم، چه بود؟!

برای یافتن پاسخ این سؤال، کمی به عقب برمی‌گردیم. به مقطعی که چهارسال از دولت اول روحانی(دولت یازدهم) سپری شده بود. به این موارد دقت کنید:

- دولت یازدهم(چهار سال اول روحانی) صرفا آواربرداری کرد. (اسحاق جهانگیری؛ معاون اول دولت روحانی؛ ۲۱ اردیبهشت ۹۶؛ چهارمین سال فعالیت دولت روحانی)

- ۴ سال در حال آواربرداری بودیم. (بیژن زنگنه؛ وزیر نفت دولت روحانی؛ ۱۴ اردیبهشت ۹۶)

- چهارسال مشکلات آواربرداری و ریل‌گذاری را تحمل کردیم. (شهیندخت مولاوردی؛ معاون رئیس‌جمهور؛ ۲۳ اردیبهشت ۹۶)

- روحانی در این ۴ سال آواربرداری کرد. (سیدرضا صالحی امیری، وزیر ارشاد دولت روحانی؛ ۲۱ اسفند ۹۵)

- هنوز مشغول آواربرداری هستیم. (مسعود سلطانی‌فر؛ معاون رئیس‌جمهور؛ ۵ مهر ۹۴)

- دولت روحانی در چهار سال نخست مشغول آواربرداری دولت گذشته بود. (احمد مازنی؛ نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم)

مدعیان اصلاحات در حدفاصل سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ به دفعات مدعی شده بودند که همچنان مشغول آواربرداری بوده و مردم نباید انتظار بهبود اوضاع را داشته باشند. یک سؤال دیگر، آیا دولت یازدهم و دوازدهم که دربست در اختیار مدعیان اصلاحات بود(بخوانید دولت‌های سوم و چهارم خاتمی) واقعا مشغول آواربرداری بود؟! پاسخ قطعا منفی است؛ چرا؟! کارنامه دولت روحانی نشان می‌دهد که این دولت نه تنها مشغول آواربرداری نبود، بلکه به طرز فاحشی کشور را به عقب برد و ما در این دولت «به عقب برگشتیم».

به عنوان نمونه، دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت سیزدهم تحویل داد. این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل داد. نکته قابل تأمل اینجاست که طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد.

دولت روحانی با واگذاری رانت‌های هنگفت، حراج ۶۰ تن طلا (سکه) و ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی را رقم زد. در دولت روحانی نقدینگی حدود ۹ برابر افزایش یافت و این مسئله به نابودی تولید و اشتغال منجر شد. دولت روحانی از بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی، اغماض و چشم پوشی کرد. در دولت روحانی بیش از ۵ هزار واحد صنعتی تعطیل شد و یا به حالت نیمه تعطیل درآمد.

قیمت مسکن در دولت روحانی حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافت. براساس آمار، قیمت اقلام خوراکی در دوره ۸ ساله دولت روحانی حدود ۷ برابر افزایش یافت. قیمت دلار در دولت روحانی ۷۸۰ درصد گران شد و خودرو نیز حدود ۷۰۰ درصد گران شد. در مرداد ماه ۱۴۰۰ که دولت تغییر کرده بود ولی وزرا هنوز رای اعتماد نگرفته بودند. وزرای دولت روحانی به رئیسی گفته بودند که حتی توان پرداخت حقوق مرداد را هم نداریم.

در دولت روحانی به دلیل قصور و تقصیر در مدیریت کالاهای اساسی شاهد قحطی برخی اقلام و تشکیل صف‌های عریض و تحویل برای خرید برخی اقلام خوراکی بودیم. به واسطه عملکرد دولت روحانی تعداد کشته‌های کرونا به روزی ۷۰۰ نفر افزایش یافت.

پس با یک بررسی مختصر و کوتاه درباره عملکرد دولت روحانی(دولت مدعیان اصلاحات) به این مسئله پی می‌بریم که در این دولت، اقدامی در راستای آواربرداری صورت نگرفت. حالا این مسئله را اضافه کنید به ماجرای حقوق‌های نجومی و همچنین پرونده اشخاصی از جمله حسین فریدون، مهدی جهانگیری، شبنم نعمت‌زاده، مهدی آخوندی، ‌هادی رضوی و پرونده‌هایی از جمله خسارت محض برجام، واگذاری غلط و مسئله‌دار هفت تپه، فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، فساد کرسنت، قرارداد خسارت‌بار توتال و...

حالا برمی‌گردیم به سؤال نخست و آن اینکه، محتوای گزارش «اسب زین‌شده» کدام نقشه را نقش بر آب کرد؟! این گزارش، پروژه عملیات روانی مدعیان اصلاحات برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌های احتمالی و ترک فعل‌های احتمالی و قصور و تقصیرهای احتمالی در دولت چهاردهم را نقش بر آب کرد و آن را سوزاند.

نشان به آن نشان که افراطیون مدعی اصلاحات، در شرایطی که هنوز دولت چهاردهم تشکیل نشده، به دنبال آن هستند تا با کلیدواژه‌هایی از جمله «زمین سوخته»، ضمن سیاه‌نمایی دوران درخشان دولت سیزدهم، باب بهانه‌جویی را بگشایند و از فشار افکار عمومی بر مدعیانی که احتمالا با همان کارنامه رفوزه به دنبال حضور در دولت چهاردهم هستند، بکاهند.

همان‌طور که پیش از این نیز ذکر شد، افراطیون مدعی اصلاحات در پی آن هستند تا با دروغ «تحویل گرفتن زمین سوخته از دولت سیزدهم»، ضمن رها کردن ادامه مسیر شهید رئیسی، دوران سیاه اقتصادی دهه ۹۰ را تکرار کنند.

براساس مستندات موجود، دولت شهید رئیسی خزانه را خالی تحویل گرفت؛ هم خزانه ریالی و هم خزانه کالاهای اساسی را. در حالی که دولت سیزدهم برای آرامش جامعه در ابتدای کار حرفی از آن نزده بود، این موضوع مدت‌ها پس از شروع به کار دولت با انتشار نامه‌نگاری‌های بین مسئولان دولت قبل برملا شد. محمود واعظی، رئیس ‌دفتر وقت رئیس‌جمهور در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ در پاسخ درخواست بودجه از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشته بود:«همه موجودی خزانه بر اساس درخواست‌های جناب‌عالی تخلیه شده است موجودی وجود ندارد.»

پرکردن خزانه خالی، فائق آمدن بر بحران نقدینگی، رایگان شدن بیمه ۵ دهک اول درآمدی، چندجانبه‌گرایی و حضور ایران در جبهه جدید قدرت جهانی، دیپلماسی منطقه‌ای هوشمندانه، مواجهه با اقتصاد بحران زده، عبور از بحران خاموشی و ناترازی، رسیدن به خودکفایی در گندم و صادرات مرغ، کلیدزدن طرح مسکن ملی، پایان همه‌گیری کرونا با ورود مستقیم شهید رئیسی برای واردات واکسن و تولید انبوه واکسن‌های داخلی، افتتاح ابَربیمارستان‌ها و تحویل ۱۶ هزار تخت بیمارستانی، کاهش تورم، اجرای طرح عظیم آبرسانی در خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، همدان، افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی و...تنها بخشی از کارنامه موفق دولت سیزدهم است.

بنا بر مستندات غیرقابل انکار، ما اکنون در میانه دوران بهبود و درمان هستیم. درمان بیماری‌ای که دولت مدعی تدبیر و امید- بخوانید دولت مدعیان اصلاحات- آن را به کشور تحمیل کرد و دولت رئیسی به بهبود آن پرداخت و شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه، درمان این بیماری را نیمه کاره گذاشت.

واقعیت این است که حساب جناب آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب از حساب طیف افراطیون مدعی اصلاحات که برای دولت چهاردهم چنگ و دندان تیز کرده‌اند، جداست. پروژه عملیات روانی ذکرشده نیز در اتاق فکر افراطیون مدعی اصلاحات پخت و پز شده است.

با این وجود لازم و ضروری است که رئیس‌جمهور منتخب برای جلوگیری از وارد شدن خسارت از جانب افراطیون مدعی اصلاحات، به صورت جدی و اساسی با این جریان بدسابقه مرزبندی کرده و حساب خود را از آنان جدا کرده و اجازه ندهد که این جریان خطرناک، در دولت چهاردهم جا خوش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 43
  • جعفر خادمی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    24 6
    اگر خزانه پر شده به خاطر این هست که دولت پرداخت حقوق کار مندان را براساس تورم پرداخت نکرده
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      10 5
      چرا از اول انقلاب تا سال اخر دولت روحانی گوشت رسید به کیلویی ۱۵۰ تومان ولی فقط تو سه سال رسیده به ۷۵۰ تومان ؟!!!!
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      چرا حقوق تو اول انقلاب تا سال اخر روحانی 6 میلیون بود الان رسیده به 20 میلیون ؟؟؟!!!
    • محسن IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 1
      برو بابا انگاراصلاح طلبها حقوقهارا از تورم بیشتر پرداخت می کردند که خزانه را جارو کرده بودند نه داداش مشکل جای دیگه س آدرس غلط ممنوع
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      جالب هست در عدم انتشار نظر بنده و خوشحالم زیاد به سایت شما نمی آیم وقتی اینگونه هستید حتی علیه شهید رییسی!
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      پول بی حساب چاپ کردن خزانه پر کجا بود
  • مهران IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    13 27
    دولت روحانی دوره سیاه و نکبت در تاریخ ایران است
    • من IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      نه اینکه در دولت آقای رئیسی اوضاع همه مردم گل و بلبل سد تورمی که در دولت رئیسی در بازار ایجاد شد پدر مردم را در آورد انصاف کجاست
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      فشار بخور اتفاقا بهترین دوران تاریخ ایران خاتمی بود حسن روحانی
  • سید IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    9 24
    تجربه دولت حسنک وزیر را دارند! از بی عرضه گی شان هست که خوب می دانند پس از چهارسال کارنامه ای سیاه خواهند داشت که در برابر کارنامه شهید رئیسی خجالت آور خواهد بود! پس فرار به جلو به نظر ایشان بهترین روش است !!!
  • یدالله IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 1
    با شما نسبت نسبی دارد
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 2
    یعنی ایشون میتونن حسابشون و از این طیف بد سابقه جدا کنن؟
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    18 2
    برای یه عده توی کشور همه چی خوبه اما اشک چشم بیوه زنان رو نمیبینن که درمانده شده اند
  • چشم بینای ملت IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    11 0
    داداش در مورد مسکن حداقل 3000% افزایش قیمت دادند (20 تا 30 برابر) نه 700% که با سانسور و یا اشتباه نوشتی در متن خبر!!! اصلاح کن لطفا...
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 16
    دولت سوم روحانی + طالبان . شک نکنید . نوش جان مردمی که بهش رای دادن
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    15 6
    شما حتما زمان شهید رئیسی ایران نبودی!!!
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    20 3
    حالا اسب زین شده یا زمین سوخته !!!! عزیز من ، مردم که بلانسبت شما بزرگوار نیستند ، این فشار به مردم پس از کجا میاد
  • reza IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 13
    چون میخوان بی عرضه گی بعدیشون رو بندازند گردن دولت قبلی. مثل حسن روحانی ! 4سال اول رو به قول خودشون آواربرداری کردند 4 سال بعدی رو هم سایه جنگ رو از سر مردم برداشتند! چرخش چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژ ها هم کشک!!
  • ارش AU ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 8
    اسب زین شده
    • ایرانی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      اسب زین شده چلاق که صد جور مریضی داره مبارک طرفداراش .یکم چای دبش بهش بدید شاید تونستید حداقل باش عکس بگیرید و الا این اسب زین شده دیگه نای ایستادن هم نداره چه برسه که بخواهید سوارش بشید .
  • یزدان IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    19 5
    اسب زین شده؟؟؟؟!!!!!!! زین نشدتون چجوریه
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      2 6
      نسبت به دوران روحانی گفته که خزانه خالی با کلی بدهی بود و فروش نفت اندک
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 0
      عمو جون به لطف جنگ اوکراین و شل گرفتن بایدن دولت سیزدهم تونست دوزار نفت بفروشه که اونم نسیه و با نصف قیمت و به جاش جنس بنجل و چینی به جاش میدن
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      2 0
      حالا که نفت رو به مفت فروختن تازه پول هم پس نگرفتن و جاش جنس بنجل دادن
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    18 3
    قیمت اقلام خوراکی را نگاه کنید تا بفهمید
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    18 3
    دوست عزیز مهمترین مستند زندگی مردم است !!!!
  • سپیده IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 0
    بدون زیرساختهای علم و صنعت کشور ما تبدیل به یک کشور توسعه نیافته می‌شد
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 0
    همین وضع باشد
  • ,,امانی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    6 8
    دولت های سوم وچهارم آقای خاتمی که در دولت یازدهم ودوازدهم جناب روحانی تبلور یافت که دراین مقاله هم آورده شد که تمام ارکان دولت می‌گفتند ما درحال آوار برداری هستیم از اینجا دروغ آنها برملا می‌شود که بارها خودشان مخصوصا جناب جهانگیری بیان کردند که بیشترین درآمد ارزی تاریخ کشور مربوط به دوره ۸ساله آقای احمدی نژاد بود که ۸۰۰میلیارد دلار بود خوب قاعدتا عقلانی هست که با این درآمد ارزی بای وضع دولت اول روحانی بهترین وضع ممکن انتقال دولت های انقلاب باشه چرا که این حجم درآمد ارزی یا باید قسمتی بزرگ از ان ذخیره شده باشه یا باآن کارخانه های مختلف صنعتی از پتروشیمی پالایشگاه فولاد گرفته تا هرچه که دررابطه با صنعت وکشاورزی باشه احداث گردیده باشه یا خرج ساخت مسکن شده باشه یا صرف واردات موادغذایی وحتی لوکس شده باشه بنابراین حس ایجاد تورم درآن دولت نزدیک به صفر است پس چطور حضرات ادعا می‌کنند ۸سال درحال آوار برداری از دولت آقای احمدی نژاد بودند اصولا اصلاح طلبان همان قوم یهود هستند که دائم نق می‌زنند وایراد می‌گیرند ایراد بنی اسرائیلی که میگن همین طایفه. هستند در کشور ما اما بنام دیگر
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 1
      احمدی نژاد و دارو دستش پولارو خوردن و بردن یه ابم روش از خواب بیدارشو
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    27 5
    چرا دوست دارید مثل کبک سرتون بکنید زیر برف و منکر اوضاع درهم ریخته اقتصادی ورفاهی مردم شوید؟؟
  • klk IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    18 3
    قیمت مرغ وگوشت را مقایسه کن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    19 3
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    14 8
    ملت به وضوح می بینند و آن اسب زین شده هم قطعا مربوط به کاسبان تحریم و شرقگدایان بی مصرف است
  • علی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    16 3
    کاری ندارم به جهتگیری سیاسی حداقل از روی سواد حرف بزن واقعا نه اطلاعات اقتصادی داری و نه سواد
  • احسان IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    10 8
    خداروح شهیدرئیسی روشادکنه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 0
    یاد داستان من ندیم تو ام نه ندیم افتادم.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    14 4
    دلار ۶۰ هزار تومن
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      اینا دستپخت دولت زنبیل هست که سه سال دولت زیر نظرش بود و امار غلط میدادن به رئیس جمهور منتخبشون
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    11 5
    چرا باید راه دولت ایشون ادامه پیدا کنه؟
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 1
    اصلا هیچ گروهی که تو گزارش اومده برام اهمیتی ندارند
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      خوب معلوم که بود طرف مردم نیستید ولی با منتشر نکردن ادامه نظرم راجع به گرونی ها و بی کفایتی ها و دست در جیب کردن ملت
  • ES ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 2
    چیزی که ما می بینیم
  • ES ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 2
    چیزی که ما می بینیم
  • بازنشسته IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    6 4
    ادامه راه شهید؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 11
    واقعا فکر میکنید حساب پزشکیان با تندروهای اصلاحات جداست؟ چه ادبیاتی از او شنیدید که او را متفاوت یافتید؟ چه کسانی را در اطراف او دیدید که او را متفاوت یافتید؟ چه هنری در طول ۱۶ سال نمایندگی و چند سال وزارت از او دیدید که او را متفاوت یافتید؟ به دورانی سیاه تر از دوران روحانی خوش آمدید. شاید این آخرین امتحان الهی باشد که در آن اوضاع به شدت سخت میشود و در صورت عدم قبولی در این امتحان ، فاتحه جمهوری اسلامی را بخوانید. دلم برای سید علی خامنه ای سوخت
  • ملت IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 5
    نمیدادنش دست اصلاح طلبها .اصلا پزشکیان تائید صلاحیت نمیشد
  • صادق IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 1
    مدعیان عدالت و صداقت با حربه دروغ ؟!
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    12 3
    شما چرا زمین سوخته رو اسب زین شده جا میزنید؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 1
    از امروز ساعت نه صبح بایط قطار برای مردادماه سی درصد گران شد
  • مجید IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    9 2
    چه اسبی چه روزی؟
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 8
    همیشه برای تصویر دولت خاتمانسوز روحانی مجبورید روی یک پا حرکت کنید. این تنگ نطری جناحی فقط بخاطر اینه که میترسید شرخ کامل ماجرا به حساب دولت مردمی و محبوب نهم و دهم ریخته شود. مردم اما دوران بی همتای روتق و نشاط سالهای 84 تا 92 را فراموش نمی کنند.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      هزار تا مثبت.
  • عباسعلی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    10 2
    این زمین شخم خورده و زلزله زده است نه چیز دیگر .نویسنده مقاله مثل اینکه در ایران زندگی نمیکند
  • ایرانی وطن پرست IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 2
    این روزنامه کیهان یا واقعآ دارد از پیشرفت کشور صحبت میکند؟
  • حامد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 1
    اسب زین شده .یعنی خزانه پر
  • DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    چون عرضه تبلیغات رو دارند و مثل شماها ساده لوح نیستند.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 0
    استغفرالله ...
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 0
    خداوندا حق ملت مظلوم و صبور ايران اين جماعت نيست! خودت ياريمان بده!!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 2
    اگرملت را مثل خودت وافراد معلوم والحال تصور کنی که حماقت محض است وتنها مشخصه افراد جاهل است..
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 1
    این یادداشت بود یا کتاب قصه هزارویکشب؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • 8 IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 3
    آقا جان ما راي به پزشكيان داديم كه برگرديم به دوره سياه دهه 90
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 1
    اسب زین شده چیست؟
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 2
    اگر پزشکیان با طیف افراطی اصلاح طلبان دروغگوی اشرافی تفاوت داره چرا در دولتش از همان افراد استفاده میکنه؟
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      برو ببین صادق محصولی کی بود و از سلسبیل تهران از کجا سر در اورد
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 3
    بدترین دوران مال روحانی بود
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 0
    خوش بینی و بد بینی عامل همه گرفتاریهاست. واقع بینی بهتر است که دیده نمی شود.
  • نادر IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 0
    متاسفانه مردم ما عادت کردند در غلو کردن.حالا چه ابنطرفی ویا اونطرف..
  • سید IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 3
    سلام فکر نمی‌کنید یکم برای این حرفها دیر شده و باید زودتر ازاین روشنگری جهادی می‌کردید تا مردم ذهنیت بهتری برای انتخاب درست پیدا میکردن....ما ادعای سواد داریم ولی واقعا این مملکت جز اندکی تحصیل کرده بیسواد چیزی نداره وقتی ذهنیت فوق لیسانس این مملکت برای رای دادن ب پزشکیان اینکه بعد فوت همسرش ب پای بچه‌اش موند ب پای ایرانم می مونه باید فاتح این کشور خوند و کم نیستن ازین تحصیل کردهای بیسواد فقط باید ب خدا و حجتش در زمین پناه بورد
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      عمو جون دو کلمه حرف امثال جلیلی رو گوش کنیم و نتیجه این سه سالش رو ببینیم کافیه که تصمیم بگیریم محض اطلاعاتت من ضریب هوشیم بالای صد و چهل هست
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    21 5
    قیمت اجناس اول دولت رئیسی و الان کاملا مشخص است که اسب زین شده است یا زمین سوخته. این را قبول ندارید؟ برق معیار خوبی است؟
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      3 5
      قیمت که تو این 45 سال همیشه صودی بوده - یعنی میخواد بگی در دوره نکبت روحانی قیمتها ثابت بود ؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      دوران روحانی ما زندگی خیلی بهتری داشتیم تا زمان دولت سیزدهم
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      این روحانی رو از شما بگیرن دیگه به چی گیر میدین یعنی شماها مثل کاندیدای پوششی دولت سیزدهم رو تو مغزتون پاک کردین؟
  • معلم IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 6
    نوشته های کیهان دو ریال ارزش ندارد
    • محسن IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 1
      آره برید همون روزنامه های زنجیره ای اصلاحات رابخوانید تا کله تون از اونی که تاحالا شیره مالیدن بیشتربمالند
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 2
    والله انچه در جامعه امروز میبینیم تورم لجام گسیخته
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 2
    چند میگیری ثابت میکنی زغال سفید و ماست سیاهه
  • Hesam IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 3
    زمان روحانی یادمه همینجور میگفت گندش در اومد تا فرشهای ریاست جمهوری زمان حسن اقا غارت شد...احمدی نژاد نزاشتن جوابش بده معلوم نشد چقدر دزدید و خورد و برد حسن گدا..ولی همونها بازم دارن تکرار گذشته میکنن..
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 0
    هزاران لعنت و نفرین به هر فرد و حریان و گروهی که زندگی و معیشت و سرنوشت مردم را دستخوش منافع سیاسی و اقتصادیش کند.
  • کلیم IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 1
    این اسب زین شده
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 1
    افزایش مالیات وحشتناک
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 1
    از کدامین اسب زین کرده ، کدامین زمین سوخته سخن می گویید!
  • رضا NL ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 2
    ساقی رو به منم معرفی کن بی انصاف
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 1
    صد رحمت
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    6 2
    مرد حسابی بلا نصبت به مغازه سرکوچتون سر میزنی قیمت اجناس از میوه وبرنج وگوشت دستت هست کدام اسب حتی زمینی یم نیست که سوخته باشه
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      چهار قلم میوه میخری میشه یک میلیون یک میلیون و نیم
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 1
    مردم خودشان دارن میبینن
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 2
    شاید دولت جدید زمین سوخته تحویل نگرفته باشد ولی قطعاً اسب زین شده هم تحویل نمی گیرد. مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی وجود دارد.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    11 1
    کارمند دولت هستم تو یه شهرستان کوچیک...4 سال قبل 800 تومن کرایه خونه میدادم...حقوقم 6 تومن بود الان 8 ملیون اجاره میدم...یعنی 10 برابر...ولی حقوقم فقط 17 تومه...یعنی کمتر از 3 برابر
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      تن و بدنم میلرزه وقتی به مستاجرها فکر میکنم واقعا خدا کمکشون کنه
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 0
    آنچه عیان و آشکار هست چه حاجت به بیان دارد.وحدت سبب پیشرفت است .
  • علی آغا IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    وجدانا وضع معیشت در دوره روحانی بهتر بود یا حالا !؟ مردم تصمیم گرفتند به قول شما به دوره سوم روحانی برگردند به شما چه !
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    چرا اینقدر بی ادب هستی ، کمی تمرین کن تا آستانه تحملت را بالا ببری ، اصلا اسبی داشتی که زینش کنی!!!؟؟؟ اینقدر پیاده بودی که از کل دنیا عقب افتادی ، واقعامتاسفم
  • حسین IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    بدترین دولت‌ در این ۴۵ سال بی شک دولت سیزدهم با تیم ناکارآمد اقتصادی چرا افراطیون مدعی اصولگرا نمی‌خوان بپذیرن
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 6
    اصلاحاتچی های خبیث اسب زین شده را به خاطر این زمین سوخته جا می زنند که بعد از ۴ سال اگر دستاوردی نداشتند از همین الان توجیه کرده باشند .
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
  • نیکا و مهسا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    میگن خزانه پره ولی اگه اگه اگه اینجوری هم باشه با پول چاپ کردن پرش کردن چون هیچ شاخص اقتصادیمون تو این سه سال بهتر نشده و اصلا با این وزرا و مسئولای درجه سه قرار نبود به جایی برسیم
  • م IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    اسب زین شده
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 1
    اسب زین شده ؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 0
    چرا از بی ارزش شدن ریال چیزی نمی گویید ؟ در حالی که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست اما بی ارزش ترین پول ملی را دارد چرا کسی پاسخگو نیست ؟ مسئول این وضعیت کیست؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 0
    اسب زین شدتون پونزده میلیون افغانی یارانه بگیر هم اضافه کرد
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 0
    نود و نه درصد اصولگراها بالاخونشون اجاره هست
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    از موتوری جنس نگیر داداش
  • احدی از ساکنین ایران زمین IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 0
    دقیقا به همین دلایل رای به کاندید مد نظر شما ندادن
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 0
    باز فکاهی
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    2 0
    همه گیر دادن به دولت روحانی هیچکی یقه احمدی نژاد رو نمیگیره که هشتصد میلیارد دلار رو چیکار کرد که خزانه خالی رو تحویل روحانی داد چه گدا گشنه هایی که تو دولتش به نون و نوا رسیدن چه دلارا که رفت تو حسابای خارجی واسه روز مباداشون
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      همه گیر ندادن.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    حکایت دولت های اصلاح طلب و اصول گرا در ایران حکایت صفر جای صفر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس