ثبت سه میلیون و ۹۷۰ هزار رای صحیح در انتخابات استان تهران

ستاد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم آمارهای تفکیکی مربوط به مشارکت مردم در این دوره از انتخابات را منتشر کرد که براساس آن در استان تهران ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۲۲۰رای صحیح به ثبت رسید.

به گزارش مشرق، در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران سه میلیون و ۹۷۰ هزار و ۲۲۰ رای صحیح و همچنین ۹۳ هزار و ۸۸۶ رای باطله ماخوذه، در این استان ثبت شده است.

براساس آمارهای موجود، ستاد انتخابات وزارت کشور، در این دوره مسعود پزشکیان ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۵۷ رای و سعید جلیلی یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۶۳ رای از آرای مردم استان تهران را به دست آوردند که در نهایت این آرا، مسعود پزشکیان به عنوان رییس دولت چهاردهم از سوی مردم انتخاب شد.

ثبت سه میلیون و ۹۷۰ هزار رای صحیح در انتخابات استان تهران

آمارهای دور اول انتخابات در استان تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران نیز پیشتر درباره آرای دور اول انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعداد واجدان شرایط برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۲ نفر واجد شرایط بودند که در این دوره از انتخابات در هشتم تیرماه در پایتخت سه میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ تعرفه رای استفاده شد که این موضوع نشان‌دهنده مشارکت ۳۳ درصدی مردم استان تهران است.

سیدعباس جوهری تاکید کرد: از جمع رای‌های اخذ شده در استان تهران ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ تعرفه رای مصرفی بود که ۹۶ درصد آرا صحیح و کمتر از چهار درصد آرای باطله بوده است. از جمع آرای مردم در استان تهران مسعود پزشکیان یک میلیون ۴۹۲ هزار و ۱۶۴ رای و ۴۰ درصد آرا، سعید جلیلی یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۵۱۸ رای و ۳۵ درصد، محمدباقر قالیباف ۶۷۳ هزار رای و ۲۰ درصد و مصطفی پورمحمدی ۳۵ هزار و ۵۸۲ رای یک درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین به آمارهایی درباره حضور مردم با مدارک شناسایی اشاره کرد و گفت: ۸۷ درصد رای‌دهندگان با کارت ملی و ۱۳ درصد با شناسنامه رای خود را به صندوق‌های اخذ رای در تهران ریختند.

جوهری ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ رای‌دهندگان در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۳۶۱ هزار و ۵۹۳ نفر که رای اولی بودند، در بازه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال ۸۵ هزار نفر رای‌دهنده، سن ۸۵ تا ۹۵ سال نیز تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ رای‌دهنده و بالای ۹۵ سال ۵۵۸ نفر رای دادند که نزدیک به ۱۰ درصد بالای ۶۵ سال سن در انتخابات شرکت کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    پایتخت باید به جای دیگه ای منتقل بشه...
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      بشه ما تهرانی ها از خدامون هست ولی مشکل اصلی جامعه بیرون انداختن افغانها و افغان تبارهاست
  • US ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 2
    دروغه کلا ۳۰۰ هزار تا رایداد
  • US ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 2
    دروغه کلا ۳۰۰ هزار تا رایداد
  • US ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 2
    دروغه کلا ۳۰۰ هزار تا رایداد
    • حسن IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      بیسواد
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 4
    پزشکیان با دروغ و تزویر و پول پاشی ملت را فریب داد . دولت سوم روحانی است خذا به ما رحم کند با این انتخابی که کردن دودش تو چشم همه میره
    • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      حتی لیاقت جواب دادن رو نداری از بس بی خردی
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 2
      اولا دولت سوم روحانی بهتر از دولت چهارم احمدی نژاد هست دوما یه سر برو به فلافل فروشای چابهار بزن ببین کی پولپاشی کرده کی از بیت المال برداشته بریز و بپاش کرده کی مردم رو پسماند و دورریز خطاب کرد
    • ا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      خدا را شکر در مسیر ولایت هست. البته تا الان. حضورش در مراسمات و ملاقات خصوصی و رفتن نمایندگان اقا و تبریک به ایشان نشان میدهد که ارشادهای اساسی به ایشان شده که از دارو دسته ی نیویورکی پرهیز کند و با نیروهای انقلابی باشه و حمایت آنها رو هم داشته باشه. ایشون فرد صادق و سالم و تحصیل کرده و منعطفی هستند اما اطرافیانش رو متاسفانه مجبور به قبول کردن داشته تا بشه رییس جمهور. آقا هم طی نمامه ای همراه با تبریک ایشان را راهنمایی و از افراد غیر موجه و خسارت بار پرهیز داشتن. دعای همه ی ما ایرانیها پشت سر ایشون هست و به امید ایرانی اباد و آزاد(نه ولنگار و قبح زدا و هرزه پرور)
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    هوشنگ، سه تا سه تا چاپ می کنی. خسته نباشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس