کد خبر 1623743
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
برنج

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تمامی برنج‌های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می‌شوند در هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی ارزیابی می شوند.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم بهفر افزود: تنها محصولات تراریخته وارداتی شامل دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویاست و براساس قانون ابلاغی تمامی کارخانجات تولید مواد غذایی موظف هستند محصولاتی که در فرایند تولید از دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویای تراریخته تولید شده را با درج عبارت «تراریخته» روی بسته بندی برای مصرف کننده مشخص کنند.

وی با بیان اینکه برنج های وارداتی به کشور، عمدتا از منابع کشور های هند و پاکستان هستند، اظهار داشت: طبق مقررات سازمان غذا و دارو منابع برنج های وارداتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از ثبت، مجوز ورود برای محموله از منابع ثبت شده صادر می شود.

به گفته بهفر، در هنگام ترخیص تمامی فرآورده و یا مواد اولیه خوراکی از محموله نمونه برداری شده و طبق ضوابط و مقررات ملی کشور از نظر شاخص های ایمنی و سلامت مورد آزمون قرار می گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 0
    محصولات تراریخته می‌توانند براساس جامعه هدف مهندسی شوند. مثلا در کشوری می‌توانند با ایجاد اختلالات هورمونی، همجنسگرایی را تشدید کنند، در کشوری میتوانند ژنهای کنترل هوش را دستکاری کنند تا از آنها دانشمند و متفکری ساخته نشود، در کشوری میتواند ژن‌هایی را دستکاری کند تا نسبت به بیماری‌های خاصی مثل کرونا،‌ سرطان،... حساس‌تر شوند و مردم کشور را بیمار و دچار مرگ و میر و بحران کند و هزینه های پزشکی و انسانی زیادی برای آنها ببار بیاورد، در کشوری می‌تواند هورمونهای پرخاشگری را زیاد و با ایجاد آشوبگری و خشونت ... روال کشور را مختل کند، و نهایتا محصولات تراریخته قابل بذر گیری نیستند، و نمی‌توان در کشت یا نسل بعدی از بذر یا تخم آنها استفاده کرد. با خالی کردن خزانه ژنتیکی محصولات بومی کشورها، مثلا با تلاقی طبیعی محصولات بومی مثلا با گرده افشانی محصولات تراریخته در مزارع مجاور، و جایگزین شدن اونها با خزانه ژنتیکی تراریخته، دیگر کشور بذری برای تولید سال بعد ندارد و باید بذر یا خود محصول را از خارج وارد کند، و اگر فروشنده بدلایل سیاسی حاضر به فروش آن نشود کشور دچار بحران غذایی و امنیتی خواهد شد.
    • BE ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      آدم عاقل خوراکش را تا بتواند خودش تولید میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس