حمله موشکی حزب‌الله به شهرک‌های شمال اراضی اشغالی

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که این جنبش و دیگر گروه‌های فلسطینی دعوتنامه‌ای از جمهوری خلق چین برای برگزاری نشستی ملی در این کشور طی روزهای ۲۱ و ۲۲ ماه جاری دریافت کرده‌اند.

سرویس جهان مشرق - «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه گفت که موضع آنکارا در قبال رژیم صهیونیستی، «تا زمانی که سیاست قتل‌عام، اشغالگری و نسل‌کشی در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی ادامه داشته باشد» تغییر نخواهد کرد.

اردوغان طی سخنانی پس از جلسه کابینه در آنکارا توضیح داد: «اگرچه سرکوبگرانی که از خون، اشک و اشغالگری تغذیه می‌کنند از موضع ما ناراحت هستند، اما ما قاطعانه در کنار فلسطین ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی توضیح داد که در جریان نشست ناتو در هفته گذشته در واشنگتن، مسئله جنایاتی را که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ علیه فلسطینیان در غزه انجام داده، مطرح کرده است.

رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر ضروری بودن توقف حملات رژیم صهیونیستی برای منطقه و صلح و امنیت بشریت، اظهار داشت که آنکارا تمام ابزارهای ممکن را برای تحت فشار قرار دادن کابینه تل‌آویو برای پذیرفتن آتش‌بس را به کار گرفته است.

طبق این گزارش، اردوغان گفت که اقداماتی مانند توقف معاملات تجاری بین ترکیه و رژیم صهیونیستی، و مشارکت در پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری بخشی از این تلاش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه نیز از ابزارهای خود در داخل ناتو برای این منظور استفاده کرده، ادامه داد: «تا زمانی که صلح پایدار در فلسطین برقرار نشود، از طرح‌های همکاری با اسرائیل در داخل ناتو حمایت نخواهیم کرد».

آناتولی در ادامه به نقل از رئیس جمهور ترکیه نوشت: «علی‌رغم تمام ظلم، وحشی‌گری و جنایاتی که اسرائیل در ۲۸۵ روز گذشته از هفتم اکتبر بر مردم فلسطین اعمال کرده، بازهم نتوانسته مقاومت آنها را بشکند».

اردوغان تصریح کرد: «برادران و خواهران فلسطینی ما همچنان با عزت فراوان به دفاع قهرمانانه از سرزمین خود ادامه می‌دهند و الگوی شجاعت برای همه مسلمانان و بشریت هستند».

بر این اساس، وی اضافه کرد: «به برادران و خواهران فلسطینی خود درود می‌فرستم که با وجود نزدیک به ۴۰ هزار شهید و باریدن بمب بر سر آنها، درس میهن‌پرستی را به همه جهان دادند». رئیس جمهور ترکیه همچنین بار دیگر تاکید کرد که آنکارا آماده است تا هر نقشی، از جمله تضمین، برای صلح و آرامش منطقه را بر عهده بگیرد.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و هشتاد و سومین روز نبرد طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی اجساد ۱۵۰۰ فلسطینی را که هویت آن‌ها مشخص نیست، توقیف کرده است

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته دو قتل عام دیگر را علیه خانواده‌های فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۴۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر هم زخمی شدند. هنوز افراد زیادی زیر آوار مانده‌اند و تیم‌های امداد و نجات قادر به خارج کردن آنها نیستند. وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۸۷۱۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۹۱۶۶ نفر افزایش یافته است.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته، ۹۲۴۱ دانش‌آموز فلسطینی در حملات اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیدند. این در حالی است که هزاران دانش‌آموز دیگر نیز در این جنگ زخمی شدند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اجساد ۱۵۰۰ فلسطینی ساکن نوار غزه را که هویت آن‌ها مشخص نیست، از هفتم اکتبر گذشته در بازداشتگاه‌ "سدیه تیمان" توقیف کرده است.

انجام سه عملیات مهم توسط ارتش یمن در دریاهای سرخ و مدیترانه/ شلیک ۱۵۰ موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی توسط حزب الله طی ۲۴ ساعت/ مقاومت اسلامی عراق: عملیات‌های خود علیه مواضع دشمن صهیونیستی را ادامه می‌دهیم/ چین میزبان نشست حماس و گروه‌های فلسطینی خواهد بود + عکس و فیلم
جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" اعلام کرد در ۱۰ روز گذشته ۵ مدرسه این سازمان در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده است. این آژانس خواستار حمایت از تمامی مراکز و نهادهای وابسته به سازمان ملل در نوار غزه شد.

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی مناطقی را که مدعی امن بودن آن است، بمباران می‌کند تا حداکثر تعداد غیرنظامیان فلسطینی را به شهادت برساند. وی اظهار داشت که رژیم اشغالگر هیچ اهمیتی به قوانین بین‌الملل نمی‌دهد و تنها به دنبال قتل و کشتار بیشتر فلسطینیان است.

انجام سه عملیات مهم توسط ارتش یمن در دریاهای سرخ و مدیترانه/ شلیک ۱۵۰ موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی توسط حزب الله طی ۲۴ ساعت/ مقاومت اسلامی عراق: ما بر ادامه عملیات‌های خود علیه مواضع دشمن صهیونیستی تاکید می‌کنیم

منابع عبری زبان از زخمی شدن یک فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی بر اثر حمله با سلاح سرد در رام الله خبر دادند. این عملیات شب گذشته توسط یک جوان غزه‌ای انجام گرفته است.

مدیر درمانگاه پزشکی فلسطین در رام الله تاکید کرد که شاهدان عینی گفتند نظامیان اسرائیلی مجری این عملیات (احمد رمزی عبدالسلطان) که جوانی غزه‌ای بوده، را بازداشت کرده و به شهرک صهیونیست‌نشین بیت ایل انتقال دادند و آنجا او را به گلوله بسته و به شهادت رساندند.

درگیری نیروهای مقاومت با ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام سه عملیات مهم در دریاهای سرخ و مدیترانه خبر داد. یحیی سریع با بیان اینکه این عملیات‌ها در راستای حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه «المواصی» در خان یونس انجام شد، گفت: کشتی "BENTLEY I" در دریای سرخ با چند شهپاد، پهپاد و موشک بالستیک هدف قرار گرفت.

وی همچنین تصریح کرد که نفتکش "CHIOS Lion" هم در دریای سرخ با یک فروند شهپاد هدف قرار گرفته است؛ این کشتی‌ها به خاطر نقض قانون ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند.

سریع همچنین از یک عملیات مشترک با مقاومت اسلامی عراق خبر داد که در جریان آن، کشتی "Olvia" در دریای مدیترانه هدف قرار گرفت و این حمله با موفقیت انجام شد. منابع عبری زبان از وقوع عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک "شاوی شمرون" در مجاورت نابلس در کرانه باختری خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در این تیراندازی ۳ صهیونیست زخمی شدند. مجری عملیات به سلامت از محل متواری شده است. این شبکه افزود که در پی این عملیات، نظامیان اسرائیلی در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمده و جست و جو برای یافتن مجری عملیات را آغاز کردند.

حمله حزب الله لبنان به شمال سرزمین های‌ اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته ۹۴۰۰ نظامی مجروح اسرائیلی به بخش توانبخشی منتقل شدند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که ۳۶ درصد از مجروحان دچار صدمه‌ها و اختلالات روانی بودند. ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که یک کمیته تخصصی برای نظامیان مبتلا به استرس بعد از سانحه و ناتوانی‌ها و مشکلات روانی خطرناک تشکیل داده است.

گروهان‌های قدس اعلام کرد سدیروت و برخی شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

منابع عبری زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع تاکید کردند که به دنبال این حمله آژیر خطر در شهرک کریات شمونا و مناطقی دیگر در الجلیل فعال شده است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که شامگاه امروز سه شنبه در راستای ادامه مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان، پایگاه معالیم در اراضی اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار دادیم. در این بیانیه آمده است: ما بر ادامه عملیات‌های خود علیه مواضع دشمن صهیونیستی تاکید می‌کنیم.

منابع عبری زبان اعلام کردند حزب الله در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

صحنه‌هایی از عملیات حزب الله لبنان علیه ارتش رژیم صهیونستی

حزب الله لبنان در اولین عملیات امروز در حمایت از غزه و پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی در این باریکه و جنوب لبنان شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد. حزب الله در دومین عملیات امروز، مقر فرماندهی گردان السهل در پایگاه "بیت هلل" را نیز با موشک‌های کاتیوشا هدف حمله سنگین قرار داد.

همچنین شهرک کابری در شمال فلسطین اشغالی هم هدف حمله موشکی سنگین حزب الله قرار گرفت. حزب الله اعلام کرد که شهرک‌های "کفرحوشن"، "اورهگنوز"، "باریوحای" و "میرون" را هم با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

چین میزبان نشست حماس و گروه‌های فلسطینی خواهد بود

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که این جنبش و دیگر گروه‌های فلسطینی دعوتنامه‌ای از جمهوری خلق چین برای برگزاری نشستی ملی در این کشور طی روزهای ۲۱ و ۲۲ ماه جاری دریافت کرده‌اند.

حسام بدران عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر روابط ملی حماس بیان کرد که جنبش متبوعش با توجه به پافشاری بر تحقق وحدت ملی شایسته ملت فلسطین و متناسب با فداکاری‌ها و جانفشانی‌های این ملت به ویژه در نبرد طوفان الاقصی، به شیوه‌ای مثبت و با مسئولیت‌پذیری ملی این دعوت را پذیرفته است. بدران اظهار داشت که دیدار قریب‌الوقوع در چین یک دیدار کاملاً ملی است که همه گروه‌های فلسطینی در آن حضور دارند و فعلاً برنامه‌ای برای دیدارهای دوجانبه در حاشیه این نشست وجود ندارد. وی گفت ما اعتقاد داریم که می‌توان این دیدارها را با تکیه بر نتایج نشست قبلی در پکن در آوریل گذشته ادامه داد و امیدواریم که دیگر طرف‌ها نیز از آن عقب ننشینند.

انجام سه عملیات مهم توسط ارتش یمن در دریاهای سرخ و مدیترانه/ شلیک ۱۵۰ موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی توسط حزب الله طی ۲۴ ساعت/ مقاومت اسلامی عراق: عملیات‌های خود علیه مواضع دشمن صهیونیستی را ادامه می‌دهیم/ چین میزبان نشست حماس و گروه‌های فلسطینی خواهد بود + عکس و فیلم
تظاهرات در سرزمین های اشغالی

بر اساس گزارش منابع عبری زبان، شهرک‌نشینان صهیونیست مجددا علیه نتانیاهو دست به تظاهرات زدند. روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که شهرک‌نشینان قبل از دیدار نتانیاهو با خانواده‌های نظامیان زن اسرائیلی در غزه در شهر تل آویو دست به تظاهرات زده و خیابان ایالون را بستند. تظاهرات کنندگان خواستار سرنگونی دولت نتانیاهو و امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 69
  • من IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    4 2
    درود بر یمنیها
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    4 0
    خدا لعنت کنه اسرائیل کودک کش وحامی بزرگ اون امریکاه خبیث وجنایتکار وحامییان مخفی اون ،سران بی خاصییت عرب رو که با سکوتشون بزرگترین همراهی وهمکاری رو با این موشهای کثیف فاضلاب میکنند،در همیشه رویه پاشنه نمیچرخه نوبت شما هم میرسه 👿🤮👿🤮
  • ناشناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    2 0
    اجساد رو در بازداشتگاه توقیف کرده؟؟؟؟ یعنی به جسد ها دستبند زده و زندانی کرده
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    ول نکنید کارشونو یکسره کنید. ولشون کنید باختیم. روح
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    بخاطر حمایت اسرائیل از تروریست های داعش و تجزیه و کردستان عراق هم که شده باید نابود بشه
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    اسرائیل نابود خواهد شد
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 1
    برای فریب دادن و رد گم کنی به طور موقت خودزنی می کنند
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    4 0
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    غیرت یمنیها رو عشقه
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    کاش همه ی کشورهای مسلمان مثل یمن بودند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    بارک الله به گروه های مقاومت
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    من کلا می زنم هزار تو را منفجر می کنم
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    خوب در برابر اظهارات ظریف در صدا و سیما و شیعه ستیزی رئیس جمهور منتخب و ظریف سکوت کرده اید آقایان مشرقی!
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    امریکایی ها کلا به غذا فکر می کنند ، انها نمی خواهند اوکراینی ها غذا بخورند قوی بشوند
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    من می خواهم بروم دنبال ماجراجویی ها شخصی متاسفانه کل امپراطوری ات ارزشش برابر هیچ است
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    أنا وعلي أبوا هذه الأمة من و علی پدران این امت هستیم
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: اگر ۲۰ میلیون زائر اربعین مقداری مسیر خود را تغییر دهند و به سمت قدس بروند برای آزادی فلسطین، چه کسی می‌تواند در برابرشان مقاومت کند؟ واقعاً فکر کنید آیا اسرائیلی‌ها می‌توانند در برابر ۲۰ میلیون نفر جمعیت مقاومت کنند؟
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    مجبورش نکردند چونکه می توانست پیشنهاد های غیر قابل اجرا بدهد برای همین خودش با این نقشه ها موافق است و منافعی دارد
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    اگه چند میلیون انسان خداجو برن کربلا و از اونجا برگردن به کشورشون یعنی اسرائیل برنده شده ولی اگه یاران واقعی امام حسین باشن از اونجا میزنن به قلب اسرائیل و کار رو برای همیشه یکسره میکنن
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      کمپین بیست میلیون مدافع غزه رو راه بیندازید
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    کارزار حمله بیست میلیونی به اسرائیل رو راه بیندازند. دیگه این فرصت پیش نمیاد
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    ۲۰ میلیون مطمئن باشین مردم عراق و سوریه و لبنان و ایران هم به کمکتون میان
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      راه اندازی کارزار ۲۰ میلیون مدافع غزه
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    ۹ ماهه که غزه زیر بمباران. پیش به سوی غزه .کربلای امروزی اونجاست
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: اگر ۲۰ میلیون زائر اربعین مقداری مسیر خود را تغییر دهند و به سمت قدس بروند برای آزادی فلسطین، چه کسی می‌تواند در برابرشان مقاومت کند؟ واقعاً فکر کنید آیا اسرائیلی‌ها می‌توانند در برابر ۲۰ میلیون نفر جمعیت مقاومت کنند؟
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    مسیر آزادی قدس همین مسیر ایران، عراق، سوریه و لبنان است
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    شاید به خاطر شجاعت این بیست میلیون نفر ظهور بکنه و به اونها بپیونده ولی باید همت رو از خودشون نشون بدن
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    به نظرم خود دونالد ترامپ شاید باشد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    برخی سران رژیم‌های عربی غیر از تبانی و حمایت مالی از «اسرائیل»، حتی آسمان خود را در اختیار هواپیماهای آن قرار می‌دهند که یک رسوایی به تمام معناست
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      یزیدیان زمان شمشیر رو از رو بستن و دارن عاشورای بزرگی راه میندازن
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    سید حسن نصرالله: اولین چیزی که دلها در عاشورا به آن معطوف می شود، غزه است
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 1
    رهبر انصارالله گفت: آمریکا سعی می کند دولت عربستان را وارد درگیری نظامی کند. ما به عربستان هشدار می دهیم که این کار پیامدهای خطرناکی برایش دارد و اگر به ظلم و تجاوز ادامه دهد به معنای واقعی شکست خواهد خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس