کد خبر 1624716
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
جریمه رانندگی

نرخ جدید جریمه‌ تخلفات رانندگی از ۲۳ تیرماه در سراسر کشور اعمال شده است که بر اساس آن بیشترین مبلغ جریمه به رانندگی در حالت مستی و غیرارادی با رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اختصاص دارد.

به گزارش مشرق، هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتور سیکلت روی یک چرخ و نیز حرکت به طور مارپیچ اگر در کلانشهرها صورت گیرد، ۵۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۴۰۰ هزار تومان و در روستاها ۲۵۰ هزار تومان جریمه دارد.

در تخلفات مربوط به سبقت، نرخ جریمه ای بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان معین شده است و یا عبور از چراغ قرمز اگر در روستاها صورت گیرد ۲۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و در مراکز استانی و کلانشهرها ۴۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

در این نرخنامه دنده عقب در آزادراهها و بزرگراهها ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد و رانندگانی که در حالت بی ارادگی و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی و همچنین در حالت مستی اقدام به رانندگی کنند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

جزئیات افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات رانندگی

جزئیات افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات رانندگی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مقیاس ثروتمندان تهران IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    6 0
    نیروی انتظامی همه کشور را با مقیاس ثروتمندان تهران ، نگاه میکند !! .... که کاملا اشتباه است !! ....
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      دقیقاً این مبالغ باعث ایجاد تنش های جدی بین پلیس راهنمایی و مردم عادی در سطوح مختلف کشور تا مدتها خواهد شد.همه شهر های ایران مثل تهران نیستند که تخلفات با دوربین ثبت بشه.
  • مقیاس ثروتمندان تهران IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    4 0
    نیروی انتظامی همه کشور را با مقیاس ثروتمندان تهران ، نگاه میکند !! .... که کاملا اشتباه است !! .... برای یک شهروند عادی ، پنجاه هزار تومان جریمه هم بازدارنده است ! ... اما برای یک شهروند ثروتمند ، شاید پانصد هزار تومان بازدارنده باشد !! .... باید فکری برای این تناقض کرد !!
  • موتورسیکلتهای مزاحم !! IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    موتورسیکلتها زندگی برای مردم نگذاشتند !! .... پلیس جان ... حرکتی ... فکری ... تکونی !!
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    ازاینکه دستتون همیشه در جیب مردم است برای اداره کشور خسته نباشید!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس