آیا افراد دیابتی می توانند سیب زمینی و ماکارونی بخورند

استادیار تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در ارتباط با نوع تغذیه افراد مبتلا به دیابت، توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، گلاله اصغری، درباره عدم محدودیت در استفاده از قندهای مصنوعی در افراد دیابتی، گفت: مطالعات طولانی مدت درباره استفاده از قندهای مصنوعی، یافته‌های ضد و نقیض را نشان می‌دهند، باید در نظر داشت که محصولات غذایی حاوی قندهای ساده دارای مقادیر زیادی چربی و چربی‌های اشباع هستند لذا نداشتن قند به معنی سالم بودن این مواد غذایی نیست بنابراین تا قطعی شدن یافته‌ها مصرف قندهای مصنوعی باید با احتیاط انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمام غذاهای حاوی کربوهیدرات را افراد مبتلا به دیابت می‌توانند استفاده کنند، افزود: بیشترین بخش از انرژی ما را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد، بنابراین دریافت سیب زمینی و ماکارونی در بیماران دیابتی، ممنوعیتی ندارد اما میزان مصرف محدودیت دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 0
    می تونیم ولی پولش نیست ...بسته ماکارونی چهل هزارتومان... مشرق از دکترت سری بعد بپرس پوست سیب زمینی برای ما دیابتی ها ضررنداره؟ پول ندارم بدم برای ویزیت دکتر...راستی اینم بپرس قرص متفرمین تحت پوشش بیمه هست یا نه؟دستتون دردنکنه عوامل مشرق خیر ببینید
  • DE ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 1
    مطالعات دستکاری شده دهه پنجاه چربی‌های اشباع‌شده و کلسترول را مشگلزا اعلام کرد در حالی که مطالعات علمی و دقیق امروزه عکس این موضوع را ثابت می‌کنند. هیج شکی نیست که گلوکز سیب زمینی و ماکارونی سريعاً و مستقيم به شکل شکر وارد خون و ایجاد تراکم قند و اسپایکر انسولین می‌شوند.
  • Amir IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 0
    پاستا هفت غله صنایع غذایی کینو گلوتن کاهش یافته بوده وبا آرد کینوا و جودوسر غنی شده است و حاوی فیبر بالای می باشد لذا هم برای افراد دیابتی وهم افرادی که دچار ibs می باشند بسیار مناسب است . ضمنا این مجموعه پاستا پروبیوتیک رو تولید نموده و بزودی وارد بازار می گردد که برای بیماران دیابتی بسیار مناسب می باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس