تبلیغات پیامکی؛ راهکاری کم هزینه برای افزایش فروش کسب‌وکار

تبلیغات پیامکی را می‌توان هم روشی پربازده و هم راهکاری کم‌هزینه برای جلب توجه انبوه مخاطبان و تبدیل آن‌ها به خریدار دانست.

تنها با یک پیام کوتاه و گیرا، می‌توان هم محصول و خدمت را به مخاطب هدف معرفی کرد و هم می‌توان آن‌ها را به‌سمت مراحل بعدی فروش هدایت کرد.

ولی آیا واقعاً می‌توان با ارسال پیامک کسی را به استفاده از محصول یا خدمت خاص ترغیب کرد؟ استفاده از سامانه پیامکی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ بیایید با تبلیغ کسب‌وکار و افزایش فروش از طریق پیامک بیشتر آشنا شویم.

تبلیغات پیامکی چیست و چگونه باعث افزایش فروش می‌شود؟

تعریف آن ساده است: تبلیغ کسب‌وکار (محصول یا خدمت) با ارسال پیامک. در این پیام‌های متنی، گروه از افراد را به خرید محصول یا استفاده از خدمت ترغیب می‌کنیم.

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با اهداف مختلفی دنبال می‌شود:

  • معرفی و آگاهی‌بخشی در سطح گسترده برای زمینه‌سازی فروش
  • جذب لید با دادن پیشنهادهای جذاب مثل تخفیف
  • اطلاع‌رسانی گسترده در زمان افتتاحیه

تبلیغات پیامکی؛ راهکاری کم هزینه برای افزایش فروش کسب‌وکار

برای مثال، در یک پیامک از شما دعوت می‌شود در دوره آموزشی رایگان شرکت کنید. نمونهٔ دیگر؟ فروشگاه اینترنتی با ارسال لینک در پیامک شما را دعوت می‌کند تا محصول موردعلاقه‌تان را با تخفیف بخرید.

کلینیک‌های دندان‌پزشکی یا مطب‌ها هم برای معرفی خود به افراد ساکن یک شهر یا منطقهٔ خاص از پیامک استفاده می‌کنند؛ در این پیامک لینک آدرس کلینیک یا شماره‌تلفن گنجانده می‌شود.

هر پیامک با توجه به حوزه فعالیت و استراتژی کسب‌وکار هدف خاصی را دنبال می‌کند. به‌طور کلی، تبلیغات پیامکی می‌تواند در مراحل مختلف ارتباط با مشتری از اطلاع‌رسانی گرفته تا کمپین در کنار شما باشد.

آیا باعث افزایش فروش می‌شود؟ پاسخ آن «بله» است؛ ولی به شرطی که مخاطب هدف خود را به‌درستی انتخاب کرده و پیامکی جذاب و متناسب با آن‌ها بنویسید.

برای مثال، ارسال پیامک تبلیغاتی مربوط به کاشت موی سر آقایان به مخاطب‌های خانم، بدون شک هیچ بازدهی برای‌تان نخواهد داشت. حالا بیایید ببینیم چرا باید روی پیامک تبلیغاتی برای افزایش فروش حساب کنیم!

چرا باید از تبلیغات پیامکی برای افزایش فروش استفاده کنیم؟

احتمال اینکه مخاطب پیامک را باز کند، خیلی بیشتر از این است که ایمیل را باز کند. علاوه بر این، وقتی متن پیامک را بر اساس نیاز و علاقه‌مندی مخاطب شخصی‌سازی می‌کنیم، احتمال تبدیل او به لید یا مشتری هم زیاد می‌شود.

از طرفی، هزینه سامانه پیامکی در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی مانند تبلیغات تلویزیونی، چاپی، گوگل ادز، رپرتاژ و… بسیار ارزان‌تر است.

ارسال منطقه‌ای، یعنی ارسال پیامک تبلیغاتی به افراد حاضر در یک موقعیت مکانی مشخص، باعث می‌شود کسب‌وکارهای محلی مشتری بیشتری بگیرند؛ آن هم با هزینهٔ خیلی کم!

در پنل‌های پیامکی مثل پنل پیامکی یکتانت هم می‌توانید افراد را بر اساس شغل، علاقه‌مندی و همچنین جنسیت هدف بگیرید و شانس بیشتری برای تبدیل آن‌ها داشته باشید.

گزارش‌های پنل پیامکی هم به شما کمک می‌کند عملکردتان را بسنجید و در آینده، کمپین‌های بهتری اجرا کنید.

خب، جمع‌بندی کنیم؟

  • پیامک تبلیغاتی هزینهٔ کمی روی دستتان می‌گذارد
  • می‌توانید لینک ارسال کنید
  • مخاطب را می‌توانید به شکلی انتخاب کنید که به مشتری شما نزدیک باشد
  • نرخ بازشدن پیامک بالاست
  • آسان است

آیا تبلیغات پیامکی برای هر کسب‌وکاری مناسب است؟

بله، این مدل تبلیغات می‌تواند برای تمامی کسب‌وکارها مفید باشد؛ ولی اثربخشی آن بسته به شرایط و مخاطبان هدف متفاوت است.

برای مثال، رستوران‌ها می‌توانند از این روش برای اطلاع‌رسانی به مشتریان دربارهٔ پیشنهادات ویژه و رویدادها استفاده کنند؛ درحالی‌که فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند از آن برای ارسال پیشنهادهای تخفیف‌دار برای محصولات موردعلاقهٔ مخاطب خود بهره ببرند.

به‌طور کلی، کسب‌وکارهای خدماتی و اینترنتی مثل موارد زیر می‌توانند از این روش سود بیشتری ببرند:

  • خدمات درمانی و کلینیک‌های دندان‌پزشکی
  • سالن‌های زیبایی
  • فروشگاه‌های آنلاین
  • آژانس‌های مسافرتی
  • مدارس و دانشگاه‌ها
  • رستوران‌ها و کافه‌ها
  • بانک‌ها و موسسات مالی
  • مراکز بهداشتی و آرایشی
  • سرویس‌های اشتراکی
  • کسب‌وکارهای محلی و کوچک

اگر به این نتیجه رسیدید که ارسال پیامک تبلیغاتی همان راهکاری است که گره‌کور کسب‌وکارتان را باز می‌کند و به افزایش فروش خدمات یا محصولات‌تان منجر می‌شود، باید بدانید که نقطه شروع کجاست؟

چگونه تبلیغات پیامکی را شروع کنیم؟

برای ترغیب کاربران به خرید و استفاده از خدمات و محصولات و افزایش فروش خود از طریق ارسال اس‌ام‌اس به سامانه پیامکی نیاز دارید. برای این منظور می‌توانید از پنل پیامکی رایگان یکتانت استفاده کنید.

با شارژ پنل حساب کاربری خود به‌راحتی می‌توانید به ۳ گروه مختلف (جداگانه یا هم‌زمان) پیام‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنید:

  • شغل و صنف
  • موقعیت مکانی
  • ویژگی‌های رفتاری و علایق مثل علاقه به مد و زیبایی

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید می‌توانید براساس ویژگی‌های مختلف مخاطبان هدف‌تان را انتخاب کنید:

تبلیغات پیامکی؛ راهکاری کم هزینه برای افزایش فروش کسب‌وکار

با پنل پیامکی یکتانت، دیگر به خرید پنل یا خط اختصاصی نیازی ندارید و می‌توانید به‌طور هدفمند پیامک انبوه برای کاربران خود ارسال کنید. هزینه سامانه پیامکی یکتانت بر اساس پیامک‌های تحویل‌داده‌شده محاسبه می‌شود.

علاوه‌ بر این، با استفاده از گزارش‌های دقیق از پیامک‌های ارسال‌شده و تعداد دفعات کلیک روی لینک‌ها، می‌توانید اثربخشی کمپین پیامکی خود را ارزیابی کرده و با بهینه‌سازی به‌موقع، هزینه‌های ارسال پیامک را کاهش دهید و به نتایج بهتری دست یابید.

امکان زمان‌بندی ارسال و درج لینک کوتاه‌شده در آن، در پنل اس‌ام‌اس یکتانت هم فراهم شده است.

با تبلیغات پیامکی هدفمند به مشتریان خود نزدیک‌تر شوید!

ارسال پیامک تبلیغاتی روشی ساده، سریع، کم‌هزینه و پربازده است که اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند کلید موفقیت شما در افزایش فروش و آگاهی از برند کسب‌وکارتان باشد.

کلید موفقیت افزایش فروش از طریق پیامک هدف‌گیری درست مخاطب و در ادامه، دادن پیشنهادی بر اساس محل زندگی، شغل، جنسیت یا علاقهٔ اوست. چیزی که در پنل پیامکی یکتانت با دقت خوبی در اختیارتان است!


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس