کد خبر 1627458
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
گرما

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: منشاء گرمای این روزها، گازهای گلخانه ای است که باعث شده در جهان تغییرات اقلیمی را شاهد باشیم.

به گزارش مشرق، حسین ظفری با اشاره به گرمای این روزهای هوا گفت: اتفاقی که در فضای جهانی در حال رخ دادن است؛ تغییر اقلیم است که بیشتر به خاطر گازهای گلخانه ای رخ می دهد. این گازها بیشتر توسط کشورهای پیشرفته که از نفت، گاز و زغال سنگ زیادی استفاده می کنند؛ تولید می شوند و در نتیجه حجم زیادی از این گازها وارد جو زمین می شود.

وی افزود: متاسفانه این کشورها خودشان را دوست دار محیط زیست معرفی می کنند اما در عمل شاهد هستیم که به محیط زیست آسیب می زنند و اقدامات آنها باعث می شود در تابستان ها شاهد گرمای شدید و در بهار شاهد بارش های سیل آسا باشیم اما شاهد زمستان های خشک باشیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: آمریکا یکی از این کشورهایی است که حجم بسیار زیادی از این گازهای گلخانه ای را به جهان تزریق می کند و باعث می شود کشورهایی مثل ما عوارض آن را تجریه کنیم.

ظفری گفت: از هفته گذشته، موج سنگینی از گرما را در غرب آسیا شاهد هستیم که منشا آن همان تغییرات اقلیمی ناشی از تولید گازهای گلخانه ای است.این مسئله باعث شد عده زیادی از مردم، برق سنگینی را مصرف کنند تا از گرما در امان بمانند و در واقع در مصرف برق رکوردهایی ثبت شد.

وی افزود:امروز نیز بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، روز بسیار گرمی خواهد بود و امیدواریم که بدون مشکلی این روز را نیز سپری کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    2 3
    هر سال بدتر از پارسال . تا جایی که در توان دارید ، مشتقات نفتی را آتش بزنید .
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    3 2
    برای کاهش دما بهتر است پنجره ها را با پرده بپوشانند افتاب داخل نتابد که گرم نشود و روی کولرهای ابی هم پوشش بگذارند که افتاب مستقیم به انها نتابد
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    2 6
    کدام جهان!؟ فقط ایرانه که سال به سال کم باران تر و گرم تر میشود. بازیهای المپیک فرانسه داره زیر باران برگزار میشه ‌. مرز مشکین شهر برف میاد . کشوهای عربی هوای معتدلی گرفتند.
    • دنیای جلبک ها IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      1 0
      برو جغرافی بخون جلبک .
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      0 0
      حالا یک حرف مفتی زده خواسته خودش را برای مدیران بالادستش لوس کنه حتما باید بروش می آوردی ؟
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      2 0
      فقط سیاه‌نمایی و خودتحقیری
    • DE ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      0 0
      چرت نگو! فقط ایران نیست! تمام نوار حاره از چین تا آسیای غربی ، تاجیکستان ، افغانستان ، جنوب پاکستان ، جنوب هندوستان و عراق ، عربستان ، ایران ، کل شمال افریقا تا بخش غربی امریکا دچار هوای شدیدا داغه. تو اروپا برعکس شب و روز برعکس بارانهای دوره حضرت نوح می باره که تمامی نداره و باز سیل ها توراهه! تغییرات اب هواست.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    0 0
    مسائل زیست محیطی تویه کشور خودمون هم بیداد میکنه از کشاورزی بگیر دامداری و صنعت ...
  • FR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    1 0
    منشا ان رباي بانكي و فساد در جامعه است !
  • DE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    0 0
    استفاده از کولر در چنین بحران های هوایی که هر ساله ممکنه با این شرایط متغیر آب وهوایی این وضعیت در کلان شهرها تکرار بشه و هزینه برق رو برای صاحبان مسکن بشدت بالا ببره. نصب دستگاه برق ساز آفتابی سولار با سرمایه گذاری مالکین اپارتمان ها روی پشت بام های هر بلوک آپارتمانی و تقسیم این برق براساس صاحبان واحدهای هر بلوک آپارتمانی میتونه مشکل برق کولرها رو بکل برای همیشه در کلان شهرها حل کنه و شبکه برق سراسری دچار فشار شدید و افت و بحران هرگز نشه. ایران 300 روز آفتابی داره و استفاده از انرژی خورشیدی سولار برای مصارف کولرآپارتمان های کلان شهرها راهکار دائمی مفیده و میلیاردها دلار میشه از بابت اش صرفه جویی کرد. با این شیوه بخش بزرگی از برق شبکه سراسری صرفه جویی و برای بقیه شهرها و روستاهای محروم و کارخانجات نیازمند میشه ازش استفاده بهینه کرد. حتی از دیوارهای عمودی بخش جنوبی آفتابگیر بلوک های اپارتمانی از بالا تاپائین میشه صفحه انرژی سولار خورشیدی برای هر بلوک کار گذاشت تا کمبودی برق برای خنک کردن و کولرهاشون هرگز نداشته باشند. آب در کوزه ما تشنه لبان می گردیم!!!!!!!!!!!! امیدواریم وزیرنیرو جدید از این پیشنهاد برای کلان شهرها استفاده بفرمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس