دمای بالای ۴۰ درجه خطرناک است/ افزایش موارد گرمازدگی

رئیس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت، از افزایش مراجعات به اورژانس بیمارستان‌ها به علت گرمازدگی خبر داد.

به گزارش مشرق، کمال بصیری، با بیان اینکه تمامی نیروهای پیش بیمارستانی و بیمارستانی آمادگی کامل برای درمان افراد گرمازده دارند، گفت: همه نیروها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هشدارهای لازم صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای بیماری دیابت، فشارخون، اعصاب و روان، خانم‌های باردار و کودکان نباید در معرض مستقیم اشعه فرابنفش قرار بگیرند، افزود: در زمان‌هایی که موج گرما ایجاد می‌شود افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا عمل جراحی قرنیه چشم انجام دادند، نباید در معرض مستقیم نور آفتاب باشند.

بصیری ادامه داد: علاوه بر دما، میزان رطوبت و گردش هوا در محیط هم مؤثر است ولی به طور کلی دمای بیش از ۴۰ درجه می‌تواند خطرناک باشد و افرادی که به دلیل مصرف دارو ممکن است در برابر تشنگی دیرتر پاسخ دهند، باید مراقب باشند.

این متخصص طب اورژانس در خصوص مصرف غذاهای پرچرب و مصرف مایعات بسیار شیرین هشدار داد و گفت: استفاده از رژیم غذایی خاص توصیه نمی‌شود و در بازه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ از بیرون رفتن خودداری شود.

بصیری با اشاره به علائم گرمازدگی نظیر ضعف، بی حالی و احساس گرما، افزود: در موارد بسیار شدید گرمازدگی می‌تواند منجر به کما رفتن و حتی مرگ شود و بی حالی شدید و تشنج و کاهش سطح هوشیاری از علائمی است که فرد باید به بیمارستان منتقل شود.

وی ادامه داد: افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند نباید در صحنه بدن آنها را سرد کرد و اقداماتی مثل پاشیدن آب و باد زدن فرد و بیرون آوردن لباس، توصیه نمی‌شود زیرا سبب ایجاد لرز شده و علائم را تشدید می‌کند.

بصیری با اشاره به اینکه گرمازدگی به نوع اقلیم هم بستگی دارد، گفت: در برخی استان‌های سردسیر دمای کمتر از ۴۰ درجه می‌تواند موجب گرمازدگی شود و در همه اقلیم‌ها در زمانی که موج گرما ایجاد می‌شود، افراد مستعد می‌توانند در معرض بیماری باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    0 0
    پس چرا تو اهواز وجنوب اینا را نمیگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس