رسانه آمریکایی: واشنگتن برای کاهش تنش در منطقه پیام‌هایی برای ایران ارسال کرده است

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از برخی مقام‌های عربی و اروپایی نوشت، مسوولان آمریکایی با همتایان خود در اراضی اشغالی و لبنان برای فرو نشاندن تنش‌ها در تماس هستند و همچنین پیام‌هایی را با ایران مبادله کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در پی تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، برخی مقام‌های عربی و اروپایی اعلام کردند مسوولان آمریکایی با همتایان خود در اراضی اشغالی و لبنان به منظور آرام کردن تنش‌ها در ارتباط هستند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال با اعلام این مطلب همچنین مدعی شد که مقام‌های آمریکایی پیام‌هایی را با ایران برای آرام کردن تنش‌ها در منطقه غرب آسیا مبادله کرده‌اند.

این روزنامه افزود: طرفین علاقه‌ای به گسترش درگیری ندارند، اما احتمال وقوع اشتباه محاسباتی همچنان بالاست.

همچنین ایران نشان داده است که خواهان یک جنگ تمام‌عیار نیست، اما در صورت گسترش درگیری از حزب‌الله حمایت خواهد کرد.

«مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت هم شنبه در پیامی نوشت: صرف‌نظر از نمایش ساختگی تازه رژیم صهیونیستی، همچنان رویکرد ما در قبال تهدیدها مبنی بر گسترش دامنه جنگ به لبنان و منطقه در سه مورد خلاصه می‌شود. اولا، ما انتظار چنین جنگی را نداریم و معتقدیم که به دلیل معادلات تحمیل شده قدرت، شانس آن بسیار کم است. دوما، ما خواهان وقوع این جنگ نیستیم، زیرا جمهوری اسلامی ایران همواره برای کاهش شدت تنش‌ها در منطقه تلاش می‌کند. سوما، ما به معنای واقعی کلمه از وقوع جنگ هراسی نداریم و دشمنانمان باید تصور کنند که ما با آنچه که از قدرت، اقتدار و توانایی بالا برای دفاع از مقاومت در اختیار داریم، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه "مجدل شمس" واقع در منطقه جولان اشغالی شدیدا هشدار داد.

از سوی دیگر، یک مقام مصری به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت حمله به بلندی‌های جولان اشغالی می‌تواند به مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه که در جبهه شمالی رژیم صهیونیستی و حزب‌الله منعکس می‌شود، فوریت بخشد.

او گفت که میانجی‌ها از چنین حمله‌ای برای فشار برای آتش‌بس در غزه استفاده خواهند کرد تا از جنگ همه‌جانبه در منطقه جلوگیری شود. این مقام مصری گفت: «هر دو جبهه به هم متصل هستند. آتش‌بس در غزه منجر به آتش‌بس با حزب‌الله خواهد شد.»

این مقام مصری به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها در مورد مذاکرات حساس نبود. مقامات ایالات متحده، مصر و قطر امروز یکشنبه با مقامات صهیونیست در رم دیدار می‌کنند تا بلکه تازه‌ترین تلاش‌ها برای توافق آتش‌بس در غزه را به سرانجام برسانند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    24 10
    بهتره کمی گوش اسراییل جونشون را بپیچونن که شاید درنده گی اش کمتر بشه
    • طاهری IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      10 4
      این چه آرامشی هست که روزی ۲۰۰ نفر در غزه باید بخاک خون کشیده شود ؟! آفرین به یمن ، به ایران هم گوش نکن !
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      1 0
      روز اول طوفان الاقصی گوش اسرائیلو پیچوندید دیگه درندگیش کمتر شد!! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    26 6
    زشت ترین جنایات جنگی تاریخ معاصر در غزه اتفاق افتاد و حقوق بشر غربی کور بود. فوت ۱ دختر هموطن ما را دید اما کشتار هزاران دختر مثل او در غزه را ندید ، کشتار ۱۶۰۰۰ کودک را هم ندید.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    2 11
    اولا درست است دوما و سوما نادرست
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    7 19
    ایران از حماس هم حمایت نکرد ... حزب الله هم تنها میذاره
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      11 3
      آره جیگر خوش باش تا وقتی اومدیم بالای سرت
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 1
      اسقاطیلی داری به آخر خط میرسی، ایران 45 ساله با همه فشارهای خارجی و داخلی تونسته روی پای خودش بایسته، ایران دست هر مظلوم آزادی خواهی رو خواهد گرفت، حماس، غزه، کل فلسطین، بچه های لبنان، یمن و عراق و سوریه همه برادران ما و پاره تن ما هستن، خیانت خیانتکار دوام نداره سکوت در مقابل جنایت جنایتکار تا یه جایی آبروت رو حفظ میکنه از یک حدی که گذشت چه یک نفر باشی چه یک ملت خود به خود همه ادعاهای بشر دوستانه، شجاعتت اون قوم یا ملت، داعیه دار بهتر بودن از سایرین و سایر ادعاهای دیگه ات از بین میبره و قطعا به یک طرف سوق پیدا میکنی یا میشی وحشی مثل همون جنایتکار اصلی و هیچ ابایی دیگه از حمایت از جنایتکار نداری یا با تمام وجود بی غیرتیت برای تک تک افراد اون ملت که همراه با رهبر خائن بودن اثبات میشه و اونوقت انسان های آزادی خواه در همون ملت آینده رو میسازن، پس شما اسقاطیلی ها قطعا حذف شدنی هستید، سلام و درود به روح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی رحمه الله علیه، ان شاء الله خداوند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران رو حفظ کنه که این سلاله پاک حضرت زهراء سلام الله علیه برنامه جبهه استکبار جنایتکار رو بر هم زده و ان شاء الله به زودی شما اسقاطیلی -البته در ظاهر- جرثومه های فساد به دست آزادگان عالم از فلسطین سرزمین موعود برچیده خواهید شد
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    9 8
    سلام ایران باید اعلام کند نیروهای رژیم را که وارد خاک لبنان شوند را با موشک می زند
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      4 8
      اینکار جرات و اقتدار می خواهد
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      1 0
      اونجوری که رژیم بعد از لبنان وارد خاک ایران میشه تنها هم نمیاد امریکا و ناتو هم همراهش میان
  • ادرین DE ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    8 1
    اونها یک ساله خونه و زمین و بیمارستان و مدرسه و مسجد و بازار و همه چی را بمباران میکنند صدای کسی درنیامد. حالا یه راکت خودی یا غیر خودی زده به زمین چمن کوه از کاه ساختن. از بس که ملاحظه میکنید حزب الله باید از همون اول همه چی را شخم میزد . لوس شدن اینا. با منطق امریکایی پیش بری میگن ما حق داریم همه مردم را بکشیم ولی شما حق ندارید غیر نظامی را بزنید. مسخره ها
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    11 4
    شاهدان عینی گفتند موشکهای گنبد آهنین به زمین برخورد کرده
  • نادر IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    14 2
    آمریکایی ها نگران اتهامات ساختگی برای حزب‌الله نباشند افتخار کودک کشی در انحصار رژیم صهیونسیتی تا ابد خواهد ماند
  • محمد IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    12 4
    ننگ و ذلت بر دولتمردان خبیث مصر و اردن که نسبت به کشتار مردم فقیر غزه همچنان ساکت و بی تفاوت هستند
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      اونا مثل ما نیستن
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      1 0
      اونا رو ول کن شماها چرا ساکتید؟ فقط ذات اونا خبیثه که ساکتن؟
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    جنگ قطعیه و به جهانی تبدیل خواهد شد... خانوادهاتون رو آماده کنید و در این مورد باهاشون صحبت کنید
  • مهدی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    ایران خودش به اسرائیل قلاده نزنه کار کس دیگه ای نیست
  • US ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    آمريكا دست اسرائيل كودك كش را براى حمله به لبنان باز ميگذارند و به آنها آلات مهم و ويرانگر جنگى ميدهند و ميليارد ها دلار پول ميدهند ولى براى مقاومت و لبنان و حزب الله پيشنهاد خويشتن دارى ميدهند.اين خود يك نوع حيله است .مقاومت نبايد به خواسته ها ى آمريكا توجه بكنند .من معتقد هستم كه اكنون بهترين موقع است كه مقاومت متحدا لا توجه بوضع نا بسامان آمريكا كار اسرائيل كودك كش را يكسره بكنند و شر آن خبيث هارا از منطقه راحت بكنند.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    ما خروس جنگی هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس