کد خبر 1627693
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

به گزارش مشرق، کانال ابوقاسم در ایتا مطلبی با عنوان هم زیستی با جنگ مجدل شمس منتشر کرد:

جنگ در خاورمیانه در سطح مدیریت شده ای میان اطراف در حال پیشروی است اما صحنه مشکوکی که در مجدل الشمس به وقوع پیوست شرایط را برای جنگ بزرگ تر و عمیق تر و تعیین کننده تر مهیا کرده است.

حمله راکتی مجدل الشمس و کشته شدن تعدادی از مردم و کودکان به نقطه عطف جدیدی در تحولات خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

بستگی دارد اسرائیل با گزینه های احتمالی چگونه بازی خواهد کرد و عرصه تنش را در چه مقیاسی برای انتخاب های پسینی حزب الله آماده خواهد کرد.

به ویژه آن که اسرائیل بعد از حمله مستقیم ایران به شهرهای فلسطین اشغالی نتوانست موازنه قدرت را به نقطه برابر با تهران برساند و افقی که در حمله به لبنان می توان به تصویر کشید پاسخ پنهان و عمیق به تهران برای برابری موازنه قدرت در منطقه باشد و مسیر تضعیف هسته های محور مقاومت را پیگیری کند موضوعی که خطوط قرمز چمهوری اسلامی و محور مقاومت خواهد بود و باید برای مرگ تدریجی یا حیات پایدار با تمام توان ایستادگی کرد.

آیا شهرهای جنوبی لبنان هدف حملات خواهند بود یا صهیونیست ها با حمله مستقیم به نقاطی در بیروت دامنه تنش در خاورمیانه و ماهیت آن را تغییر خواهند داد؟؟

برخورد راکت با سر جنگی سنگین به زمین فوتبال در کنار تکذیبیه رسمی حزب الله نسبت به این اقدام و البته بهره برداری اسرائیل برای حمله مستقیم به لبنان، تحلیل را برای ما مشخصا وارد فاز جدیدی از برخورد اراده ها و تنش ها در خاورمیانه می‌کند.

دروزی ها بعنوان یکی از بزرگ ترین اقلیت ها در اردن ،سوریه ،لبنان و فلسطین اشغالی زندگی می کنند آن ها بسیار پرقدرت هستند و آثار حمله را بر پیکره واحد احساس می کنند.

این یعنی انتخاب دروزی ها برای حمله راکتی سناریوی شکاکانه ای را در اذهان می پروراند
دروزی های فلسطین اشغالی قاطعانه خواستار پاسخ به لبنان شدند.

این یعنی سناریوی حمله به مجدل الشمس دارای ابعاد دقیق جنگ شناختی و زمینه سازی های متنوع برای فتنه های قومی ،قبیله ای و مذهبی در شامات همراه بوده است و باید دید درکنار بعد افزایش دامنه جنگ ،ابعاد شناختی و فتنه های داخلی در چه شرایطی از تحقق و عملیاتی سازی قرار خواهد گرفت.

ورود ناو هواپیمابر رزولت آمریکا به خلیج فارس که برخلاف پیش‌بینی بسیاری از تحلیلگران که مدعی بودند این ناو برای مهار انصارالله یمن وارد دریای سرخ خواهد شد نهایتا به خلیج فارس آمد.

تشدید حملات چند روز اخیر گروه های عراقی به پایگاه های آمریکایی و سیگنال هایی که انصارالله یمن و حزب الله درباره امکانات پیشرفته نظامی خود به نتانیاهو منتقل کردند برای این بود که محاسبات وتمکرز ذهنی نتانیاهو برای حمله به لبنان کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس