مهدی الفتی - ژیمناستیک

درخشش و حضور ژیمناست شمالی کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس نور امیدی برای افزایش تعداد مدال‌های المپیکی کشورمان را به ورزش کشور تاباند.

سرویس ورزش مشرق - در طول تاریخ ورزشکاران کشورمان هرگاه برای حضور در بازی‌های المپیک آماده می‌شدند اغلب اوقات چشمشان به دو یا سه رشته ورزشی برای کسب مدال در چنین رویداد بزرگی بود.

پس از مدال آوری ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کشتی آزاد، فرنگی، وزنه برداری، تکواندو و حتی تیراندازی و مواردی از این دست حالا و با حضور یک ژیمناست در فینال رشته ژیمناستیک بازی‌های المپیک این امیدواری ایجاد شده تا کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی و المپیک آینده بتواند در این رشته نیز کسب افتخار کند.

تنها اتفاق مثبت میزبانی ضعیف ۲۰۲۴ پاریس برای ایران/ تولد ورزش جدید برای ایستادن روی سکوی المپیک

«مهدی الفتی» ژیمناست شمالی کشورمان که در بازی‌های آسیای ۲۰۲۳ هانگژو چین توانست اولین مدال تاریخ این رشته در بازی‌های آسیایی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد حالا موفق شد با راهیابی به فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ برای اولین بار نام یک ورزشکار ژیمناست از کشورمان را در جمع برترین‌های ژیمناست دنیا و در رشته پرش خرک جای بدهد.

تنها اتفاق مثبت میزبانی ضعیف ۲۰۲۴ پاریس برای ایران/ تولد ورزش جدید برای ایستادن روی سکوی المپیک

این اتفاق مهم از یک جهت بسیار قابل توجه است و آن اینکه فدراسیون ژیمناستیک کشورمان در طول ماه‌های گذشته از نظر مدیریتی در شرایط نابسامانی قرار داشت و در اکثر ماه‌ها رئیس یا مسئول مشخصی در راس آن حضور پیدا نمی کرد.

تنها اتفاق مثبت میزبانی ضعیف ۲۰۲۴ پاریس برای ایران/ تولد ورزش جدید برای ایستادن روی سکوی المپیک

تغییرات پی در پی، شکایت‌های صورت گرفته از فدراسیون و در نهایت حضور «زهرا نیچه درگاهی» به خودی خود می‌توانست عاملی باشد تا ما در این رشته نه تنها سهمیه نگیریم بلکه هیچ محلی از اعراب در سطح آسیا هم نداشته باشیم اما درخشش مهدی الفتی این موضوع را به شکل واضحی تغییر داد. از این گذشته در شرایطی که تقریبا همه در حال انتقاد به میزبانی ضعیف فرانسوی ها در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند این اتفاق مثبت می تواند مهمترین دستاورد ژیمناستیک و کمیته ملی المپیک کشورمان از این رویداد باشد.

قطعاً بر مسئولان ورزش کشورمان واجب است تا در این زمینه و برای ایجاد شانس بیشتر جهت کسب مدال المپیکی، با ذهنیتی تازه و رویکردی جدید به ژیمناستیک کشورمان نگاه کنند. می توان با اختصاص بودجه بیشتر به این رشته و در صورت لزوم به کارگیری مربیان مطرح خارجی و برپایی اردوهای مشترک با کشورهای صاحب سبک در قاره آسیا از جمله کشور چین، یک رشته ورزشی دیگر برای افزایش تعداد مدال های کاروان های ورزشی کشورمان در بازیهای آسیایی و المپیک به رشته‌های قبلی مان اضافه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    15 1
    احسنت
  • طاها IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    9 1
    آفرین به تلاش و غیرتت مرد
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    13 0
    فکر کنم اصالتی سیستانی داشته باشه درد و بلات. بخوره تو سر آقازاده های مفت خور و مفنگی
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    4 0
    فکر کنم اصالتی سیستانی داشته باشه درد و بلات. بخوره تو سر آقازاده های مفت خور و مفنگی
  • یسبس IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    3 0
    با تلاس و غیرت خودش به اینجا رسید بعد مدیران میان ژست میگیرن، چکاری برای این ورزش کردید؟ روی این شخص که به اینجا رسیده سرمایه گذاری کردید؟؟!!!!
  • kamal IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    معمولا توی کشور ما در هر موقعیتی اگر مدیر و مسئول نباشد ، مشکلات کمتر و امکان موفقیت بیشتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس