پایان کار مرد تاریخ‌ساز ژیمناستیک ایران؛ الفتی هفتم شد

مرد تاریخ‌ساز ژیمناستیک ایران با کسب ۱۴.۲۶۶ امتیاز نتوانست به سکوی مدالی المپیک پاریس برسد و هفتم شد.

به گزارش مشرق، مسابقات فینال ژیمناستیک (ماده پرش خرک) سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک عصر امروز از ساعت ۱۷:۵۵ دقیقه به وقت تهران برگزار شد. در این ماده مهدی الفتی نماینده ایران بود.

الفتی در این مسابقه رقابت سختی را با نمایندگان ارمنستان، کرواسی، اوکراین، انگلیس، ترکیه و فیلیپین داشت.

او که در دور مقدماتی با میانگین امتیاز ۱۴.۵۸۳ امتیاز به فینال رسیده بود، در دیدار نهایی رقابت نفس‌گیری با رقیبان داشت و در نهایت با میانگین امتیاز ۱۴.۲۶۶ در جایگاه هفتم قرار گرفت. در این ماده هشت نفر در فینال با هم به رقابت پرداختند. الفتی در پرش نخست خود امتیاز ۱۴.۱۶۶ را ثبت کرد و در حرکت دوم نیز موفق به ثبت امتیاز ۱۴.۳۶۶ شد.

پایان کار مرد تاریخ‌ساز ژیمناستیک ایران؛ الفتی هفتم شد

عنوان هفتمی الفتی در حالی به دست آمد که این قهرمان مهر سال ۱۴۰۲ نیز با کسب نشان نقره نخستین مدال ژیمناستیک ایران را در بازی‌های آسیایی کسب کرده بود. تاریخ‌سازی جوان گرگانی ورزش ایران مستمر بود و او با کسب سهمیه از مسابقات مختلف جهانی به طلسم ۶۰ ساله غیبت نمایندگان ایران در المپیک پایان داد.

الفتی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک نیز رسالت پرچمداری کاروان ایران را بر عهده داشت.

در پایان این رقابت کارلوس یولو از فیلیپین به مدال طلا رسید و داوتیان از ارمنستان نشان نقره را از آن خود کرد. هری هیپوورت از انگلیس نیز به سکوی سوم این پیکارها رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 1
    الفتی در پرش نخست می خواست یک حرکت بدیع و نوظور را اجرا کند که موفق نبود و باعث به هم خوردن تمرکز وی در پرش دوم شد . هرچند اگر امتیاز دور مقدماتی را هم تکرار می کرد رتبه بهتری به دست نمی آورد
  • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 0
    تبریک به الفتی کار بسیار بسیار سختی را در میدانی که ما هیچ تاریخچه ای در ان نداریم با موفقیت پشت سر گذاشت. امیدوارم وزارت ورزش و فدراسیون ژیمناستیک دستی بالا بزنند و همانگونه که تکواندو در 25 سال گذشته از صفر بسطح جهانی رسیده با انتخاب مربیان خوب خارجی پایه های مستکهم این ورزش در ایران را بنا کنند.
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    1 1
    مرد تاریخ‌ساز ژیمناستیک ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • امید IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      ای هویییییییج خودتحقیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس