بایدن و پادشاه اردن درباره تحولات منطقه گفت‌وگو می‌کنند

خبرگزاری رویترز گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا قرار است روز دوشنبه با پادشاه اردن درباره تحولات غرب آسیا به صورت تلفنی گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات کاخ سفید گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است روز دوشنبه با عبدالله دوم پادشاه اردن به صورت تلفنی صحبت کند.

روینرز همچنین گزارش داد که بایدن قرار است یک شنبه شب به وقت محلی با تیم امنیتی خود درباره تحولات منطقه غرب آسیا جلسه تشکیل دهد.

ایمن الصفدی معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن روز یکشنبه ۱۴ مرداد در رأس هیأتی دیپلماتیک به تهران سفر و با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از این الجزیره به نقل از یک منبع رسمی ایرانی گزارش داده بود که وزیر خارجه اردن حامل پیامی از سوی پادشاه این کشور برای مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران است.

طرفین در این دیدار در خصوص آخرین روند پیگیری توسعه روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف، همچنین آخرین تحولات در عرصه منطقه‌ای در سایه تشدید جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبادل نظر کردند.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به تهران و قدردانی از حسن استقبال سرپرست وزارت امور خارجه ایران، بر اهتمام ویژه پادشاه اردن به توسعه روابط با ایران تأکید کرد و گفت: روابط اردن و ایران، قدیمی و برادرانه است و ما خواستار تعمیق روابط حسنه و برادرانه با ایران هستیم و عزم جدی برای گفت‌وگوی صریح و شفاف برای رفع موانع و ارتقای روابط داریم.

الصفدی با اشاره به موضع اصولی کشورش در محکومیت تجاوزات رژیم اسرائیل از جمله تجاوز غیرقانونی این رژیم در هدف قرار دادن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، عنوان کرد: اردن اولین کشوری بود که این اقدام اسرائیل در نقض حاکمیت ملی ایران و قوانین بین‌المللی را محکوم کرد و پیام روشن ما ضرورت توقف جنگ و جنایات و تجاوزات اسرائیل در غزه و منطقه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    1 0
    مگه بایدن خرفت فضول منطقه غرب آسیاست؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    0 0
    عبدالله ترسو.هربارایران میخواد اسراییل را بزند این ترس ورش میداره
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    1 0
    یهودیان موش صفت، به تکاپو افتادند
  • سروش IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    0 1
    سلام من سروش هستم پیام آور . ایران از سمت اردن مورد حمله قرار میگیره لطفا این پیام رو جدی بگیرید، فرشتگان وحی پیغام خود را رساندند .آمریکا و اسراییل اردن را مجبور به حمله میکنند تا جبهه های حمله به ایران بیش از اسراییل باشد، این یک هشدار است به بالاترین مقام امنیتی نظامی ایران، اردن خنجر خود را تا دسته به قلب ایران میکوبد اینها نوادگان همان کسانی هستند که در کربلا به پیکر امام حسین ضربه زدند، زاد و ولدشان در اردن صورت گرفته، دلیل پافشاری امریکا و تماسها با اردن به همین خاطر است که عرب را به جان عجم بیاندازند وگرنه اسراییل خود به تنهایی به هیچ عنوان از پس ایران بر نمیاید ، هدف از جنگ درگیر کردن عرب ها با ایران است و جنگ اجتناب ناپذیر است ، خودتان را آماده کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس