کد خبر 1630357
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

یقین دارند که اسرائیل
به‌شدت مجازات خواهد شد

۱۳ فروردین ماه گذشته که رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد و سردار زاهدی را به شهادت رساند، وزرای خارجه انگلیس و آلمان و... به جای این که اسرائیل را برای زیر پا گذاشتن موازین بین المللی سرزنش کنند، با همتای ایرانی تماس گرفتند.

آنها از ایران می خواستند در پاسخ به اسرائیل خویشتنداری کند! برخی مقامات منطقه ای هم پیغام مشابهی را از طرف آمریکا منتقل کردند، مبنی بر این که دنبال جنگ نیستند و ایران هم دست نگه دارد!

پس از ترور شهید هنیه در تهران، دوباره نمایش مضحکی ترتیب یافته و طرف آمریکایی و غربی، به جای این که سگ دست آموز خود را توبیخ کند، با واسطه -وزیر اردنی- پیغام می دهد که خواستار تنش بیشتر در منطقه نیست و بهتر است ایران، اسرائیل را مجازات نکند!

این بار البته پیغام ها کم رمق تر و مایوسانه تر است، چرا که یقین دارند ایران به مراتب شدیدتر از عملیات وعده صادق، اسرائیل را تنبیه می کند و از صهیونیست ها تلفات دردناکی خواهد گرفت.

پنج ماه قبل، آقای امبرعبدالهیان وزیر امور خارجه، در واکنش به برخی تماس ها و پیغام ها با قاطعیت اعلام کرد:

نیروهای مسلح ما حدود ۱۰ روز منتظر اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک ما و همکارانم در عرصه بین‌المللی بودند. در ۷۲ ساعت گذشته تماس‌های مختلف برخی وزرای امور خارجه با اینجانب ناظر بر توصیه به ایران برای خویشتن داری و عدم دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

ما به همکاران و وزرای امور خارجه کشورهای تماس گیرنده یادآوری کردیم که ای کاش در شش ماه گذشته چنین توصیه خویشتندارانه‌ای را به حاکمان جنگ طلب و رژیم اسرائیل که مرتکب جنایات جنگی ترکیبی علیه ساکنان غزه و کرانه باختری شده و یک نسل کشی تاریخ معاصر را رقم زده، ارائه می‌دادید!

چگونه است که به رژیم صهیونیستی توسعه به خویشتنداری نمی‌کنید، اما به جمهوری اسلامی ایران که در چهارچوب حقوق بین‌الملل برای دفاع از ماموریت‌های شناخته شده دیپلماتیک و مصونیت اماکن دیپلماتیک قصد دفاع مشروع از خود را دارد، توصیه به خویشتن‌داری می‌کنید؟

وقتی رژیم اسرائیل با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است. زمان برای میانجیگری به پایان رسیده؛ اکنون مجازات قطعی است."

این بار اما مجازات اسرائیل، با پنج ماه قبل فرق می کند و حتما دردناک تر خواهد بود. تمام تحلیلگران عبری و غربی در این باره اتاق نظر دارند و می دانند که پیغام های کذایی به ایران، آب در هاون کوبیدن است.

حالا همه می دانند که ایران، اعمال قدرت مشروع و مجازات متجاوز را مطلقا با دیپلماسی اشتباه نمی گیرد. ایران و متحدانش به مدد الهی، رژیم شریر و تروریست صهیونیستی را چنان پشیمان کننده مجازات خواهند کرد که شرارت از همان ریشه خشکانده شود.

تحلیل ها را مرور کنید:

روزنامه وال‌استریت ژورنال: تماس‌ها برای جلوگیری از پاسخ ایران به اسراییل بی فایده است. ایران، در پاسخ به درخواست‌های آمریکا و اعراب اعلام کرده که اسرائیل، از خط قرمز را عبور کرده و پاسخ ما سنگین خواهد بود. ایران همچنین گفته؛ برایش اهمیتی ندارد مجازات اسرائیل به جنگ منجر شود.

ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل: نتانیاهو به مهمترین عنصر امنیت ملی آسیب رسانده و ما را در موقعیتی قرار داده که باید منتظر پاسخ شدید ایران باشیم؛ او در خدمت استراتژی بلندمدت ایران برای از بین بردن و فروپاشی اسرائیل پیش می‌رود.

وال استریت ژورنال: این بار دشوار است که زمان حمله ایران را بدانیم، دفعه قبل که زمان حمله را می دانستیم، زیرا ایران می‌خواست ما بدانیم، اما این بار متفاوت است. حمله ایران به اسرائیل این بار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از حمله قبلی خواهد بود.

یدیعوت آحارونوت: این بار پاسخ ایران و حزب الله به ترورهای اسرائیل، بسیار شدیدتر و دقیق‌تر و ویرانگرتر از عملیات قبلی خواهد بود.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا: انتقام ایران از اسرائیل این بار بسیار سخت و توام با خسارات زیاد خواهد بود.

مرکز تحقیقاتی صهیونیستی آلما: ایران حمله گسترده‌ای را به اسرائیل ترتیب خواهد داد.

سی‌ان‌ان: اسرائیلی‌ها می‌ترسند و منتظر پاسخ هستند

روزنامه انگلیسی تایمز: حزب الله اکنون نسخه ارزان بازدارندگی هسته ای را دارد. هزاران موشک دوربرد را شامل می‌شود. حزب الله هزاران موشک دوربرد را در اختیار دارد که می تواند مراکز جمعیتی و زیرساخت های شمال اسرائیل، تل آویو و حیفا را نابود کند.

لِری جانسون، تحلیلگر سابق سیا: همواره تلاش کردیم ایران را به دروغ کشوری تروریست نشان دهیم، اما ایران همیشه از خود خویشتنداری نشان داده است. پیش‌بینی می‌کنم ایرانیان این بار به اسرائیل رحم نخواهند کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 1
    امیدواریم
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      0 1
      عجله نکنید ؛ عجله نکنید ؛ عقب بیندازید ! عملیات نظامی ضد سراییل را 30 روز دیگر انجام دهید. موثرترین تنبیه اسراییل و آمریکا عدم حمله نظامی به اسراییل است تا یک ماه دیگر. چراکه خدای غرب اقتصاد است که در طی این چند روز فقط تهدید ایران شاهد سقوط بورس های غرب هستیم. سقوط تریلیون دلاری یک شبه غول های دایجونز را ببینید .سقوط 24 درصدی بورس ژاپن را ببینید.این دومینویی است که تازه آغاز شده و ناگهان تمام اقتصاد آمریکا و کشورهای متحدش را در خود فرو می کشد. فقط تهدید فقط تهدید. و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین.
    • ایرانی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      0 1
      ادب کردن و رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی به وقتش و به روش مناسب انجام میشه. بماند که همین معطل کردن بسیار بجا و منطقی توسط ایران مقتدر هم بخشی از جنگ و تنبیه روح و روان صهیونیستهای خونخوار وحشی هست.
  • مجتبی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    5 1
    بزنید این سگ پداری صهیونیست را،بهشون نباید رحم کرد ،رحم به اونها یعنی ضعف ،ضعف هم یعنی حقارت و ابروریزی
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    5 1
    خون مقابل خون 10 برابر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس