کد خبر 1630447
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
1

برخی از نیروهایی که سازمان منافقین برای درگیری‌های تهران آموزش داده بود به‌خوبی می‌دانستند که در چه زمانی دکمه بمب را فشار بدهند که فشار سیاسی ناشی از آن بیشتر از قدرت انفجاری آن باشد.

به گزارش مشرق، مرتضی سیمیاری در سرمقاله روزنامه جوان درباره راه افتادن ماشین تخریب نهادهای اطلاعاتی و انقلابی پس از شهادت اسماعیل هنیه نوشت:

بهار سال ۱۳۸۳ با دستگیری یک شبکه بمبگذاری وابسته به گروهک تروریستی منافقین در تهران آغاز شد، این شبکه مویرگی قرار بود در برخی از نقاط حساس، به‌ویژه میادین اصلی شهر چند بمب را جاسازی و در لحظه مناسب ریموت آن را فعال کند. یکی از افراد دستگیرشده رضا خادمی با نام مستعار حبیب بود. این شخص از سال ۷۹ جذب منافقین شده و برای مدتی در پادگان نظامی «رامتا دیوید» در مناطق اشغالی دوره تخصصی دیده بود.

خادمی در اعترافات خود نوشته است که در ایام انتخابات فعالیت‌های خود را با توزیع اعلامیه و جمع‌آوری و ارائه اخبار و اطلاعات به سازمان منافقین گسترش دادم تا اینکه درصحنه تجمعات و اغتشاشات پس از انتخابات به صورت دوره‌ای شرکت کردم، مأموران زمانی اقدام به دستگیری‌ام کردند که در حال پرتاب بمبی دست‌ساز به یکی از مراکز دولتی در تهران بودم.

در آن زمان دستگیری این شبکه در روزنامه‌ها بازتاب خاصی نیافت، اما رصد، شناسایی و کشف این کانون بحران‌ساز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، زیرا در آن روزها اصلاح‌طلبان رادیکال به‌صورت مداوم می‌گفتند که کشور به بن‌بست سیاسی رسیده و تنها راه عبور از این وضعیت استعفای خاتمی و انحلال دولت است. این طیف تندرو معتقد بود که دست‌هایی در پشت‌صحنه برای دولت اصلاحات بحران‌سازی کرده و تمایل دارد که خاتمی در روزهای آخر سقوط کند.

خادمی در بخش دیگری از اعترافات خود در دادگاه گفته است که آن روزها طرحی رمزگذاری شده از سوی سرپل گروهک در پایگاه تروریستی اشرف به دستم رسید که در آن قید شده بود که باید در تهران بمبگذاری کرده تا سازمان بتواند با تبلیغات آن را گردن محافل خودسر بیندازد. پیوست این طرح خطرناک آن بود که اگر محمدخاتمی رئیس‌جمهور وقت به مرز عصبیت برسد می‌توان اصلاح‌طلبان را به جنگ خیابانی با نظام کشاند و از آن بهره‌برداری شورشی کرد.

مریم سنجابی یکی از اعضای جداشده از سازمان منافقین در توصیف این دستورالعمل در خاطرات خود نوشته است که برخی از نیروهایی که سازمان برای درگیری‌های تهران آموزش داده بود به‌خوبی می‌دانستند که در چه زمانی دکمه بمب را فشار بدهند که فشار سیاسی ناشی از آن بیشتر از قدرت انفجاری آن باشد.

بررسی این شبکه تروریستی کشف‌شده در سال ۸۳ در خود درس‌های قابل‌توجهی دارد، در آن زمان هدف منافقین به‌عنوان سرپنجه‌های عملیاتی موساد در تهران آن بود که بمبگذاری‌ها را جهت سیاسی و امنیتی داده تا علاوه بر ایجاد تخریب، وحشت و ایجاد دالان امنیتی، یک خطای تحلیلی نیز ایجاد کند. این عملیات پیوست‌دار پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه در محل اقامت خود موبه‌مو دوباره بازطراحی شده است.

ساعتی پس از شهادت رهبر بلندپایه حماس در تهران روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی ادعا کرد که اسماعیل هنیه نه با یک موشک بلکه در اثر یک بمبگذاری ترور شده است، این گزارش در نشریه انگلیسی تلگراف بازطراحی و در آن این موضوع مطرح شد که عواملی از درون این ترور را طراحی کرده‌اند.

نکته جالب‌تر ماجرا آن بود که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای لایه گذاری رسانه‌ای به تصویرسازی جدید از کم و کیف ترور پرداخت. این ساخت و پرداخت آمریکایی در روایت‌سازی از ترور شهید هنیه در خود اشارات مهمی دارد، درحالی‌که صهیونیست‌های آشنا به صحنه میدانی، چون اکوب آمیدرور، رئیس پیشین شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در برآوردهای اطلاعاتی خود به این موضوع اعتراف کرده‌اند که ترورهای صورت گرفته نه عملیات پیش‌دستانه بلکه واکنشی است، یک‌لایه خاص در تلاش است پرونده تحقیقات و انتقام پس از آن را به انحراف بکشد.

ضعیف نشان دادن جامعه اطلاعاتی کشور از یک‌سو و زیر سؤال بردن سلامت دستگاه امنیتی و دفاعی با القای کلیدواژه‌هایی، چون نفوذ، خرابکاری و بمبگذاری از سوی دیگر، حکایت از آن دارد که پروژه جنگ امنیتی - خیابانی در بهار سال ۸۳ در تابستان سال ۱۴۰۳ دوباره تکرار شده است و در آن موساد، سازمان سیا و سرپنجه‌های آن به‌صورت هماهنگ در حال تحرکات مشکوک هستند. این عملیات ترکیبی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در آن دولت پزشکیان به مرز سقوط رسیده و عواملی از داخل مقصر جلوه داده شوند، در این پروژه انگیزه‌های آلوده سیاسی داخلی و خطوط عملیاتی تروریستی خارجی باهم ادغام‌شده است.

شاهد آن نیز خط ویژه یکی از اعضای محوری گروهک غیرقانونی نهضت آزادی (پدر منافقین) و نیز برخی اصلاح‌طلبان رادیکال و بدخیم است که پس از ترور شهید هنیه سعی دارند با باز کردن پای نفوذ در ارکان نهادهای انقلابی و اطلاعاتی از آب گل‌آلود ماهی گرفته و اشاراتی به حوادث مشکوک در دهه هفتاد و هشتاد دولت اصلاحات داشته و دولت تازه مستقرشده را دچار بحران از بیرون کنند.

این عملیات با نوشتن یک گزارش جعلی به نام سازمان اطلاعات سپاه در فضای مجازی کلید خورده و پس از آن تلاش شد با پاک کردن رد خون از روی دست رژیم صهیونیستی به‌عنوان عامل اجرایی جنایت و نیز آمریکایی‌ها به‌عنوان چراغ سبز ترور به نقطه داغ آن برسد.

معمای ترور هنیه با آغاز ترور شخصیتی نهادهای اطلاعاتی (تضعیف ادراک زیستی) و با زدن برچسب توسط عناصر فکری نفاق به‌خوبی نشان می‌دهد که شهادت رهبر مقاومت در داخل ایران بیش از آنکه اهداف بازدارنده پس از طوفان الاقصی داشته باشد در خود علایم سیاسی دارد. در دوره‌ای که «مکتب امنیتی تهران» خواب را بر تروریست‌های سنتکام در منطقه حرام کرده، آغاز ترور شخصیت اطلاعاتی نظام در خود پیام‌هایی دارد، آلون پینکاس در روزنامه هاآرتص نوشته است که رژیم صهیونیستی می‌توانست در جای امن‌تری، چون دوحه این ترور را انجام دهد، اما انتخاب تهران در روز تحلیف پیامی خاص دارد.

البته پرونده «ترورهای اطلاعاتی» با ضرب دست مقاومت مهندسی معکوس شده و بحران‌های ماندگار سیاسی و امنیتی در مناطق اشغالی به شکاف‌های عمیق اجتماعی تبدیل خواهد شد. تسریع در فروپاشی و رسیدن به مرحله آنومیک بخشی از طراحی نقشه انتقام در روزهای آتی است، در این دوره تونل‌های تدافعی حماس با کمک‌های خاص اطلاعاتی که در سال‌های اخیر ارزش افزوده ویژه یافته، فرامرزی خواهد شد. در دوره رو به آغاز، هر عملی از نگاه اطلاعاتی عکس‌العملی ویژه پیدا می‌کند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    8 2
    خدا رحمتشون کنه دیگه به فکر انتقام باشید
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      2 14
      باشه منتظر فرمان بودم بزدل
    • نادر IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      7 3
      بزنین تمام اسرائیل ها رو نابود کنید
    • DE ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      2 2
      گور پدر منافقین! برای اینکه "ماشین تخریب نهادهای اطلاعاتی و انقلابی" راه نیافتد، توضیح دهید چه کسانی محل دقیق اسکان آقای هنیه را لو دادند! نیازی به صغرا و کبرا چیدن، ندارد! آقای "سیمیاری"! چرا فرافکنی میکنید؟! مگر چیزی برای لاپوشانی دارید؟!
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      0 0
      اول اون جاسوس های بی پدر کثافت داخلی رو ادب کنید ،این بهترین انتقامه،بعد برون مرزی فکر کنید
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    6 3
    روحشان شاد
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    7 3
    یادداشت بسیار خوب با اطلاعات بسیار عالی
    • ایرانی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      2 1
      من اصلاً این مقاله رو نخوندم ولی یه سوال داشتم ما بعد از 45 سال که روحانی انواع و اقسام مسئولیت های مهم این مملکت رو داشته را نمی‌توانیم در موردش قضاوت کنیم که بدانیم آدم خوبی است یا بد ؛ انقلابی است یا ضد انقلاب. وقتی مراسمی در حضور رهبر باشد روحانی جزو نفرات جلوی صف نشستگان است ولی در مناظرات همه جور انگی بش زدن و حتی الان که میگن وفاق ملی باز صدا و سیما بقول خودش کارشناس میاره و میگه روحانی با فلان مسئول اسرائیلی مذاکره کرده یعنی ممکنه جاسوس باشه پس چرا روحانی را به صدا و سیما نمی‌آورند تا از خودش دفاع کنه تا مردم هم روشن بشن که کسی که حداقل هشت سال رییس جمهورشون بوده چه کسی است در نتیجه به هیچ کسی که گفته شود خوب است یا بد است نمیشود اطمینان کرد چون تاریخ را تاریخ نویسان هر طور به صلاحشان و میلشان باشد مینویسند نه واقعیت.حال ببینم مشرق هم تاریخ نویس است یا نه
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      1 0
      ایرانی نما تاریخ نوشتی یا شر و ور! ربط دادن گودرز و شقایق و سهراب به هم!
    • US ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
      0 0
      تویی که به نوشته ایرانی ایراد گرفتی . حداقل باید چهار سال تا پزشکیان هست بسوزی که چرا جلیلی نشد .آخه ناحسابی اگر حتی یه ماکت هم میزاشتن روبروی جلیلی بازم ماکت رای می‌آورد تا تو همچنان بسوزی
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 3
    خدا رحمتشون کنه
  • تاریخ IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    13 4
    در خانه شما مهمان تان را بکشند یا تعرض کنند ضعف شما محسوب نمی شود؟؟؟ تا زمانی که منکر درد شوید درمانی پیدا نخواهید کرد شاید هم اصلا نیت شما درمان نیست و ادامه حیات باند نفوذ نیت پلیدتان است
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      2 1
      تا زمانیکه سرتان را مثل کبک توی برف کرده اید و ضعفها و ناتوانی‌های خود را منکر میشوید و دلخوش به چندتا شعار خود فریبنده باشید آش همین است و کاسه همین کاسه
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      1 0
      خطاب به یک نفر با نامهای ایرانی، تاریخ و جواب دادن به خودش از حماقتت هست حتی اگر با نامهای مختلف بیای جدول دشمن را پر کنی و کوچه برایش از کنی و جایذشخید و جلاد را عوض کنی جیگر
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 4
    ومکرو مکرالله والله خیرالماکرین. یامجیر یا مجیر یا محیر یا جبار یا جبار یا جبار
  • مریم IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 3
    خداوندمتعال روحشون راشاد وقرین رحمت الهی کند
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    5 2
    با سلام تسریع در فروپاشی و رسیدن به مرحله آنومیک بخشی از طراحی نقشه انتقام در روزهای آتی است، در دوره رو به آغاز، هر عملی از نگاه اطلاعاتی عکس‌العملی ویژه پیدا می‌کند. مقاله مزین فوق با برش یکی از مقاطع تحولات تاریخی کشور که در بازه زمانی سال ۸۳ است چگونگی کارکرد سیستم اطلاعاتی نظام سلطه را ایجاد اختلال در نظام تصمیم گیری ملی از انتخابات تا سایر عرصه ها را پرده برداری کرد. سال ها است که تحولات داخلی با چاشنی فشار اطلاعاتی. امنیتی نظام سلطه مواجه است و ترور شهید اسماعیل هنیه یکی از این سناریوها و مقاطع تاریخی است. واکنش سرویس های امنیتی کشور بایستی از حد نرم های کشف و خنثی سازی و مدیریت فتنه ها خارج شده و به سطوح بازدارندگی متقابل با ضرب شست آهنین مواجه شود. شتر را باید نحر کرد.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 4
    امام خمینی رحمت اللہ فرمودمااسرائیل راقابل آدم نمیدانیم اسرائیل دشمن بشریت ودشمن اسلام است
  • حسین IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    4 3
    فو ق العاده عالی و بصیرت افزا بود.قطعا باید این چنین اطلاع رسانی گردد تا قضایا روشن گردد.
  • کیوان مرادعلیوند IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 2
    بسمه تعالی این ترور در سیستم و دستگاه دست نشانده استکبار در زمان ومکان خاص باهدف تفرقه داخلی وخارجی طراحی شد .تا اتحاد جهان اسلام، با شهادت رهبر مقاومت حماس درمقابل صهیونیست غاصب وکودک کش از حرکت باز ایستد،حال آنکه نوشیدن شربت شهادت وهمراهی کاروان سیدالشهداء افتخار رهبران مقا ومت است.که چشمان اتاق فکر استکبار بر روی این جریان جهاد وشهادت بوده وهست.اشتباه محاسباتی تروریست هابار دیگر چشم جهانیان رابر روی واقعیت مظلومیت جهان اسلام وجریان مقاومت باز نموده و این خود نمونه جهاد تبیین است.یاحسین (ع)
  • محمد... IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    1 تا 2 ساعت قبل یا ترجیحاً بلافاصله بعد از عملیات گسترده باید کار نتانیاهو را از داخل اسرائیل تمام کرد.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    اسراییل ھنیہ را کشت
  • ساس IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 1
    از آنجا که دوستان و دشمنان و احمقانه و ذوقیان ممکن است همه این مطالب را بخوانند و بر نویسنده حرجی نیست که به متن غنای کافی و موثر بدهد، ولی روشن است که آنها در انتشار خبرهای نفوذ مشخصا آرزوها و برنامه های خود را رو کرده اند و چه بسا برای رسیدن به این ادعا تلاش کرده و بکنند پس ساختار باید طراحی گزنده داشته باشد تو در تو و چند لایه و جزیره ای، اولا هر نفوذی کشف شود یا در صورت ورود عقبه پیدا نکند ، جزیره ای باشد تا هم جذب و خرید خوب و آزادی داشته باشد و براحتی هم غرق و حل شده و بازیابی شود
  • محمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 2
    نفوذ صدرصد واقعیت است مگه میشه جای با امنیت بالا افراد غیر بتونن موشک بزنن و فرار کنن واقعا غیر ممکنه رییسی هم کسی نفهمید اخرش چی شد چطور هلیکوپتر خورد به کوه مگه میشه هلیکوپتر سالم بخوره به کوه مگر با از کار انداختن ارتفاع سنج یا خراب کردنش
  • سعید IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 2
    حمله انتقام را کمی عقب بیندازید،تا حساب شده تر انجام بشه ،،الان ترور نتان یابو بهترین وکارآمدترین انتقام هست،بدون وارد شدن به جنگ.دقت کنید لطفا،تمام امکانات ونیروهای باید برای کشتن وقصاص نتانیابو بسیج شوند.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 1
    حماس بدون ایران رفت با چین برا صلح گفتگو کرد این داستان به اون ربط دارد
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      0 1
      احمق اولا مسیله قبل از ترور بوده در ثانی اگر به جانشین شهید نگاه کنی متوجه می‌شوی البته اگر بخواهی و خود بخواب زده نباشی 😉
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    به نظر میرسه یک تفکری بسیار احمق هستند بلافاصله روز بعد ترور و حمله رگباری به دولت مستقر و مقصر جلو دادن اون بسیار بچگانه و احمقانه است نمیدونم شاید خودشون خنگ هستند دیگران خنگ میدونند کدوم مردم و یا کی میاد این اتفاق به حساب این دولت با عمر یکروزه بزاره ؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 0
    یعنی نفوذموساددرنهادهای امنیتی کشوردورغ است وانهابااین همه ترورهادرتهران کارشیطان بودنه کارموساد ظاهرا
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      0 0
      تازه فارسی یاد گرفتی یا دنبالت میکنند!
  • ع IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    کلمه نفوذ را شما اختراع کرده و رواج دادید پس آدم موساد و سیا خود شما هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس