چگونگی حمله به اسرائیل از نگاه مرکز مطالعات صهیونیستی

یک مرکز مطالعاتی درباره نحوه پاسخ ایران و حزب‌الله به ترورهای اخیر اسرائیل گزارشی از نحوه پاسخ و احتمالات، ارائه کرد.

به گزارش مشرق، مرکز مطالعات اسرائیلی «آلما» در گزارشی نوشت، احتمالا پاسخ ایران و حزب‌الله به اسرائیل، بزرگ خواهد بود و شامل حمله همزمان موشکی و پهپادی باشد.

مرکز آلما نوشت، تشخیص دقیق شیوه‌ای که "محور شیعی برای پاسخ انتخاب می‌کند، محال است" اما برخی سناریوهای احتمالی قابل حدس است.

طبق این گزارش، یک احتمال، حمله مشترک متشکل از حمله موشکی و پهپادی و موشک‌های غیرهدایت‌شونده به هدف نقاط حساس در اسرائیل مثل اهداف نظامی و همچنین سکوهای گازی در آبهای [فلسطین اشغالی] در مدیترانه است که بیشترین احتمال را دارد (اما این تنها سناریو نیست).

آلما نوشت، ما می دانیم که حزب الله هزاران موشک و پرتابه نقطه‌زن دارد از جمله موشکهای ۱۱۰ فاتح که ۳۵۰ کیلومتر بُرد با خطای حدود ده متر دارد. این موشک‌ها میتواند اهداف حیاتی در اسرائیل مثل زیرساخت‌ها و پایگاه‌های نظامی را بزند اگر بر سامانه پدافندی اسرائیل غلبه کند.

«این موشکها در صورت اصابت خسارت هنگفت وارد خواهد کرد و حس شدید عدم امنیت بین اسرائیلی ها ایجاد خواهد کرد که بر روحیه و قدرت "ایستادگی ملی" اثر خواهد گذاشت».

بر اساس این گزارش، شلیک پرشمار پهپادها و موشکهای غیرهدایت شونده میتواند سامانه پدافندی اسرائیل را خسته کند قبل از آنکه موشکهای نقطه زن شلیک شود...

حمله هماهنگ ایران و حزب الله با پهپاد، موشک و موشکهای کروز و بالستیک میتواند ناآرامی بزرگی در اسرائیل ایجاد کند.

آلمان گزارش کرد، "احتمال دارد حوثی‌های یمن نیز در این حمله مشارکت کنند. حتی موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران می‌تواند با زمانبندی از پیش هماهنگ شده، از یمن هم شلیک شود... احتمالا ارتش ایران هم در کنار سپاه به این حمله ملحق شود. توان ایران و حزب الله متکی بر فناوری نظامی پیشرفته ایران از جمله سامانه موشکی، سامانه هدایتکننده متعدد و خطوط تولید در ایران است".

این مرکز اسرائیلی نوشت، در مقابل اسرائیل در سامانه پدافند هوایی پیشرفته برتری دارد از جمله گنبد آهنین (برای موشکهای کوتاه برد)، فلان داود (میان برد) و پیکان ۳، باراک ۸ و گنبدآهنین دریایی که در عرشه کشتی ساعر ۶ نیروی دریایی مستقر است... ائتلاف دفاعی منطقه‌ای که در ۱۴ آوریل گذشته در دفاع از اسرائیل شکل گرفت، احتمالا دوباره هم شکل بگیرد

در پایان این گزارش آمده که احتمالا محور شیعی به رهبری ایران اقدام به پاسخی بزرگ بکند اما ممکن است در را برای بازگشت از لبه جنگ فراگیر منطقه‌ای هم در زمان کنونی، نیمه باز بگذارد .

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس