ابراز نگرانی سازمان ملل از اسلام‌هراسی در انگلیس

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد سه‌شنبه به تظاهرات خشونت‌آمیز در انگلستان، اسلام‌هراسی و حملات به مهاجران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ثمین الخیطان، سخنگوی دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی درباره آشوب‌های انگلیس اعلام کرد که دفتر حقوق بشر از نزدیک بر ناآرامی‌ها و خشونت‌های انگلستان نظارت می‌کند.

وی در این باره گفت: «مانند تمام دولت‌های دیگر، ما درباره اتفاقات خشونت‌آمیز،‌ از جمله حمله به پلیس، مصادیق اسلام‌هراسی و حمله به مساجد، حمله به مراکز سکونت پناهجویان و مهاجران و سخنرانی‌های ضدمهاجران نگران هستیم.»

دفتر حقوق بشر در ادامه تأکید کرد که حمایت از انزجار نژادی و دینی که به معنای تحریک دیگران به تبعیض،‌ خشونت و خصومت باشد غیرقابل قبول است.

الخیطان در ادامه از دولت انگلستان خواست که به اتفاقات خشونت‌بار به ویژه علیه اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله پناهجویان واکنش نشان دهد.

کشته شدن سه دختر بچه در هفته گذشته و دروغ‌های مجازی مبنی بر مهاجر و مسلمان بودن مظنون، منجر به آغاز آشوب‌های خشونت‌آمیز در چند شهر مختلف انگلستان شده است.

با وجود تأکید قاضی این پرونده مبنی بر این که فرد مهاجم اصالت انگلیسی دارد، این آشوب‌ها ادامه پیدا کرده است و انگلیسی‌ها به چند مسجد و هتل مهاجران حمله‌ور شده‌اند و با پلیس کشور درگیر شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    خوب کاری نداره، به نظر من هم تمام کشورهای اسلامی باید مسیحیت /یهودیت هراسی رو در کشورهاشون رایج کنن!! بخصوص بر علیه خارجی‌های غربی غیر مسلمون!! یانکی، عن گلیسی برگرد خونت!!! 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    یه مشت وحشی اروپایی دولت هاشون سالهاست آرامش رو بر مسلمون ها حرام کردن و کشورهای مسلمان نشین رو دستخوش ناآرامی و غارت و جنگ کردن اونوقت حالا از اسلام و مسلمون ها هراس دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس