1

آشکار شدن شکاف در جریان اصلاحات بیانگر عطش شدید اصلاح طلبان برای کسب قدرت و خطر در حاشیه قرار گرفتن خدمت به مردم و پیگیری مطالبات آنان را گوشزد می‌کند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه های امروز چهارشنبه ۱۷ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که معادله انتقام به روایت سید حسن نصرالله، پیام محکم حماس به تل‌آویو، دامِ بزرگ پیش پای پزشکیان و حال و روز صهیونیست‌ها انتظاری مرگبارتر از انتقام در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

روزنامه آرمان ملی در مطلبی مدعی شد که انتصابات رئیس جمهور انتظار اصلاح طلبان را برآورده نکرده است! این روزنامه طی یادداشتی با بیان اینکه این امید وجود دارد که اثر مثبتی از روش شورای راهبری در انتخاب وزرا دیده شود، نوشت:

در ارتباط با معاونان وی به نظر می رسد انتظاری که مردم از رئیس جمهور داشتند و خصوصا انتظار جریان اصلاحات که اعضای احزاب در ستادهای انتخابات ایشان فعال بودند، بر آورده نشده است. آقای دکتر دبیری که به شغل طبابت مشغول است در شرایطی به عنوان معاون پارلمانی برگزیده شده که حتی یک دوره هم در مجلس حاضر نبوده و سابقه حقوقی هم ندارند. این درحالی است که اصولا روسای جمهور افرادی را به عنوان نماینده پارلمانی انتخاب کرده اند که سابقه نمایندگی داشته و در امور مربوطه مشغول بودند. لذا وظایف خطیری برعهده معاون پارلمانی است و آقای پزشکیان فردی را انتخاب کرده که سابقه نمایندگی ندارد و تا با مناسبات بین قوا آشنا شود، این مورد خود زمان می برد.

آرمان ملی در این رابطه به انتقاد از انتصاب شهرام دبیری به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور پرداخته و می‌نویسد:

سوابق دکتر دبیری که برای معاون پارلمانی معرفی شده نشان دهنده آن است که وی از اشخاص با تجربه و با سابقه و فردی مفید هستند و ۳ دوره هم عضو شورای شهر تبریز بودند اما نقشی که باید در قامت معاون پارلمانی رئیس جمهور ایفا کنند نقش بسیار برجسته و حساسی است و ضرورت دارد فردی که در امور قانونگذاری و حقوقی دارای تجربه است این سمت را عهده گیرد.

هشدار روزنامه شرق به پزشکیان: مراقب شبث‌ها باشید! / انتصابات پزشکیان انتظارات اصلاح طلبان را برآورده نکرده است

روزنامه شرق خطاب به رئیس جمهور نوشت که جناب پزشکیان، مراقب شبث‌ها باشید، این روزنامه اصلاح طلب در یادداشتی با بررسی شخصیت شبث بن ربعی، نوشت: شبث مسلمان شد، کافر شد و دوباره مسلمان شد. با علی بود، با معاویه بود، به امام حسین نامه نوشت:

با ابن‌زیاد بود، تمایل داشت با مختار باشد ولی نشد و در نهایت با زبیریان نیز بود و شاید اگر عمرش کفاف می‌داد با دیگران نیز همراهی می‌کرد. شبث را چگونه می‌توان فهمید؟ آیا او در دل انسانی حقیقت‌گرا بود و خوب و بد را می‌فهمید، اما به لحاظ ضعف شخصیتی، اصل برایش قدرت و ثروت بود و دچار تعارض درونی شده بود و قدرت‌پرستی و مال‌دوستی بر وی غالب بود، چنانچه در جریان واقعه عاشورا نیز برای خاموش‌کردن ندای درونی خود، سعی کرد مانند دیگر فرماندهان لشکر بی‌رحم نباشد؟ یا او اساسا انسانی بود که به هیچ چیزی جز قدرت و ثروت خود اعتقاد نداشت و با درک موقعیت زمانه و گرفتن رشوه‌های کلان و گرفتن پست، هر کاری را برای صاحبان قدرت‌ حاضر به انجام بود؟
شرق با بیان اینکه شبث هرچه بود، درسی ماندگار در تاریخ از خود به جای گذاشت، نوشت:

شبث‌ها نگاه‌شان به قدرت است، به اینکه چه کسی صاحب آن است. در شرایط چندگانگی ‌یا دوگانگی قدرت نیز سعی در جلب رضایت همه اطراف دارند. از سویی پس از جنگ صفین با علی هستند و از سوی دیگر با معاویه نامه‌نگاری دارند. از سویی با حاکم کوفه هستند و از سویی به مختارنامه می‌نویسند. سعی می‌کنند همه را داشته باشند. شبث‌ها همیشه هستند. آنان حاضر به هزینه‌کردن برای هیچ گروهی نیستند، اما آماده‌اند تا بر سر سفره‌ها بنشینند. با همه هستند، اما به‌واقع با هیچ‌کس نیز نیستند. با همه گروه‌ها با افکار کاملا ناهمگون نیز سازگارند. جناب پزشکیان، مراقب شبث‌ها باشید.

هشدار روزنامه شرق به پزشکیان: مراقب شبث‌ها باشید! / انتصابات پزشکیان انتظارات اصلاح طلبان را برآورده نکرده است

تاملی بر مطالب مطرح شده از سوی چهره ها و رسانه های جریان اصلاح طلب بیانگر آن است که بنا بر هشدارهای دبیرکل حزب کارگزارانی ها تلاش هایی در جریان اصلاحات برای تحمیل برنامه و افراد به مسعود پزشکیان شدت گرفته و به دلیل اینکه رئیس جمهور منتخب فاقد تشکیلات می باشد.

بخش های مختلف جریان اصلاحات همچون رادیکال ها علاوه بر شرط گذاری برای پزشکیان مبنی بر حمایت از وی در صورت پذیرش گزینه های آنان، می کوشند تا مدیریت بدنه اجرایی را در دست گیرند.

آشکار شدن این شکاف در جریان اصلاحات بیانگر عطش شدید اصلاح طلبان برای کسب قدرت و خطر در حاشیه قرار گرفتن خدمت به مردم و پیگیری مطالبات آنان را گوشزد می‌کند.

روزنامه اعتماد نیز دولت را کارخانه سهامی خوانده و می‌نویسد:

اما مفهوم تشکیل دولت ملی، معنایی به کلی متفاوت از دولت ائتلافی به معنی پیش گفته دارد و آن تلاش برای فرا رفتن از حداقل‌های حقوقی برای تشکیل دولت از سوی رییس‌جمهور منتخب است چرا که رییس‌جمهور منتخب از نظر قانونی به غیر از ملاحظه کسب رای اعتماد از مجلس، در انتخاب همکاران کابینه، قید دیگری ندارد و اگر تیم همکاران را صرفا در حلقه حامیان فعال خود انتخاب و موفق به رای اعتماد از مجلس موجود شود به تکلیف قانونی خود عمل‌ کرده است و خرده‌ای قانونی بر او وارد نیست.

هشدار روزنامه شرق به پزشکیان: مراقب شبث‌ها باشید! / انتصابات پزشکیان انتظارات اصلاح طلبان را برآورده نکرده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 5
  • پرویز IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    2 12
    دکتر پزشکیان بهتر از هر کسی دکتر دبیر را میشناسد و همکارانش را در مجلس . در خصوص معاون پارلمانی بهتر از هر کسی میفهمد . در مورد سایر انتصاباتش شایید اطلاعش کم باشد اما در مورد مجلس اصولگرا دبیر بهتر از هر کسی راهش را پیدا خواهد کرد.
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
      7 4
      این حرفها وقتی درسته که پزشکیان رییس جمهور در سایه نباشه تا وقتی ظریف اطرافش هست یعنی پزشکیان رییس جمهور در سایه است
    • سید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
      6 2
      پزشکیان مرد این عرصه پرچالش نبود! او را برای نامزدی در این منصب هُل دادند در حالی که گمان نداشتند از سوی شورای نگهبان تأیید شود و خود وی هم آمادگی و این باور را نداشت و ناگهان با یک موضوع پیش بینی نشده مواجه گشت و حیران بازی شروع شد و همان کسانی که وی را به پیش کرده بودند اینک وی را دوره کرده و پزشکیان سرگشته هم با گیج بازی درحال آزمون و خطا هست و وای بر ملت و کشور در این چهارسال پیش رو !!!!
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    7 2
    قصیه حجاب اون فیلمه فقط برلی دو فطبی ایجاد کردن نیست برای انسجام دادن به حریان اصلاحات در مقابل لصولگرایی هم هست ...
    • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
      8 2
      دو قطبی چه کوفتیه دین خدا رو میخوان از بین ببرن
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    1 1
    دارایی مسموم بانکها قرار نیست کاری کنه ..اقایا ای کاش اقای مجید شاکری را به عنوان اقتصاد دان نگه می داشتید ...دوست دارم راجع به کفایت سرمایه حرف میزنند راحع به بانک توسعه راحع به داریی سمی بانکها هم صحبت کنند اگر نگاه محید شاکری را نداشته باشید حتما تو حوزه بانکی قفلتون می کنند ....
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    2 0
    در حوزه بانکی اگر برنامه نداشته باشید با محید شاکری اینها خیلی براتون مشکل درست نی کنند اماده باشید شبکه بانکی مهمترین و واقعی ترین مشکل شماست ...
  • DE ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    2 2
    انتصابات پزشکیان انتظارات ما اصلانطلبکاران را برآورده نکرده است کلی رفیق و داداچ و آقازایده و مفسد و زن بردگی هرزه گی پیر پاتال و کفتار و شغال بیگفتار....داریم که دنبال حقوق مفت میگردند به این دوستان ما باید پست و مقام بدهی خصوصا رفیقمون وزیر راه راه و مسکن سابق عباسی آخوندی
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    1 0
    اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    4 0
    چهل درصد رای پزشکیان قبلا به رییسی رای داده بودند 18 درصد بخاطر ولنگاری در حوزه عفاف به جلیلی رآی ندادن منبع پژوهشهای مجلس مردم مدعیان اصلاحات را قبول ندارند 30 درصد رای سلبی دادند پس سهم خواهی چیست؟
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    8 0
    اگردیدید دزدی داره اسباب اثاثیه خانه رابازده میخواهد ببرد .مبادابصورت فیزیکی جلویش رابگیرید .بلکه خواهش کنید تاپلیس بیاد جایی نره .اگه دوتا فاحشه سلیظه دیدید. ونصیحتش کردید بجانتان افتادند مباد عکس العمل نشان بدهید چون مدافعینی دارند وفردا طلبکار میشوند کهپس حقوق فوواحش چه میشود بیچاره ماموران
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    3 1
    سرمایه های اسراعیل همه اتفاقات رابنفع خود رقم میزنند .
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    4 1
    اقای پزشکییان خدا به شما وما مردم رحم کنه وبه رهبر عزیزمون صبر بده با این اوضاعی که ما می بینیم 😔
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    2 0
    فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ خدا لعنت كند امّتي را كه بناي ستم و بي داد را بر شما اهل بيت بنيان نهادند، وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّهَ قَاطِبَهً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَهَ و خدا لعنت كند خاندان زياد و خاندان مروان را و خدا همه بني اميه را لعنت كند، و لعنت كند پسر مرجانه اَللَّهُمَّ فَضَاعِفْ عَلَيْهِمُ اللَّعْنَ مِنْكَ وَ الْعَذَابَ (اَلأَْلِيمَ) خدايا پس لعنت و شكنجه ات را بر آنان دوچندان كن،
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    2 1
    نیاز به یاد آوری نیست بلکه شبث ها مانند کفتارها گرگها چنگ دندان نشان می‌دهند وبه صف ایستاده اند برای دریدن ونابودکردند اسلام وایران ایرانی وچراغ سبز هم گرفته اند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    2 0
    الگوی دولت پزشکیان نیروهای اصلی میانه رو مثل خودش تا از صد نطارت رد بشند معاونان تندرو و برانداز ...
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    5 3
    پزشکیان انقلابی نیست یک اصلاحاتچی دودوزه بازه ... اما ما انقلابی خالص که خالص باقی می مانیم در قالب تکثر می پدیریمش البته استقلال کامل را حق خودمون می دونیم ...اما مکاملا انقلابی می خواهم باشم ...
    • FR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
      3 0
      تیم برجام ابوموسی اشعری
    • FR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
      3 0
      تیم برجام از ابوموسی اشعری بدتر بودند که فعلا همه کاره پزشکیان هستند
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    3 1
    ادری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات وارد دولت نشود این ادم بیش از حد دم تکان میده ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس