کد خبر 1631777
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
حمایت آمریکا از حمله غافلگیرانه اوکراین به خاک روسیه

همزمان با پیشروی نیروهای اوکراینی به داخل خاک روسیه،‌ آمریکا کمک‌های نظامی بیشتری به این کشور ارسال می‌کند.

به گزارش مشرق،‌ پنتاگون اعلام کرد که همزمان با تداوم درگیری‌های شدید در منطقه کورسک روسیه،‌ کمک تسلیحاتی جدیدی به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار را به اوکراین ارسال می‌کند.

به گزارش راشاتودی،‌ بسته کمکی جدید آمریکا شامل موشک و دیگر مهمات مورد نیاز اوکراین برای تداوم عملیات جنگی‌اش در داخل خاک روسیه می‌شود.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا،‌ این شصت و سومین بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف است که از اوت سال ۲۰۲۱ یعنی درست شش ماه پیش از آغاز جنگ اوکراین به این کشور ارائه شده است.

پنتاگون در بیانیه‌ای عنوان کرده است:‌ آمریکا موشک‌های ضدهوایی استینگر را به برای کمک به کی‌یف جهت برآوردن نیازهای حیاتی،‌ امنیتی و دفاعی این کشور ارسال خواهد کرد. مهمات گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری و ۱۰۵ میلی متری به همراه موشک‌های ضدتانک ای‌تی- چهار و جاولین و تاو از دیگر مواردی هستند که به اوکراین ارسال می‌شوند.

بسته کمکی در نظرگرفته شده برای اوکراین همچنین شامل رادارهای چند ماموریتی و آمبولانس‌های مدل هاموی و قطعات یدکی هم می‌شود.

پیشتر کمک‌های نظامی واشنگتن به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار در ماه جولای به اوکراین فرستاده شد.

طبق آمار و ارقام ارائه شده از سوی پنتاگون،‌ از زمان روی کار آمدن جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه سال ۲۰۲۱،‌ این کشور بیش از ۵۶.۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

هفته گذشته،‌ اوکراین در اقدامی غافلگیرانه نیروهایی را وارد منطقه کورسک روسیه کرد و پهپادهای اوکراینی،‌ نیروگاه هسته‌ای کورسک را مورد هدف قرار دادند و به واسطه این حمله برای مدت کوتاهی برق این شهر را قطع کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 1
    خاک بر سر روسیه این حاکمان ابله و جاهل آبروی وسیه را بردند و آنقدر نرمش نشان دادند که حالا طوری شده که کشورهایی همچون لتونی و استونی هم برایش شاخ شانه می کشند و حقیقتا روسیه ببر کاغذی بود و الان آشکار شد
  • US ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    8 1
    روسیه متجاوز باید تنبیه سخت شود
  • عمیر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    3 1
    ماشالله به اراده اوکراینی با اینکه دارن از قلمروشون دفاع میکنن ولی بازم به دشمن زدن زنده باد اوکراین
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    5 2
    حالا فهمیدین قدرت امریکا در چه حده ؟؟ بدون اینکه خودش وارد جنگ بشه داره روسیه رو نابود میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس