به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دیده بان تحرکات کِریا در مطلبی با عنوان جزئیات پیام السنوار به دولت قواد مصر درخصوص خواسته‌های حماس برای رسیدن به آتش‌بس به افشاگری یک روزنامه انگلیسی زبان پراخت و نوشت:

روزنامه The National فاش کرد که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آزادی اسرای برجسته فلسطینی از جمله "مروان البرغوثی" را از شروط اصلی توافق تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است و همچنین کنترل تشکیلات خودگردان بر "غزه پسا جنگ" را رد می‌کند.

این روزنامه انگلیسی‌زبان جزئیات پیام "یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به میانجیگران مصری درباره خواسته‌های این جنبش درباره توافق تبادل اسرا، که به توافق آتش‌بس در باریکه غزه منتهی خواهد شد، فاش کرد.

این روزنامه به نقل از منابع ویژه تصریح کرد:‌ السنوار به عقب‌نشینی کامل ارتش اسرائیل از باریکه غزه، و نیز آزادی شماری از اسرای مطرح فلسطینی و کسانی‌که دوران محکومیت بالایی دارند، تأکید دارد.

این روزنامه پیام السنوار را "قاطعانه" توصیف کرده و مدعی شده است که او به مصری‌ها گفته است که با کنترل تشکیلات خودگردان فلسطینی به غزه بعد از جنگ، "به شدت مخالفت می‌کند".

السنوار همچنین مخالفتش را با استقرار نیروهای چند ملیتی در غزه بعد از جنگ به منظور تامین امنیت این باریکه و تا زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی اعلام کرده است.

این روزنامه، که چاپ امارات است، به قول یکی از منابعش افزود: برای یحیی السنوار، آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است، و السنوار می‌خواهد که "مروان البرغوثی" و "احمد سعدات" آزاد شوند و او از این مطالبه‌اش کوتاه نخواهد آمد.این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: پیام السنوار از طریق "خلیل الحیه" از رهبران حماس به میانجیگران مصری ابلاغ شده است.

خلیل الحیه طی ماه‌ها مذاکره میان حماس و رژیم اشغالگر، که از طریق میانجیگرانی از آمریکا، مصر و قطر انجام می‌شود، به نیابت از السنوار در این مذاکرات صحبت می‌کند.جنبش مقاومت حماس اخیرا از انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش جانشین شهید "اسماعیل هنیه" شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس