کد خبر 1632376
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸

به گزارش مشرق، مهدیه شادمانی، فعال رسانه، در کانال ایتای خود نوشت:

لزوم تحدید قواعد امنیتی اسرائیل، پاسخ معتبر و بازدارنده است نه صبر راهبردی!

در شرایطی که ایران در حال طرح‌ریزی عملیات انتقام است، دو خط بین‌المللی و داخلی با هدف فشار سیاسی بر ایران و توقف حمله پیگیری می‌گردد: در ساحت بین‌الملل، بیانیه ناگهانی مشترک آمریکا، مصر و قطر با محوریت آتش‌بس در غزه!

کشورهای مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در بیانیه مشترکی خواستار تسریع در امضای توافق آتش‌بس و آزادی اسرا شدند.

در این بیانیه آمده‌است: اکنون زمان آن فرا رسیده‌است که فوراً به درد و رنج ساکنان نوار غزه، گروگان‌ها و خانواده‌های آنها پایان دهیم، زمان امضای توافق آتش بس و آزادی گروگان‌ها و بازداشت شدگان فرا رسیده‌است. در این بخش همزمانی بیانیه با وعده انتقام ایران جای سوال بسیار دارد!

در داخل نیز برخی با ادعای کذب اختلاف دولت و نیروهای مسلح در پی آن هستند تا حمله ایران را بازی در استراتژی نتانیاهو، ورود به بحران به دلیل ترور یک فرد غیرایرانی و *تله تنش* تعبیر کنند!

اما در برابر این پیش‌فرض‌های غلط باید تصریح کرد لزوم این پاسخ تاکتیکی به جهت نقض حاکمیت، تامین و حفظ بازدارندگی قطعی است. تنها راه تحدید قواعد جدید امنیتی اسرائیل نیز پاسخ معتبر و بازدارنده است نه صبر راهبردی! صبر و عدم پاسخ به معنای قبول تکرار جنایات اسرائیل و تشدید جنگ است و تاثیری نیز بر مذاکرات آتش‌بس در ۱۵ آگوست ندارد. چرا که جنایت اخیر ارتش اسرائیل در بمباران مدرسه‌ی محله‌الدرج در مرکز شهر غزه که بیش از ۱۰۰ شهید و ده زخمی بر جای گذاشت اثبات می‌کند این رژیم به هیچ قواعد حقوق بشری ملزم نیست و ایجاد خطای شناختی و انصراف از خونخواهی تنها بر گستره جنایات آن می‌افزاید.

اما در برابر جنگ روانی برخی افراد و رسانه‌ها در داخل کشور نیز باید اذعان داشت، اتخاذ تصمیمات راهبردی کلان نظامی و طرح‌ریزی اینگونه عملیات بالاتر از حدود و اختیارات افراد است و تصمیم با شوراهای بالادستی است! و با توجه به تاکید رهبر انقلاب و رییس جمهور به پاسخ ایران ادعای اختلاف دکتر پزشکیان و قوای نظامی تاکتیک روانی سیاستبازان با هدف مقصرتراشی است تا بتوانند پاسخ ایران را تقلیل دهند.

با توجه به موارد فوق می‌توان پاسخ ایران به ترور هنیه را نه تنها در چهارچوب انتقام بلکه ترمیم و ترسیم خطوط جدید قرمز و در راهبرد توازن قدرت و وحشت در منطقه تفسیر کرد که این پاسخ نه تنها منجر به جنگ فراگیر بلکه با هدف ایجاد بازدارندگی طولانی واجب به نظر می‌رسد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بهترین انتقام،قصاص شخص نتانیابو هست،بهر قیمتی،وپیگیری از جنگی فراگیر،البته من اعتقاد به شروعی آهسته ولی ادامه دار دارم،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس