کد خبر 1632522
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
هادی ساعی - علیرضا دبیر

اتفاق جالب در المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای کشورمان مدال آوری فدراسیون‌هایی بود که رؤسایشان مدال آوران طلائی المپیک بودند.

سرویس ورزش مشرق - بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ برای کاروان تیم ورزشی کشورمان در شرایطی به پایان رسید که ورزشکاران ما توانستند با مجموع ۱۲ مدال در دو رشته کشتی و تکواندو به کار خود پایان بدهند.

نکته جالب توجه در ارتباط با مدال آوری دو رشته کشتی و تکواندو روسای فدراسیون هر دو رشته بود. اینکه نفرات اول هر دو فدراسیون کشتی و تکواندو هر یک سابقه کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک را داشته‌اند. همچنین سرمربیان تیم ها هم سابقه قهرمانی و مدال آوری در جهان را دارند.

معجزه کشتی و تکواندو با دو رئیس طلایی

ورزش کشتی که در دو رشته فرنگی و آزاد در این بازی‌ها حضور پیدا کرده بود از مجموع ۱۲ نفر شرکت کننده ۸ نفرشان مدال آوردند و ۷۵ درصد اعضای این تیم موفق به کسب مدال شدند.

معجزه کشتی و تکواندو با دو رئیس طلایی

اما در تکواندو اتفاقی جالب‌تر رخ داد و همه شرکت کنندگان در این رشته چه بانوان و چه آقایان توانستند با دست پر صحنه مسابقات را ترک کنند تا تکواندو با کارنامه صددرصد موفقیت به کار خود خاتمه بدهد.

معجزه کشتی و تکواندو با دو رئیس طلایی

علیرضا دبیر دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، طلای جهان در سال ۱۹۹۸ و سه نقره دیگر جهانی که در حال حاضر ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده دارد مشخص کرد در چنین آوردگاه‌های بزرگی قابلیت هدایت فدراسیونش را به نحو احسن داشته و می‌دانست که چطور و در چه شرایطی باید ورزشکارانش را به بازی‌ها اعزام کند تا دست پر برگردند.

معجزه کشتی و تکواندو با دو رئیس طلایی

هادی ساعی نیز که پرافتخارترین المپین ایران است با کسب ۲ مدال طلا در المپیک های ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن و یک برنز در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی شرایط بهتری را برای فدراسیون‌اش رقم زد و توانست با صددرصد موفقیت و مدال‌آوری توسط ورزشکاران اعزامی‌اش ثابت کند تا چه اندازه حضور چنین افرادی در راس فدراسیون‌های مدال آور ورزشی تاثیرگذار است.

معجزه کشتی و تکواندو با دو رئیس طلایی

گرچه در رشته‌های دیگری مثل وزنه برداری هم ما افرادی را در راس فدراسیون داشتیم که جزو مدال آوران بازی‌های گذشته المپیک بودند. از جمله سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری - دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن – که همراه با بهداد سلیمی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن، نایب رییس همین فدراسیون هستند اما عملکرد ضعیف این فدراسیون در بحث مدیریتی و تدارک برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس باعث شد تا یکی از رشته‌های مدال آور کشورمان در ادوار گذشته امسال با دست خالی صحنه بازی‌های المپیک را ترک کند.

بدون شک بهره‌برداری و استفاده از چنین افرادی در راس فدراسیون‌ها قطعاً می‌تواند اثرگذار بوده و اثرات مثبتی را در بدنه ورزش کشورمان به ویژه رشته‌های مدال آور نمایان کند آنچنان که در رشته کشتی و تکواندو به وضوح شاهدش بودیم.

معجزه کشتی و تکواندو با دو رئیس طلایی

امید است در چنین شرایطی که تجربیات این چنینی برای ورزش کشورمان به ارمغان آمده از افراد با تجربه و با سابقه در رشته‌هایی مثل فوتبال که سال‌هاست حسرت حضورش در بازی‌های المپیک بر دل علاقه‌مندان به این رشته پرطرفدار باقی مانده استفاده شود تا از تجربیات این قبیل ورزشکاران قدیم استفاده بیشتری برده شود و راهی ایجاد شود تا تیم امید کشورمان در المپیک های بعدی حضور یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    6 1
    البته سال ۲۰۱۲ حسین رضازاده فراموش کردید با کوروش باقری چه طلایی اوردند حتی بیشتر از دبیر هادی ساعی
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      7 1
      ژاپن که حرفی واسه گفتن تو کشتی نداره امسال تو ۹ وزن به فینال رفت که ۸ تا طلا گرفته انوقت ما که مهد کشتی جهان هستیم این شد نتایج
  • حمید IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 2
    معجزه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    10 3
    هادی ساعی چه ورزشی چه مدیریتی ثابت کرده یک نخبه واقعی و بسیار ارزشمنده
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      1 2
      اشکال بزرگ‌ اکثریت ما متاسفانه همینه،الان میگی چه نخبه ای چه مدیریتی چه ورزشی چه ....پس فردا که بهر دلیل زیر مجموعه این بنده خدا باخت و نتونست مدال بیاره دوباره همشو به مربی نسبت میدیش و میگی فلانی مربی بی عرضه ایه ،فلانی عروس تعریفی بود... نه اینجا به عرش ببر نه اونجا به خاک بکش
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    7 0
    هر دو عزیز بچه جنوب شهر تهران هستند . چون امکانات و پول در جنوب تهران و شهرهای محروم کمتر است بچه ها بیشتر تلاش می کنند و مدیران توانمند بیشتر در مناطق محروم بوجود می ایند . البته این افراد بخاطر انکه پول و پارتی ندارند با سختی بیشتری به جایی میرسند . ما نباید فکر کنیم سختی و مشکلات بد است بلکه باید بدانیم سختی ها ادم ساز است .
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    5 4
    باید هر دو مدیر جهادی امنیت کاری داشته باشند
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      5 3
      تو کشتی آزاد اتفاقا ضعیف بودیم دبیر با ساعی مساوی نیست
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      3 1
      کجاش ضعیف بودیم! تو تمام اوزان مدل داشتیم
  • نام اشنا IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    9 9
    هادی ساعی سه مدال المپیک دو طلا و یک برنز دارد و با هیچ کس دیگری قابل قیاس نیست.تیم 4 نفره تکواندو توانست 4 مدال که یک طلا و دونقره و یک برنز بود به دست اورد و تکواندو کاران ما بیش از حد انتظار خودشان ظاهر شدند ولی در کشتی ازاد به لطف سرمربی و کادر فنی او توانستیم در سه فینال با شکست های اسفبار سه مدال طلا را به راحتی با نقره عوض کنیم که این کار هر سرمربی و کادر فنی نیست. در ضمن تک مدال طلای دبیر در المپیک 2000 سیدنی در استرالیا قدری شانسی بود و او دیگر حتی نتوانست یک مدال برنز هم در 2004 اتن بگیرد.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      4 4
      سوختی غربگدا
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      6 4
      دبیرخارچشم غربگداهای بیعرضه
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 1
      دوست عزیز به چه دلیل فکر کردید که حق کشتی‌گیران ما فقط طلا بوده و بدلیل اهمال کاری آقای دبیر این طلا به نقره تبدیل شده ؟! بنظر میرسه عنایات ویژه حضرت حق و خوش اقبالی امسال کاروان در کسب مدال، شما رو به توانایی ورزشکاران دچار غرور کرده ،چه کسی بشما چنین ضمانتی داده که مدال طلای کشتی فقط باید برای ایران باشه ؟!
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      اصلا تا حالا کشتی گرفتی؟ المپیکه. طرف تا فینال رفته حالا نتونسته طلا بگیره باید بکوبیش؟ اگر مردی برو خودت جلو ببینم چه غلطی می کنی. باید به همه کشتی گیران حتی اونهایی که حذف شدند دست مریزاد گفت. فدراسیون کشتی ۸ تا مدال آورده. طرف زندگی و قیافشو گذاشته برای کشتی. اگر از دبیر بدتون میاد برید بگردید چیز دیگه ای غیر از کشتی ازش پیدا کنید.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    عملکرد مربی و برنامه و حواشی یک مقوله هست شاید کمتر از ده درصد کار ، نود درصد کار و نتیجه گرفتن و کسب مدال اول که نتیجه لطف الهی و بعد تلاش مضاعف و همت خوده شاگرد هست، اگر نمایندگان آقای ساعی الان هیچگونه مدالی نیاورده بودن پس در اونصورت تلاشهای چهار ساله ساعی همگی بی ارزش،بی معنا و پوچ بوده ؟! شما نمره عملکرد مربی رو صرفا منوط به کسب مدال شاگردش کرده ای ،اگر شاگرد مدال بگیره پس این مربی خوب بوده وگرنه که شکی نیست که پس مربی بد بوده، آیا بنظر خودت این حرف منطقیه ؟ بنظر من این نگاه درست نیست و دلسردی و جفا هست به تلاش مربیانی که در این مدت همگی با بودجه هایی_ نسبت به رشته ای مثل فوتبال واقعا ناچیز و محدود _چهارسال زندگیشونو گذاشتن و برای موفق شدن شاگردشون هر تلاشی کردن , ولی متاسفانه بهر دلیلی شاگردشون بدلیل سطح مسابقات المپیک نتونستن مدال کسب کنند
  • محسن IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    5 1
    یکی از شاخضه های توسعه هر کشوری موفقیت در المپیک میباشدبا وجود تحریم و تمام مشکلات شاهد بودیم از بین ۲۰۶ کشور ایران عزیز پا ۲۱ کشور شد بالاتر ترکیه و هند چند کشور اروپای دیگر نظر غرب پرستان و خودتحقیر چیست مدام فقط سیاه نمایی کنند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 3
    با این مقایسه های بی ربط نمیتوانید سفید شوئی کنید. تیم کشتی ازاد احتیاج به یک پوست اندازی و بازسازی در کادر فنی ضعیف اش دارد.شکست فاجعه بار یونس امامی در 74 کیلو در مقابل حریف امریکائی و سه شکست در فینال همه وهمه متعلق به کادر فنی و سرمربی تیم است.
  • نام اشنا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 2
    در پاسخ به 13.40 و 14.07 : شما ها اینقدر بی سوادید که مفهوم نوشته فارسی را هم درست متوجه نمیشوید . وقتی میگوئیم چراسه مدال طلا را با نقره عوض کردیم یعنی اینکه چرا در فینال شکست فاحش خوردیم و از ان متاسف و ناراحت هستیم این چه ربطی به غربگرا بودن دارد؟
  • احزف IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    فقط زنده باد زورو نه بخاطر زو به خاطر رو فقط
  • نام اشنا IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    در پاسخ به 16:31 . ما اصلا نمیگوئیم که حق ما سه طلا بوده. ما از نحوه کشتی گرفتن سه کشتی گیر فینالیستمان ناراحت هستیم. . صحبت ما سر اینست که این نحوه کشتی گرفتن که از سه مازنی فینالیستمان دیدیم در اوزان 125 و 86 و 65 صد در صد کادر فنی را دراین نتیجه به دست امده مقصر میدانیم. از ان بدتر نتیجه تاسف بار در وزن 74 کیلوست و شکست تاباورانه 11-1 یونس امامی که کلی از اوتعریف و تمجید میکردند به دست امریکائی که همین امریکائی در دور بعد 20-15 به ژاپن باخت ودر نتیجه یونس امامی هم حذف شد. محسن کاوه قبل از مسابقات از امادگی یونس امامی میگفت که دیدید چه شکست خفت باری نصیبش شد. اینها نشان دهنده این واقعیت است که کادر فنی هیچ شناخت دقیق و درستی از وضعیت ومیزان امادگی شاگردانش ندارد و به همین دلیل است که این نتایج غیر منتظره به دست میاید.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    کشتی فرنگی معجزه کرد آزاد خوب نبود
  • محسن IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    از بین ۲۰۶ کشور ایر ان ۲۱ شده افتخار نیست؟ خود تحقری تا کجا !کشو رها عریی مثل عربستان بازیکن خریدن تا یه مدال مدال بیارن نتونسن عراق ۶۰ سال ارزو ی یه برنز داره
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    زمانی کشتی ایران در دنیا مطرح بود فردی چون حاجی طالقانی رئیس فدراسیون کشتی بود امروز دیگر زیبایی و ابهت آن زمان را ندارد
  • عباس IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    نمونه عالی مدیران موفق و باتجربه و جهادی و همه فن حریف واقعا به وجود دبیر و ساعی و مجموعه تحت امرشان مفتخریم سرافرازمان کردید .
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    در اصفهان میگند کسی که میخواد موفق باشه در بازار باید گرد بازاار را خورده باشه ......من یک جا در یک شرکت کره ای کار میکردم یه ریس داشتیم به سختی وزنش به 40 میرسید ولی 25 سال سابقه در فیلد خودش داشت چقدر کارا و کاربلد بود بعد در شرکت ایرانی کار کردم یه بیشرف با اشنا بازی و رانت پست گرفته بود مثل مترسک جلوی کارفرما و حلوی پیمان کار ....حتی نتونسته بود بفهمه من کار بلد و در کار خودم متخصص و باتجربه هستم و با حماقتش این موحود کثیف من را بدبخت کرد من 22 ماه بیشتر انجا کار نکردم ولی این رییس پست و بی خاصیت حدود 60 ماه بعد از من هم در ان پروژه کار کرد .جلوی انهایی که پارتی داشتن این مثل موش بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس