کد خبر 1633138
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
سکوت ظریف هنگام شعار مرگ بر آمریکا

مساله ظریف هیچ ارتباطی با عارف نداشته و دوم اینکه رادیکال های اصلاح طلب می کوشند تا این مساله تبدیل به پروژه ای برای حذف عارف از دولت نمایند.

سرویس سیاست مشرق - در شرایطی که موضوع اعتراض و شبهه استعفای ظریف مربوط به مساله قانونی در خصوص تابعیت فرزندان وی می باشد، برخی رسانه های اصلاح طلب می کوشند تا ضمن به حاشیه بردن این مساله، پروژه ای سیاسی را در این زمینه دنبال کنند.

رسانه‌های اصلاح طلب در این زمینه می کوشند تا در وهله اول همچون ظریف وی را معترض به روند چینش کابینه تعریف کرده و تاکید کنند وی به دلیل سهم خواهی ها و فشارهای وارده به دولت کناره گیری کرده است.

در این زمینه برخی رسانه های اصلاح طلب همچون هم میهن طی یک فضاسازی تاکید می کنند برای دلجویی از ظریف باید تغییراتی در کابینه پیشنهادی داده شود.

هم میهن در این زمینه نوشت: شکی نیست که غیبت ظریف ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر بدنۀ اجتماعی رئیس‌جمهوری وارد می‌سازد اگرچه همچنان قابل ترمیم است و امیدواریم با دل‌جویی و حتی یکی دو فقره تصحیح در فهرست وزیران پیشنهادی صورت پذیرد.

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشته است: آقای ظریف از خود به عنوان حلقۀ ارتباط دولت با جامعۀ مدنی یاد می‌کرد و مشخص نیست چنانچه قرار بر ادامۀ این وضعیت باشد اولاً تکلیف معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری چه خواهد شد (و آیا به سرنوشت معاونت توسعۀ سیاسی در دولت اصلاحات دچار می‌شود) یا نه و ثانیاً ارتباط دولت با جامعۀ مدنی چگونه برقرار خواهد شد چراکه در غیاب این حلقه رئیس‌جمهوری غرقه در جلسات و در هزارتوی بوروکراسی و ناترازی در عرصه‌های گوناگون و دغدغه‌هایی چون تأمین یارانه نقدی و مازاد مصرف بنزین بر تولید آن فرصتی برای پرداختن به اموری فراتر از موضوعات روزانه نخواهد داشت.

از سوی دیگر اما برخی لایه‌های رادیکال جریان اصلاحات که مخالف معاون اولی محمدرضا عارف می باشند کوشیدند تا طی یک پروژه مدعی شوند که مساله کناره گیری ظریف محصول اختلاف با عارف می باشد.

این ادعای دروغ درحالی از سوی اصلاح طلبان رادیکال دنبال می‌شود که اولا، مساله ظریف هیچ ارتباطی با عارف نداشته و دوم اینکه رادیکال های اصلاح طلب می‌کوشند تا این مساله تبدیل به پروژه ای برای حذف عارف از دولت نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    8 0
    ایران بزرگان بسیاری را از دست داده و به راهش ادامه داده است لذا رفتن ظریف برجامچاییان نه تنها هیچ ضربه ای به ایران نمیزنه که مفید هم هست
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    4 0
    آوردش که کمک حالش باشه مثلاً..
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    1 3
    هیچگونه اختلافی وجود ندارد.!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    11 20
    به جهنم که ظریف رفت. دستش دیگه برای همه رو شده بود
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    2 3
    عارف فرد نجیبی است حیفه که از دولت برود.عصای پزشکیانه
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    5 0
    ...شکی نیست که غیبت ظریف ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر بدنۀ اجتماعی رئیس‌جمهوری وارد می‌سازد..جمع کنین بابا..ظریف اومد..ظریف جلسه گذاشت..ظریف اینو گفت ...ظریف اونو گفت..ظریف استعفا داد..ظریف ظریف ظریف ..کل اخبار و اتفاقات رو گره زدین به این امریکایی.گنده اش نکنین حاج قاسم عزیز و بسیاری از عزیزان از جانشان گذشتند تا کشور در مقابل امریکا وزورگویان عالم سر خم نکند حالا این آقا قهر میکنه که افراد مورد نظر امریکادوستشو در کابینه جاسازی نکردن!؟؟
  • US ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    0 9
    زنده باد ظریف
  • FR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    4 0
    عجب شارلاتانهایی هستند رسما شانتاژ می‌کنند که رییس جمهور با اینهمه مشکلات در کار کشور وقت نمیکند به مسایل « دیگر » بپردازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس