پلیس

بی بی سی فارسی و اینترنشنال تلاش می‌کنند ماجرای شلیک پلیس یه یک خودرو را به موضوع حجاب ارتباط دهند که بررسی‌های خبرنگار فارس خلاف آن را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، ماجرای مصدوم شدن یک خانم اهل شهرستان نور در جریان اجرای طرح پیشگیری از سرقت مجددا نقل محافل رسانه‌های ضد انقلاب شده است. بررسی‌های خبرنگار فارس در مازندران نشان می‌دهد این اتفاق در ساعت ۲۳ دوم مردادماه و در حالی که مأموران گشتِ پلیس آگاهی برای اجرای طرح پیشگیری از سرقت در ساعات پایانی شب، مشغول گشت‌زنی بوده‌اند رخ داده است.

اما بی بی سی و اینترنشنال با هدف شباهت‌سازی با ماجرای مهسا امینی تلاش می‌کنند همانند رویه چند ساله اخیرشان این موضوع را نیز به حجاب ارتباط دهند.

پلیس در بیانیه خود رسما این ادعا رد کرده با اینحال یک کارشناس انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، دستور توقف پلیس به علت بدحجابی را امری محال می‌داند چرا که معتقد است اساسا قدرت تشخیص در شرایطی که ماشین به «سرعت» در جاده اصلی بین شهری از پارک جنگلی نور به سمت محمودآباد با «شیشه های دودی» و در «تاریکی هوا» در حال حرکت است وجود ندارد.

پلیس هم در اطلاعیه خود اعلام کرده بود که «مأموران پلیس حین انجام وظیفه به یک دستگاه خودروی سواری پراید با شیشه‌های تمام دودی مظنون شده و به راننده دستور توقف می‌دهند که راننده بدون توجه به دستورِ پلیس و علائم هشدار دهنده از جمله چراغ گردان و آژیر ماشین پلیس اقدام به فرار از صحنه می‌کند.در ادامه تلاش پلیس برای مسدود کردن مسیر حرکت این خودرو به نتیجه نمی‌رسد و در نهایت عوامل انتظامی با رعایت قانون استفاده از سلاح، برای متوقف کردن این خوردو به سمت آن شلیک می‌کنند.»

اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که در جریان این تعقیب و گریز پلیس سه گلوله به سمت لاستیک این خودرو شلیک کرده است که یکی از تیرها به یکی از دو سرنشین خودرو (خانم آرزو بدری) اصابت و باعث مصدومیت وی می‌شود.پس از مطلع شدن نیروهای پلیس از مصدومیت خانم بدری، وی بلافاصله به بیمارستان شهرستان نور سپس به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری منتقل و در نهایت برای رسیدگی‌های درمانی بهتر به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل می‌شود.

راننده خودروی مذکور اتفاقات شب حادثه را این‌گونه روایت می‌کند: «از پارک جنگلی به سمت بیرون به سمت خیابان اصلی محمودآباد در حال حرکت بودم که با مأموران پلیس و دستور توقف پلیس مواجه شدم اما اشتباهم این بود که فرار کردم». برادر خانم بدری از روند درمان خواهرش خبر داده و به خبرسازی رسانه های ضدایرانی اعتراض دارد.

اطاعت از دستور "ایست" پلیس در تمامی کشورها بدیهی و لازم‌الاجرا است. افسران پلیس بنا بر قانون اجازه شلیک به خودروهایی که از دستور ایست سرپیچی می‌کنند را دارند.بی بی سی جهانی در گزارشی در سال ۲۰۲۰ ادعا کرده بود «تخمین زده می‌شود که هر ساله نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در آمریکا توسط ماموران پلیس کشته می‌شوند»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 7
  • زیبا IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    36 40
    غلط کردی شیشه های ماشینت را دودی کردی، آدم این ماشینای شیشه دودی را می بینه خوف می کنه
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      30 27
      ببند دهنتو افراطی.اینهمه ماشین با شیشه دودی تو خیابونه باید به راننده های تمامشون شلیک کرد؟
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      24 14
      دقیقا چیز جالبی نیست متاسفانه اصلن از درون ماشین تقریباً هیچ چیزی معلوم نیست حتی معلوم نیست که راننده ماشین آیا مرد هست یا زن
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      33 15
      ۱۰:۴۸تو ببند دهنتو الاغی! کی تا حالا پلیس به شیشه دودی شلیک کرده بیشعور؟ به ماشین شیشه دودی نباید شلیک کنه ولی به ماشینی که پلیس دنبالش بیفته و مثل خلافکار ها فرار کنه باید شلیک کنه. کشورهای دیگه هم همینه. تو حتما خلافکاری، ترسیدی این بار که پلیس دنبالت بیفته بهت شلیک کنه
    • lina IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      14 20
      یه روز به عزیز تو هم گرفتار میشه بشین نگاه کن . اونوقت معنی غلط رو درست میفهمی
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      12 4
      رعایت قوانین نه تنها الزامی است برای حفظ امنیت اجباریست
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      8 3
      چرا انقد اصرار داری موضوع رو هرجوریه به شیشه دودی ربطش بدی ؟پلیس به هرکسی که تا پلیس میبینه فرار می‌کنه و فوراً در میره، تعقیب و در صورت نیاز شلیک هم می‌کنه ،چون قانون این اجازه بهش داده ، چون طرف اگه خلافکار نباشه برای چی باید از پلیس فرار بکنه؟ و این موضوع هم الزاما هم ربطی به دودی یا غیر دودی بودن شیشه ماشین نداره
    • CA ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      7 3
      قانون بیشتر کشورهای دنیا میگه داخل ماشین باید از بیرون قابل دیدن باشه. یعنی شیشه دودی برای ماشین‌ها مجاز نیست..
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    26 55
    عزل و محاکمه فرمانده پلیس و مأموران خاطیکمترین خواسته مردم است.
    • ارشک IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      24 16
      شاتاپ تو کی هستی که از طرف مردم درخواست می دهی.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      26 20
      گمشو بابا از طرف خودت زر بزن. من یکی از همین مردم هستم و از اقدام این پلیس کمال تشکر را دارم چون فکر می کنم اگر پلیس با ماشینای شیشه دودی و فراری برخورد خشن نکنه، از فردا هرچی افغانی و غیر افغانی تبهکار هست، یه پراید شیشه دودی میندازن زیر پاشون و زن و بچه مردم را از توی خیابانها می دزدند و پلیس هم نباید جرات داشته باشه متوقفش کنه!!! دختره اراذل چشمش کور دندش نرم می خواست فرار نکنه
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      9 10
      ساده ای
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      12 8
      بیخود از طرف همه حرف میزنی از طرف خودت سخنرانی کن
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      14 8
      باز تو از دهن من حرف زدی!
    • ایمان IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      12 10
      این زر بیخود رو از طرف خودت بزن اتفاقا پلیس باید تشویق بشه
    • زهرا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      3 4
      اونوقت چراااا؟!! مگه بچه بازیه؟!! طرف به ایست پلیس به آژیر پلیس توجه نکرده فرار کرده پلیس وظیفه داشت ماشین رو متوقف کنه مثل اینکه هیچی از قانون سردرنمیاری یه بار تو یه کشور اروپایی این کار رو بکن تا حالیت کنن پلیس یعنی چی!!
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    18 21
    ایشان که خلافی نکرده و درخودرو هم چیزی نبوده ( پلیس اعلام نکرده)، خودرو هم که دزدی نبوده، شما هم می گید که به خاطر حجاب هم نبوده ؛ پس پلیس برای چی بهش شلیک کرده؟!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      19 13
      از کجا معلوم در ماشین چیزی نبوده؟ شیشه های ماشین دودی بوده پلیس نتوانسته داخل ماشین را ببینه، فرمان ایست داده، اینا فرار کردند. پلیس چه فکری باید می کرده؟ اگر پلیس کاری به این ماشینها نداشته باشه از فردا هرچی تبهکار هست، دختر مردم را از خیابان می دزده، دختره هم هرچی توی ماشین دست و پا بزنه کسی نمی بینی چون شیشه دودی است!
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      5 12
      پلیس اعلام نکرده اما اینها باند سرقت بوده اند.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      9 9
      ایشان که خلاف نکرده و در خودرو هم چیری نبوده ،خودرو هم که دزدی نبوده ، پس چرا فرار کرده ؟
  • DE ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    19 34
    اگر تاریکی مانع قدرت تشخیص بود ، چطور دقیقا اعضا حیاتی بدن او را هدف گرفتید ؟؟ نیروی انتظامی تا امروز با شلیک های مرگبار و خودسرانه ، دهها نفر را معلول و یا به گور فرستاده و درآخر هم از قربانی و خانواده او طلبکار شده است ..
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      24 11
      پلیس به خیلی ها ممکنه شلیک کنه، آدم رباها، مجرمین خطرناک فراری، دزد و سارق و ... حالا این یکی استثنائا به سرنشین خورده. بعد چرا در نظر نمی گیری که رفتار این دختر عین تبهکارها و آدم رباها و مجرمین بوده؟! هم شیشه ماشینت را دودی کنی هم هرچی پلیس بهت اخطار میده عین تبهکارها فرار کنی!
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      7 13
      با ماشین که قر بدی شاید بخوره تو کمرت. توی این تابوت مرده نیست گریه نکن.خانم دزده زنده مونده.
    • CA ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      19 10
      «با شلیک های مرگبار و خودسرانه ، دهها نفر را معلول و یا به گور فرستاده» ؟؟؟دروغ میگی الدنگ. اون دهها نفری که کشته شدن مدافعان امنیت بودن که بدست تروریستها و اشرار شهید شدن. هیچ جا مثل ایران پلیس اینقدر مظلوم و بیدفاع نیست. در کشوری که اینهمه از تروریستها ضربه خورده ماشینی که شیشه هاش دودیه و دیروقت داره تخته گاز از دست پلیس فرار میکنه و به ایست پلیس توجه نمیکنه احتمال اینکه تروریسته یا مواد جابجا میکنه یا جنایتی مرتکب شده زیاده. تو اون خراب شده ای که تو زندگی میکنی برو باسرعت رانندگی کن و بعد به اخطار و ایست پلیس توجه نکن ببین چطور به صلابه میکشنت. غلط میکنی برای پلیس ایران تعیین تکلیف میکنی. خوب کاری کردن دستشون درد نکنه.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      16 7
      اگر به اعضای حیاتیش زده پس چطوری اینجا صحیح و سالم نشسته و خاطره ماشین پنجره دودی داره تعریف میکنه ؟ ماجرای شلیک حجاب و شلیک مرگبار!!! رو ول کن تو بگو از آلبانی چه خبر ؟
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    15 19
    ....ده ا به همین راحتی به هر ماشینی که وا نسته شلیک میکنید ؟ پلیس بعد از از مصدوم شدن اتفاقا مصدوم رو به بیمارستان رساند ؟؟؟
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    3 22
    برنده مدال طلای تیراندازی المپیک هم نمی تونه تو اون سرعت لاستیک را بزنه مامور پلیس باید فکر دیگه ای میکرد احتمال داشت تو اون سرعت اگه تیر به لاستیک میخورد ماشین چپ کنه معلق بزنه حتی آتش بگیره
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      11 4
      خب چپ کنه و آتش بگیره! وقتی مثل مجرمین رفتار می کنی، مثل مجرمین هم باهات برخورد میشه. فکر کن خواهر خودت یا دختر خودت یا زن خودت را چند تا افغانی از توی کوچه خیابان بدزدند و به زور بندازند توی پراید شیشه دودی، هرچی آن خانم بنده خدا داره توی ماشین دست و پا می زنه کسی نمی بینه چون شیشه های ماشین را دودی کرده اند! بعد پلیس شک می کنه میگه ببینیم توی این پرایده چه خبره که شیشه هاش دودیه؟ هرچی تعقیبش می کنه و اخطار میده، ماشینه فرار می کنه!!! اینجا پلیس باید چه کار کنه؟ آیا باید بگه زن و بچه مردم یا هرخطر احتمالی به درک؟! بگه ولش کن بذار این ماشینهای مشکوک همینجور برای خودشان در سطح شهر جولان بدهند و هر کاری دلشان می خواهد بکنند؟؟؟
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    16 10
    چرا وقتی پلیس آمریکا براحتی آب خوردن انسانها را می کشه این شبکه ها مثل گاو فقط نظاره گرند؟
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    15 13
    بدرک
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      14 13
      دقیقا به درک. کسی که ماشین پلیس دنبالش بیفته و فرار کنه خونش گردن خودشه
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    15 14
    عجب در جاده ساحلی دنبال سرقت شبانه بودید. سرقت شبانه در کوچه پس کوچه ها و خیابان های فرعی اتفاق می افتاد. سرقت شبانه توسط پراید!!!!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      13 13
      همه اش الکی . معلوم نیست چی همراهشون بوده حالا منکر شدن
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    5 7
    لاستیک چسبیده به زمین و سرنشین کلی فاصله داره ! شاید هم مامور در حال تعقیب از پشت پراید به لاستیک جلو پراید شلیک کرده
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    10 4
    پیشنهاد می شود قانونی در مجلس برای منع استفاده از شیشه های دودی تصویب تا دست پلیس باز باشد و همه آنها را توقیف کند چون برای جلوگیری از افتاب نیاز به دودی کردن شیشه نیست می توان موقت با استفاده از توری های سیاه رنگ موقت استفاده کرد کسانی که دنبال ناموس مردم یا سرقت اموال مردم یا خلافهای امنیتی و سیاسی و ... هستند عده ای نیز به تبع آنها دست به چنین اقدامی می زنند از شیشه های دودی استفاده می کنند داخل خودرو باید شفاف و قابل دید باشد جریمه کارساز نیشت فقط توقیف برای شش ماه و بیشتد و برداشتن برچسب اثر گذار است دوم مجلس قانون استفاده از سلاح را به پلیس بدهد نه به این شکل امروزی که فردا بعد از شلیک یا بهزندان برود یا اخراج شود یا بدنام بلکه با قدرت به کارش ادامه دهد و تشویق هم بشود اصلاح طلبان برای پیشبرد اهداف کثیفشان همیشه با پلیس در گیر بودند و رسانه هایشان در خدمت غربیها و صهیونیستها بوده است پس بهترین راه جلوگیری از این خلافها بستن سایتها و روزنامه های اجاره ای غربیهاست مثل هم میهن و سازندگی و دیگر دوستان نادانشان
  • BE ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    13 0
    .اگه دودی کردن شیشه ماشین مشکل زا است چرا قانون نمیزارید
  • ناشناس IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    10 9
    درجاده های جنگلی کجاسرقت اتفاق می افتد کیف قاپها ودزدان وسارقان دروسط کوچه وخیابانها هستندمیلیونها افغانی شبانه ازمرز رد می‌شوند وصبح وسط پایتخت وکسی به آنها کاری ندارد
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    12 15
    بی دلیل که کسی فرارنمی کنه حتماموادمصرف کرده بودن ودرفضابودن
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      1 4
      دقیقا ،ما داشتیم می رفتیم کرج دوتا خانم سی وچند ساله پشت فرمان البته کمربند بسته بودند خدا رحم کرد درحال مستی ماشین چندتا کله معلق زد ماشین وارونه شد ماپیاده شدیم ازپشت چندتا ماشینم نگه داشتند پیاده شدند ماشین را برگردوندیم .ماشین داغون شده بود خانما التماس می کردند که پلیس نیادزنگ زدیم ۱۱۵ اومد باتعجب به ماشین نگاه کردگفت خوبه هیچی نشده .
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      0 4
      دقیقا ،ما داشتیم می رفتیم کرج دوتا خانم سی وچند ساله پشت فرمان البته کمربند بسته بودند خدا رحم کرد درحال مستی ماشین چندتا کله معلق زد ماشین وارونه شد ماپیاده شدیم ازپشت چندتا ماشینم نگه داشتند پیاده شدند ماشین را برگردوندیم .ماشین داغون شده بود خانما التماس می کردند که پلیس نیادزنگ زدیم ۱۱۵ اومد باتعجب به ماشین نگاه کردگفت خوبه هیچی نشده .
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    6 6
    طلبکار هم هستید؟!!!!!!
  • امیر US ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    12 10
    یعنی پلیس اونقدر مهارت نداره زمان شکلیک به سرنشین آسیب نزنه ؟
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      4 8
      اگه به لاستیک می خورد ومنحرف میشد وجان دیگران رو می گرفت که بدتر بود
  • TR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    3 3
    فعلا داره میمیره
  • TR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    13 5
    به هر کی شیشه ش دودی بود باید شلیک کنید؟ تایر کجا سرنشین کجا؟!!
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      5 5
      نه ولی به کسی که تا پلیس میبینیه از دست پلیس فرار می‌کنه باید شلیک کرد ، اگه خلافی در کار نیست دیگه فرار و در رفتن نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس