کد خبر 1633808
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
فیلم/ شور حسینی در مرز خسروی

استاندار کرمانشاه از افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی از ابتدای سفرهای اربعینی تا کنون در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد طیب صحرایی روز جمعه در گفت و گویی افزود: با انجام مجموعه اقدامات زیرساختی در مرز خسروی برای رفاه زائران امسال نسبت به پارسال در حد توان پیشرفت خوبی داشته ایم و در سطح استان موکب ها منظم تر و با برنامه ریزی و منسجم تر فعالیت می کنند و در بحث بهسازی جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز نیز کارهای بسیاری خوبی انجام شده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان قصرشیرین و به خصوص مرز خسروی با توجه به تراکم زائران اقدامات متراکم تر بوده و به گونه ای که در این مرز ۱۸ هزار متر مربع سایبان به ۱۱ هزار متر مربع قبلی نیز اضافه شده و عملا زائران از ورودی خسروی تا نقطه صفر زیر سایبان هایی که برای رفاه زوار فراهم شده در ساعات مختلف حرکت کرده و مسیر را طی می کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: وضعیت فاضلاب مرز خسروی نیز سامان دهی شده و فاز اول آن اجرا شده و این طرح هم به نتیجه رسید ضمن اینکه در منذریه عراق نیز طبق توافق وزاری ۲ کشور ایران و عراق سایبان هایی برای رفاه زائران احداث و محیط خاکی پایانه مسافری مرز آسفالت شده و تعداد زیادی اتوبوس های ایرانی و عراقی برای جابجایی زوار در مرز فعالیت شبانه روزی دارند که تعداد ناوگان حمل و نقل به منظور انتقال زائران نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

صحرایی ادامه داد: اتفاق خوبی که امسال شاهد آن هستیم شناخته شدن مرز خسروی در شهرهای نجف، کربلا و سامرا از سوی طرف عراقی و استقرار ناوگان حمل و نقل کافی در این شهرها به منظور انتقال و جابجایی زائران است که اکنون زوار سرویس های خوبی را دریافت می کنند و از خدمات حمل و نقل رضایت دارند.

او اظهار کرد: پارکینگ ها در نقاط مختلف مهیای زائران است که امسال بیش از ۲۷۰ هکتار ظرفیت توقفگاهی در قصرشیرین و مرز خسروی ایجاد شده ضمن اینکه حدود ۱۳۰ هکتار پارکینگ در محوطه مرز پرویزخان نیز به عنوان پشتیبان و احتیاطی تدارک دیده شده تا در صورت تکمیل ظرفیت پارکینگ ها زائران به سمت آن ها هدایت شده و از تمامی پارکینگ ها نیز اتوبوس به تعداد کافی برای انتقال زائران به نقطه صفر و پایانه ی مرزی خسروی وجود دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    0 0
    منم از خسروی رفتم و از همین مرز هم برگشتم خیلی خلوت تر و راه بهتری داشت و امکانات و گیت ها بیشتری برای تردد داشت در کل جاده منتهی به مرز هم پهن و چند بانده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس