کد خبر 1634149
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت:

ریس جمهور، زیادی تُپُق می زند؟ حتما اگر روان تر سخن می گفت، بهتر بود؛ اما ایرادی نیست که نتوان از آن گذشت. خیلی از ما ها تُپُق می زنیم.

نگویید که شهید رئیسی را به خاطر یک صدم این تُپُق ها مسخره می کردند. ما مثل آنها نیستیم. دین ما، تمسخر را ممنوع کرده و نشانه جهل انسان دانسته است. "قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْجَاهِلِینَ. گفتند ای موسی ما را به استهزاء گرفته ای؛ گفت به خدا پناه می برم که از جاهلان باشم.".

آقای پزشکیان امروز گفت "من بلد نیستم زیاد حرف بزنم، چیزهایی هم که باید از روی کاغذ بخوانم بدتر خراب می‌کنم"؟ این هم ایراد چندانی ندارد. روان خوانی یک متن، برای خیلی از ما ها نیز ممکن است دشوار باشد.

رئیس جمهور گفت "از وزرا دفاع نمی‌کنم، چون آنها بلد هستند از خودشان دفاع کنند. وزرا را که همه بلدند، من برم بشینم"؟ بله عُرف و قاعده این بوده که رئیس جمهور، یکایک وزیران را معرفی، و از شایستگی های آنها دفاع کند. اما اگر این قاعده را رعایت نکرده، وزرا فرصت معرفی خود را دارند.

اینها هیچ کدام، ایراد مهمی نیست. آن چه محل دغدغه و نگرانی -و نه عیب جویی و ایراد گیری- است، این که آقای پزشکیان، از یک جایی به بعد باید اداره کابینه را مستقیما بر عهده بگیرد و فراتر از مشاوران، مستقیما با مردم و کارشناسان و نمایندگان سخن بگوید.

منظور فقط نشست مطبوعاتی نیست که تا کنون برگزار نشده. این هم ایراد مهمی نیست. اگر اقتصاد، مسئله اول کشور است، آقای پزشکیان باید استنباط کلان از حوزه اقتصاد و جزئیات و فروع آن پیدا کند، مسئولیت یکایک تیم اقتصادی را بشناسد و از اهمیت هماهنگی آنها آگاه باشد.

فراتر از اینها، باید از فاز کلی گویی و مرور شعار ها و هنجارها بگذرد و بگوید که برنامه دولت او برای عملیاتی کردن رونق تولید، گسترش عدالت اقتصادی، عبور از تبعیض و رانت، افزایش قدرت پول ملی، اصلاح نظام های بانکی و مالیاتی و یارانه ها و... چیست.

دغدغه جدی این است که تا اینجای کار در چیدن کابینه، بیش از آقای پزشکیان، گروه موسوم به شورای راهبری ظریف، نقش ایفا کرده و بالای ۷۰ درصد وزرا، انتخاب و سهم آنها بوده است.

مسئله مهم این است که آقای ظریف در حوزه ظاهرا تخصصی اش (سیاست خارجی) هم نا موفق بود، چه رسد به اقتصاد، که نه او و نه بسیاری از اعضای سیاسی کار شورای راهبری، هیچ سر رشته از آن ندارند.

هنوز در عمل، روشن نشده سکاندار تیم اقتصادی کیست و برنامه ای که بتوان بر اساس آن حرکت کرد، کدام است؟ این خلاء بزرگی است که رای اعتماد به وزیران را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمدرضا کلباسی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 0
    مداحی که خیلی تپق می زد به دوستش گفت پای منبر بشین و هر جا تپق زدم سرفه کن! روز بعد مداح به منبر گفت و گفت در سوره قاف ... دوستش نا خودآگاه سرفه کرد! مداح گفت عرض کردم در سوره قیف! دوستش دوباره سرفه کرد! مداح گفت در سوره قوف! دوستش باز هم سرفه کرد! مداح گفت سرفه و زهر مار! یا قاف است یا قیف است یا قوف!
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    2 8
    ظریف در سیاست خارجی اش خیلی هم موفق بود که با وجود نادان هایی چون تو در آن زمان توانست به توافق با غرب و رفع تحریم ها برسد
    • سیدعلی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      1 0
      سلام. رفع تحریم؟ جدی که نگفتید اینو؟!
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    2 0
    خدا وکیلی من که به اقای پزشکیان رای ندادم هیچ مشکل شخصی باهاش ندارم ...فقط ارزو میکنم که تیم اقتصادی قوی و درست حسابی داشته باشند فعلا که هنوز تو فاز شعارهای انتخاباتی گیر کرده ...
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 2
    و اینکه شورای نگهبان ایشان را تایید ومقام معظم رهبری حکم شان راتنفیذ کردند؛اگراحزاب پویابودند افرادقوی ترمی آمدندحسن روحانی و احمدی نژاد ازلحاظ سخنوری کم نظیر بودن بگذریم که محمود رابه ملت تحمیل کردیدوآبرویتان راخرج او کردید ولی روحانی راباوجود تحریم ترامپ وکودتای ۹۶علم الهدی در مشهد وسیل ۹۸و کرونای۹۸ تنهاگذاشتیداماهمچنان پایبند به نظام است و محمودتان ترورترامپ را محکوم کرداماترورهنیه راخیر!حتی آقای خاتمی هم تسلیت گفتند پس بپذیرید شما اصولگراها بخش تندرو کلا نبایدوارددولت شویدایضااصلاح طلب تندرو
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 0
    یک هزارم درست بود ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد!
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 0
    رئیس جمهور بعدازحضرت آقا رهبری عزیز_ شخص اول مملکت هستند وقتی ایشان کاندید شدند باید این صلاحیت واقتدار رادرخود می دیدند بالاخره باید حالا حالاها جناب ریس جمهور به مناسبت های مختلف سخن رانی کنند-یکی ازبستگانم‌ کلاس زبان انگلیسی نرفتند "ارشد برق" فقط ازبچگی با رایانه کار کردندجلسه ای بود۳ ساعت انگلیسی صحبت کردند..
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    3 1
    حالا اين بينوا هي بگه بلد نيستم نميتونم نميخوام!!!! شما گوش نكنيد!!! يك مملكت ٩٠ميليوني بزرگ را داديد دستش !! فاجعه كه شد گردن كي را بگيريم!!؟؟؟
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    درستش شورای راهبردی نه راهبری ،خیلی شبیه هم هستند ولی در وظیفه فرق می کنه
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    2 0
    انقد بایدن رو مسخره کردید تا...
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    9 0
    درود بر شرف شهید رئیسی رئیس جمهور مردمی ایران .ننگ ولعنت بر کسانیکه این مرد بزرگ را مسخره می کردند
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    2 0
    خوب‌ها را خدا میبرد پیش خودش و کسافت ها را میگذارد شاید توبه کنند
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    3 0
    شهدا برای همیشه تاریخ در قلب انسانهای با ایمان قرار دارند و عقده گشایان مسخره که نیش زبانشان زهر آلود هست در فاضل آب تاریخ قرار دارند ننگ بر ایشان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس