کد خبر 1634237
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
مادورو: گونزالس در حال آماده شدن برای فرار از ونزوئلا است

رئیس‌جمهور ونزوئلا با بیان اینکه گونزالس نامزد بازنده در انتخابات، در حال آماده شدن برای فرار از ونزوئلا است، گفت از اپوزیسیون دموکراتیک میانه‌رو که از اپوزیسیون فاشیست حمایت نکردند، پشتیبانی می‌کند.

به گزارش مشرق، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا که به‌تازگی برای سومین دوره پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده اما اپوزیسیون بدون ارائه سند و مدرکی آن را به چالش‌ کشیده است، روز شنبه در جمع هوادارانش گفت که «ادموندو گونزالس» نفر دوم انتخابات از ائتلاف اپوزیسیون این کشور در حال آماده شدن برای فرار از ونزوئلا است.

او گفت: «و ما احترام خود را برای اپوزیسیون دموکراتیک میانه‌رو، که البته از اپوزیسیون فاشیست حمایت نکردند، تأیید می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا در برابر جمعیت حامیانش گفت: «امروز ما یک بسیج مردمی بزرگ برای صلح و علیه فاشیسم و خشونت در کشور داریم.»

مادورو همچنین تاکید کرد، اینفلوئنسرهای پولی رسانه‌های اجتماعی که از اپوزیسیون «فاشیست» حمایت می‌کنند فاقد حمایت مردمی و آرمان ملی هستند.

به گفته رهبر ونزوئلا، در بیش از ۱۰۰ شهر ونزوئلا تجمع مردمی حامیانش وجود دارد زیرا مردم می‌دانند که «از کشور و حق خود در حال و آینده دفاع می‌کنند.»

نیکولاس مادورو گفت: «من به کسانی که در کنار مخالفان ایستادند و فریب خوردند می‌گویم، بیایید متحد شویم و دستم را به سوی آنها دراز می‌کنم تا برای ونزوئلا کار و تولید کنیم و خودمان را تقویت کنیم.»

مادورو در حالی که گونزالس را «غیر مسوول و بزدل» خطاب می‌کرد، گفت: «من خوشحالم که درهای این کاخ ریاست جمهوری را به روی صاحب آن، مردم مستقل ونزوئلا، تنها مالک قدرت سیاسی در ونزوئلا باز می‌کنم. مردم ونزوئلا حامل نیروی تاریخ و وطن، در راهپیمایی صلح که در کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) برگزار شد، هستند. امروز می‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم ما دوباره پیروز شدیم، زیرا صلح پیروز شد، مردم پیروز شدند.»

او با اشاره به دوره ریاست آتی خود گفت: «چیزی که شش سال آینده می‌آید، قدرت مردمی‌تر و انقلاب بولیواری بیشتر است. ما باید نظام حکومتی را تغییر دهیم و به سمت نظام مردمی و دموکراسی مستقیم برویم. ما باید با مدیران و مافیاها روبرو شویم و این پول به جایی برود که مردم به آن نیاز دارند.»

به گزارش تلسور، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین بر تصویب قانون مبارزه با فاشیسم، نئوفاشیسم و جنایات مبتنی بر نفرت، آن هم با مشورت مردم، تاکید کرد.

مادورو همچنین گفت: «ونزوئلا باید کشور احترام به نهادها و صلح باشد. صلح حق مردم است، آینده یک حق است. ما حق ساختن آینده‌ای که دلمان می‌خواهد را در ونزوئلا به دست آورده‌ایم. من به هیچکس در دنیا توصیه نمی‌کنم، همه می‌دانند که چگونه کشور خود را مدیریت کنند، اما ونزوئلا متعلق به مردم مقتدر و قهرمان این کشور است. ونزوئلایی‌ها باید در تحکیم صلح پیشروی کنند.»

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید ونزوئلا که طی آن «نیکولاس مادورو» برای سومین بار به پیروزی دست یافت، تحرکات مداخله‌جویانه برخی طرف‌ها به‌ویژه ایالات متحده آغاز شده است و همچون گذشته تلاش دارد تا ائتلافی علیه کاراکاس را به نفع اپوزیسیون سازمان‌دهی کند.

در پی اعلام نتایج، اعتراضات اپوزیسیون به نتایج این انتخابات در این کشور، با تحریک عوامل و رسانه‌های خارجی آغاز شد و درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین نیروهای امنیتی و معترضان در کاراکاس و دیگر شهرها رخ داد که در نتیجه آن تعدادی بازداشت شدند.

آمریکا بدون ارائه سند و مدرکی مدعی است که نیکولاس مادورو ماه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در برابر گونزالس شکست خورده است و از این رو کارشکنی‌ها و تحریکاتی صورت می‌دهد و تلاش دارد تا همانند سال ۲۰۱۸ که در روند دموکراتیک این کشور دخالت کرده، باز هم اقدامات مشابهی انجام داده و خلاف خواست و اراده مردمی ونزوئلایی‌ها رفتار کند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در اقدامی مداخله‌جویانه، با رهبران اپوزیسیون ونزوئلا تماس گرفته و به «ادموندو گونزالس» که بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده، تبریک گفت و تاکید کرد که «از نظر واشنگتن او بیشترین آراء را به دست آورده و پیروز شده است!»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    درود بر گونزالس ازادی خواه
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    مشرق خسته نشدی از این اخبار الکی و جهت‌دار؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس