سازمان ملل: شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری مغایر قوانین بین المللی است

سازمان ملل اعلام  کرد که «از گسترش اخیر شهرک سازی  اسرائیل و تغییرات قانونی در کرانه باختری اشغالی نگران است و این  اقدامات مغایر با قوانین بین‌المللی از جمله حکم تاریخی دادگاه لاهه در ماه ژوئیه است.»

به گزارش مشرق، در بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، آمده است که شهرک سازی های غیرقانونی، خشونت شهرک نشینان و حضور شهرک نشینان علت اصلی اکثر موارد نقض حقوق بشر در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی است.

در این بیانیه آمده است که ساخت شهرک جدید نهال هلتس در غرب بیت لحم که اخیراً اعلام شده است «به شدت معیشت، امنیت و رفت و آمد فلسطینی‌های ساکن در پنج روستای اطراف را به خطر می‌اندازد، در حالی که تهدیدی قابل توجه برای مجاورت و دوام یک کشور فلسطینی است».

طبق قوانین بین‌المللی، تمامی شهرک‌های یهودی در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی تلقی می‌شوند. رژیم اشغالگر فلسطین در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال و اقدام به ساخت گسترده شهرک‌های یهودی‌ نشین در آن کرد.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۷۰۰ هزار نفر در آنها ساکن هستند.

شورای امنیت سازمان ملل پیشتر با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح اسرائیل برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد اما اسرائیل، همچنان قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    امیدی به سازمان ملل نیست. متاسفانه دست سازمان ملل در جیب همان هایی که شهرک سازی می‌کنند است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس