کد خبر 1636440
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

اربعین به مثابه نشانه‌ای از حکومت مهدوی

مراسم اربعین در ده سال اخیر تبدیل به حقیقتی شگرف در جهان شده که دیگر قابل چشم‌پوشی حتی برای دشمنان اسلام و تشیع نیست. اما چه ویژگی‌هایی این مراسم را تا این حد خاص کرده است؟ شاید بتوان آن را براساس عناصری با تعریف کرد که درباره حکومت مهدوی (ع) ذکر شده است.

یکی از آنها همین جمع شدن انسان‌ها دور محبت ولی الله است. شما را نه بخاطر جایگاه و مقام یا پول تان، نه بخاطر ویژگی‌هایی ظاهری و باطنی‌تان یا هر چیز دیگر تحویل نمی‌گیرند بلکه چون شما زائر حضرتش (ع) هستید ارج نهاده می‌شوید. اینجا هسته اصلی همه چیز همین محبت و ولایت است. حقیقت حکومت مهدوی هم این اتصال به ولی الله است.

این اتصال ابعاد مختلفی دارد. مثلا اینکه ملیت، زبان، رنگ پوست و... کلا کنار گذاشته می‌شود و فقط همان زائر بودن اصل قرار می‌گیرد. یعنی مرزهای معمول در دنیای مادی کنار گذاشته می‌شود. همه با صبری بیش از معمول خود، سختی‌ها را تحمل می‌کنند و با تمام توانشان سعی دارند به همان ولی الله خدمت کنند.

یک وجه دیگر وفور نعمت است. کسی اینجا گرسنه و تشنه نمی‌ماند. آن هم نه با ابزار مالی و دنیایی بلکه همه با شکلی در باطن پیچیده و در ظاهر ساده از عوامل دینی و عقیدتی؛ از این جهت پیچیده که هر فرد دارای یک نظام انگیزشی مخصوص خود است که باز هم هسته مشترک همه آنها ولایت و محبت ولی الله است.

خلاصه اینکه برخی از ویژگی‌های آن حکومت موعود را می‌توان در صحنه اربعین دید. جایی که محبت‌ها بروز خارق‌العاده‌ی پیدا می‌کند و می‌رسد به نقطه نظام سازی و هنجارسازی؛ باید این مسیر را تا تقویت و تثبیت نظام اجتماعی مبتنی بر ولایت ولی الله تداوم داد تا ان شالله به نقطه اصلی یعنی ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) برسد. این همان قله‌ای است که نیاز به مقاومت و مجاهدت دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس