باید مرز خسروی را به مرز اول تردد زوار تبدیل کنیم

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: باید مرز خسروی را به مرز اول تردد زوار اربعین تبدیل کنیم.

به گزارش مشرق، سردار کیاست سپهری در جمع خبرنگاران حاضر در مرز خسروی، با اشاره به برگزاری مطلوب مراسم اربعین، گفت: امسال سومین سالیست که مرز خسروی میزبان زوار اربعین است و خوشبختانه استقبال خوبی از این مرز صورت گرفت.

وی به امکانات خوب مرز خسروی اشاره کرد و افزود: با توجه به تقویت زیرساخت‌ها و امکانات امسال شاهد استقبال خوب زوار از این مرز بودیم.

سپهری تاکید کرد: نیروهای مرزبانی هم در کنار سایر دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم پای کار بودند و اگر مشکل لحظه‌ای یا آنی احساس می‌شد بلافاصله آن را پیگیر و رفع می‌کردیم.

وی افزود: در اربعین امسال تردد از مرز خسروی به سهولت صورت گرفت و این تسهیل تردد نشان از همکاری خوب دو پایانه خسروی و منذریه است.

وی گفت: مجموعه این اقدامات موجب شد که ما ۲۰ درصد افزایش ورودی به خاک ایران از مرز خسروی را در اربعین امسال شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به امنیت مطلوب مرز خسروی گفت: خوشبختانه امروز با تلاش نیروهای مرزبانی و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی شاهد امنیت بسیار مطلوبی در این مرز هستیم.

به گفته سپهری مرز خسروی امسال بهترین وضعیت امنیتی را در هر دو طرف ایران و عراق داشته است.

سپهری به برخی مشکلات مرز خسروی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته مواکبی برای پذیرای زوار در پایانه منذریه نداشتیم، اما امسال با همکاری مسئولین شهر خانقین، ۳۲ موکب مردمی در این مرز برای پذیرای زوار برپا شده است.

وی افزود: به پاس قدردانی از تلاش‌های مردم منذریه و مسئولین آن با هماهنگی شهرداری منطقه ۲۲ تهران مراسم تجلیل از این عزیزان در محل این مرز برگزار شد.

سپهری در ادامه با بیان اینکه مرز خسروی باید به مرز اول تردد زوار در کشور تبدیل شود، گفت: این مرز قدیمی‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به عتبات عالیات است و در حالی که مرزهای مهران شلمچه و چذابه تنها به نجف و کربلا نزدیک هستند، این مرز به هر چهار شهر کربلا، نجف، سامرا و کاظمین فاصله نزدیکی دارد و زوار می‌توانند از این مرز به راحتی به هر شهری مذهبی که دلشان می‌خواهد سفر کنند.

وی گفت: در همین راستا مطالباتی باید از سوی رسانه‌ها شکل گیرد که یکی از مهم‌ترین آن تقویت زیرساخت‌های مرزی و تقویت زیرساخت‌های مواصلاتی بین خانقین و مقدادیه عراق است.

وی افزود: این مسیر ۶۰ کیلومتری باید دوبانده شود و ما این مطالبه را در جلسات بین دو استان دیالی و کرمانشاه حتماً مطرح و پیگیری می‌کنیم.

سپهری اظهار کرد: همچنین برای تقویت مرز خسروی باید تردد کاروان‌های زیادی در طول سال از این مرز ادامه یابد که قول مساعد این موضوع را از وزیر کشور گرفتیم و امیدواریم اصحاب رسانه و مسئولین استان این وعده را تا زمان تحقق پیگیری کنند.

وی جانمایی ثابت مواکب در مسیر تردد زوار به سمت مرز خسروی را مطالبه مهم دیگر عنوان کرد و افزود: مواکب ما باید سازه ثابت داشته و زیرساخت‌های آب، برق و آشپزخانه برای آنها مهیا شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ع IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    0 4
    چرا اصرار میشه همه باید ازمرض خسروی عبور کنند آب هواست یا میخوان بزرگش کنند دلیلش چیه
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      2 0
      پارسال از خسروی رفتم امسال از مهران. خسروی جاده بهتری داره و مسیر پیاده روی کمتری توی مرز داره. از خسروی راضی تر بودم.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      7 0
      نمیدونم چند سالته ولی این مرز امکانات فراتر از سایر مرز ها دارد جاده بسیار بهتر از بقیه نزدیکی واز قدیم الایام در حتی سالهای قبل از انقلاب مرز تردد بین ایران وعراق بوده وحتی از اون امکانات هنوز هم چیزهایی باقی مونده از طرفی جمعیت کثیر کشور مسر وکیلومترشان در داخل به این مرز بیشتر است گرچه خنکی باشماق وتمرچین رونداره ولی از شلمچه ومهران وچزابه قطعا خنک تره ومهم تر اینکه جمعیت زیادی رو میتونه ساپورت کنه برخلاف بقیه .ونزدیکی زیاد به کاظمین.وهکچنین شهرهای اباد ونزدیک درمسیر
    • زائر IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      1 0
      مرز خسروی درچند سال گذشته بخاطر نزدیک بودن داعشی ها احساس ناامنی بود این دلیل شد که مردم بیشتر از همین راه .راه را دورتر کرده وبه مهران میرفتن .الان هم روی همان عادت دارن بمهران میرن در حالیکه تهدید داعش دیگه نیست واین مرز راحت ترین وبهترین هست ومن فکر کنم در چند سال اینده بیش از پنجاه وشایدم بیشتر از این مرز عبور میکنند.
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 1
    بهترین مرز مهران است ..واسه تردد به عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس