کد خبر 1636718
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
سالیوان: نگران تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه هستیم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی، گفت: ما نگران تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه هستیم و امیدواریم که دامنه آن گسترش نیابد.

به گزارش مشرق، سالیوان در یک کنفرانس خبری در هالیفاکس کانادا افزود: هم اکنون تماس‌های ما با مقام‌های اسرائیلی درباره وضعیت کنونی منطقه و حزب‌الله لبنان به‌ طور دائم در جریان است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: همچنین ما به کار در قاهره برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه ادامه می‌دهیم.

پیش تر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی خواستار کاهش تنش‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی شد.

گوترش در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من به شدت نگران افزایش تبادل آتش میان حزب الله و (رژیم) اسرائیل هستم.

وی افزود: این اقدامات مردم لبنان و (رژیم) اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

گوترش گفت: من خواستار تنش زدایی فوری هستم و از طرفین می خواهم که به توقف درگیری‌ها بازگردند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش تر با ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: وضعیت در خاورمیانه به سطح بحرانی خطر برای منطقه و فراتر از آن رسیده است.

بورل در ادامه با هشدار نسبت به وقوع یک جنگ تمام عیار در منطقه، اظهار کرد: من از درخواست نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان برای اعمال فوری قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان که هدف آن توقف خصومت‌ها و ایجاد ثبات در منطقه است، حمایت می‌کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: برقراری آتش‌بس در غزه گامی اساسی برای کاهش خطر تبدیل درگیری به یک جنگ تمام عیار در منطقه است.

حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه اعلام کرد که مرحله نخست پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی خود را به پایان رساند.

در این مرحله از پاسخ، حزب‌الله ۱۱ پایگاه و موضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اورانیوم بدون نقض IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 0
    آقای سالیوان خطرناک ترین سلاح های موجود را شما در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهید بعد اذعان می کنید که نگران تشدید تنش ها در خاورمیانه هستید .....!!! آقای سالیوان در حرف تا عمل به ظاهر (شما) به آن فرسنگ ها فاصله است ... کسی دیگر خریدار سخنان بیهوده شما نیست
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      0 0
      چرا به این یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش کلنگی میگی "آقای سالیوان"؟؟! آخه این آدمه؟؟ خیلی خواستی احترام بزاری باید بگی :اوووی، یانکی!!
  • رضا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    1 0
    آقای سالیوان اصلا نگران نباشید بزودی با نابودی صهیونیستهای جنایتکار و اخراج آمریکایی ها تبهکار از منطقه، صلح در خاورمیانه برقرار می شود و تمام نگرانی های انسانها از بین می رود.
  • مهدی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    با سلام،بسیار جالب است که بدانیم در رسانه های دشمن چنین القا میشود که عملیات حزب الله برای ایران کافیست و ما دیگر اقدامی نمیکنیم،آیا وعده اقدام دردناک ما این بود،آیا واقعا فکر میکنید این اقدام باعث بازدارندگی خواهد شد،بسیار عجیب است!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس