کد خبر 1637035
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
حسین شریعتمداری

با تشکر از دولت محترم و شخص رئیس‌جمهور به خاطر توضیحات یاد شده، وظیفه خود می‌دانیم که خاضعانه عرض کنیم؛ جناب پزشکیان عزیز! دیرهنگام بود ولی قابل تقدیر.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- آقای دکتر پزشکیان در جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی به صراحت اعلام کرد که همه وزیران را با هماهنگی رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده است! و حتی به چند نمونه اشاره کرده و اظهار داشت که قبل از ایشان، حضرت آقا، آنها را انتخاب کرده بودند! از همان هنگام معلوم بود که سخنان آن روز رئیس‌جمهور محترم در جلسه علنی مجلس نمی‌تواند واقعیت داشته باشد، چرا که به‌گونه‌ای آشکار با روش و منش بارها اعلام شده حضرت آقا در تناقض بود. ولی متاسفانه از هیچ‌کس (تقریباً از هیچ‌کس) صدایی به اعتراض بلند نشد!

۲- همان روز در یادداشتی با عنوان «تبریک به رئیس‌جمهور و گلایه‌ای برادرانه» از سخنان آن روز جناب رئیس‌جمهور گلایه کرده و نوشتیم: «جناب پزشکیان در جلسه علنی دیروز مجلس و پیش از آن نیز به تلویح و گاه به تصریح فرموده بودند که در انتخاب تمامی وزرا با رهبر معظم انقلاب «هماهنگی» شده است! این ادعای ایشان بلافاصله به دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان تابلودار نظام تبدیل شد که با استناد به اظهارات آقای پزشکیان، مردم‌سالاری و جایگاه مجلس و حتی اختیارات رئیس‌جمهور را در جمهوری اسلامی ایران به زیر سؤال بکشند! ‌» و در ادامه به چند ادعای مشابه که با تکذیب رهبر معظم انقلاب و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب روبه‌رو شده بود اشاره کرده و در پایان خطاب به برادر عزیزمان جناب آقای پزشکیان آورده بودیم: «اظهارات دیروز جنابعالی همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و از آنجا که امروزه جنابعالی رئیس‌جمهور همه مردم و تابلوی تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید».

۳- روز شنبه، چند روز بعد از اظهارات آقای پزشکیان که سوءاستفاده گسترده دشمنان از اظهارات ایشان و متهم کردن نظام به مهندسی انتخابات را در پی داشت، روزنامه دولتی ایران به صحنه آمده و سعی کرد سخنان جناب پزشکیان را به‌گونه‌ای قابل قبول تفسیر (بخوانید اصلاح) کند! ایران نوشت؛ «برخی تلاش داشتند تا سخنان رئیس‌جمهور را چنان وارونه جلوه دهند که گویی این رهبری انقلاب است که تک‌تک وزرا را انتخاب و به واسطه رئیس‌جمهور به مجلس معرفی می‌کند... حال آنکه مشی همیشگی رهبری انقلاب بر حمایت از دولت منتخب ملت و مردم‌سالاری دینی بوده است، امری جاری و ساری که از دولت مرحوم ‌هاشمی رفسنجانی تا دولت خاتمی و احمدی‌نژاد و روحانی و شهید رئیسی برای همگان روشن بوده است. حمایت رهبر انقلاب از دولت چهاردهم نیز بارها به تصریح رئیس‌جمهور، صورت گرفته است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اعلام نظر مثبت خود درخصوص وزرایی که دکتر پزشکیان در جایگاه مشورت از ایشان نظرخواهی کردند، همان حمایتی را از دولت چهاردهم داشتند که ممکن است با اعلام نظر منفی درباره سایرین به کار برده باشند».

۴- این اقدام دولت محترم اگرچه دیرهنگام انجام گرفته ولی قابل تقدیر است و کاش در همان ساعات اولیه‌ای که اظهارات رئیس‌جمهور با سوءاستفاده گسترده دشمنان روبه‌رو شده بود صورت می‌پذیرفت. دشمنان نظام و بدخواهان تابلودار مردم ایران طی چند روز گذشته با سوءاستفاده از سخنان آقای پزشکیان و تهیه و پخش ده‌ها برنامه تلویزیونی اصرار داشتند که مجلس را هیچ‌کاره، رئیس‌جمهور را بی‌اختیار، انتخاب وزیران و رای اعتماد نمایندگان را نمایشی! و... قلمداد کنند و حتی اعلام می‌داشتند که آقای پزشکیان به واقعیتی‌(!) اعتراف کرده است که سال‌هاست بر آن تاکید داشته‌ایم! بیشترین سوءاستفاده دشمنان با استناد به این بخش از اظهارات ایشان در جلسه رای اعتماد به وزیران بود که خطاب به نمایندگان گفته بودند: «می‌خواهم بگویم هماهنگ شدیم آمدم اینجا... چرا مرا وادار می‌کنید چیزهایی را که نباید بگویم، بگویم؟ من را وادار نکنید که وارد جزئیات قضیه بشوم... همه وزرا هماهنگ شده‌اند»!

و بالاخره با تشکر از دولت محترم و شخص رئیس‌جمهور به خاطر توضیحات یاد شده، وظیفه خود می‌دانیم که خاضعانه عرض کنیم؛ جناب پزشکیان عزیز! دیرهنگام بود ولی قابل تقدیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    40 35
    کاش شما سکوت میکردی حسین آقا
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      30 28
      نبندید دهان ها را نشکنید قلم ها را ای اصلاحاتی ها
    • DE ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      16 9
      حرف حق تلخه؟
    • DE ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      11 8
      خب الان چه فایده داره؟ جاداره وزرایی که با این حرکت پوپولیستی رای اوردن استیضاح بشن و مجدد بررسی بشن
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      11 7
      کاش شما تحمل شنیدن داشتید
    • رضا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      15 4
      حرف درست را در هر کجا که باشد باید با صدای بلند فریاد زد .
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      9 7
      پزشکیان باید بابت نسبت دادن آمار دروغ به عملکرد دولت شهید رئیسی رسماً عذر خواهی کند. - ایشون با آمارهای دروغش در مناظرات انتخاباتی مردم را فریب داده
    • DE ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      باز سر و کله نخود هر آش، فضول معرکه، ح.ش. پیدا شد.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    24 27
    آقای دکتر پزشکیان جملات سردار بزرگ شهید همت را یاداوری می کنم: هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است. خواستم که یادتون باشه .
    • رحمان IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      دقیقا همینه! و الان شریعتمداری همانجا و همان‌گونه آتش افروزی می کند که باب طبع صهیونیست ها و سلطنت طلبان هست
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    17 22
    رهبر فرزانه رهنمودهایی در جهت پیشبرد وظایف و مسئولیت های رئیس جمهور بصورت غیر مستقیم هم اگر داشته اند جناب پزشکیان می بایست آنقدر قابل اطمینان و بصیر می بودند که ضرورتی نداشت که در صحن علنی مجلس در تریبون بیان نمایند
    • BE ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      12 8
      بیچاره گفت نمیتونه حرف بزنه و مهارتش رو نداره! و برخی کلمات را در ذهن او می گذارند و او تکرار می کند!
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    19 21
    کارش رو کرد دیگه چه فایده. باز هم از این کارها خواهد کرد، هزینه از رهبری خط مشی دائمی این افراد است. حالا هی من و شما خودمان را به خواب بزنیم.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      11 12
      پزشکیان باید بابت نسبت دادن آمار دروغ به عملکرد دولت شهید رئیسی رسماً عذر خواهی کند. - ایشون با آمارهای دروغش در مناظرات انتخاباتی مردم را فریب داده
  • فرح وش IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    18 24
    کلام پزشکیان در مجلس خیلی بد بود. انگار کنترل خودش را از دست داده بود. این خرابکاری را باید خودش درست می کرد . مگر مردم روزنامه می خوانند که بفهمند ایران چه نوشته. اما فیلم گفته ایشان تا قیام قیامت دست مردم می چرخد. البته باید منتظر بود چون ایشان حتما دوباره از این کارها و سخنانی که شائبه انگیز باشند خواهد گفت.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    16 14
    انگل لیسی ها یک ضرب المثل دارن میگن فرد رو پر سروصدا تخریب کن یک مدت که گذشت اثرش رو گذاشت یک عذرخواهی بی سروصدا بکن کار تمام است، تریبون های دولت پزشکیان باید حداکثر چند ساعت بعد عذرخواهی می کردن نه چند روز بعد...
  • CA ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    16 13
    منظور پزشکیان از «همه وزرا هماهنگ شده‌اند» اینه که با جواد ظریف و اصلاحطلبها هماهنگ شده‌اند. هنوز در ابتدای کار و اینهمه حاشیه سازی. خدا خودش بخیر کنه'
  • US ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    50 29
    حتما ریس جمهور پزشکیان دروغ گفته و حضرت شریعتمداری راست گفته!!! متاسفم به شما
    • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      11 15
      وای از بغض هایی که چلوی چشم انسان را می گیرد تا در روز روشن واقعیت رو نبیند. آقا جان روزنامه ایران حرف آقای شریعتمداری رو تایید کرده حالا شما دقیقاً چی میفرمایید. جل الخالق
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      9 10
      آقای پزشکیان چند بار دروغ گفته برا چی دروغ گفتن جدیدش برات تعجب آوره؟
  • US ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    39 20
    دست از سر ریس جمهور محترم بردار
    • محمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      10 5
      رئیس جمهور نماینده مردم جهت انجام امور جاری کشور است. باید سنگین و پخته عمل کند و از ایجاد هزینه برای خود و کشور بپرهیزد و مسائلی که به صورت خصوصی بین افراد رد و بدل میشود را در کوچه و بازار فریاد نزند.نقد منسفانه به تایید همه کارشناسان باعث بیشرفت فرد و جامعه می شود.
  • US ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 17
    بذارید چند وقت بگذرد شاید ایشون تونستند کاری برای مردم بکنن در غیر اینصورت شمشیرها رو از رو ببنیدید
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    45 19
    کاش می شد کیهان تعطیل وشریعتمداری می رفت به دوران بازنشستگی
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      8 5
      کاش شما اگه حرفی رو نمی پذیرفتید حداقل اجازه حرف زدن برای دیگران قائل بودید
    • علی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      11 6
      به فرض ایشان بازنشسته بشه . یادت باشه این تدبیر خداست که همیشه باید کسانی در جامعه باشند تا هم حرف درست را بزنند و هم حرف اشتباه تا مردم بسته به انتخابی که میکنند راه را تشخیص و در محضر خدا پاسخگو باشند. اگر منصف و اهل تحقیق باشی و آخرت خود را به دنیای دیگران نفروخته باشی می توانی بررسی دقیق بفرمایید تا به امروز این همه تحلیل و اخباری که ایشان ارائه داده در کل دو درصد خطا داشته. ببین خودت باش و خودت برای خودت تفکر کن و راه درست رو انتخاب کن البته اگر نفست اجازه داد انتخاب کن وگرنه بلغور کردن حرف دیگران و باز نشر آن کار طوطی صفتان است
  • ایرانی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    19 28
    حاجی از ماست که بر ماست، این حجم از اشتباهات در این مدت کوتاه واقعا شاهکاره؛ شاهکار شورا! شاهکار نامزدها! شاهکار مجلس! حیف، اینبار تذکرات بجای حاج حسین در هر مرحله هم موثر واقع نشد، از اول معلوم بود و با گذر زمان ثابت می‌شود که از سوراخ قبلی دوباره گزیده شده ایم.
    • LU ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      4 1
      نمایندگان مجلس که فقط سرشون در موبایل شونه 🤣 نمایندگان تایید صلاحیت شده.
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    42 12
    دست بردار مرد بذار دولت کارشو بکنه
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    7 8
    انقدر صندوق غم و غصه نباشید
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    5 3
    از قصد دیر هنگام بود .. کابینه دوم روحانی مخلوط با خاتمی وقتی که هیچ گونه مقاومتی یا نیروی دیگری مقابلشون میست مگر باز هم احمدی نزادی پیدا بشه و دیگه اندفعه من طرف اصولگراها را نمی گیرم .. و اون بتونه ... کاری کنه وگرنه ...
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    11 15
    جای تقدیر نیست. اشتباه بزرگی را همواره داشتند تکرار میکردند، این روزنامه تا حدودی اصلاح کرد. شخص پزشکیان باید مراقب جملات و کلمات خود باشد که چه می گوید. لذا جای تقدیر نیست.
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    8 6
    وزیر آموزش و پرورش ایران نگران تحصیل فرزندان افاغنه ای که بدون اجازه و غیر قانونی وارد کشور شده اند شده و به این افاغنه اطمینان می دهد که نگران عدم تحصیل فرزندانشان در ایران نباشد عجب!!!
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    5 3
    دلم برای مردمم و خودم آتیشه
    • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      5 2
      به شما پیشنهاد میکنم دلت برای کسی نسوزه. دنیا دار امتحان و مکافات است
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    13 12
    آقا شریعتمداری خودش رو مركز حق و حقيقت ميدون.
    • محمد علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      7 6
      تو با مرکز حق بودن یا نبودن ایشان چه کار داری. اگر مطلب مستدلی برای رد حرف ایشان داری بفرما.نه تو و نه دیگر همفکرانتان چون دلیل ندارید دیمی حرف صد من یه غاز میزنید. دلیل داری بفرما...
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      می فرمایید اصلأ حرف نزنند که خودتون باورتون بشه مرکز هستین؟ از خودتون دیکتاتور تر خودتون هستین.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    11 10
    خدا شفات بده
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    11 11
    مقاله ای جالبی بود ممنون
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    20 9
    رای به وزرا برخلاف نظر شما نشان داد آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت!
  • LU ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    9 5
    باشه!
  • LU ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    8 4
    نگران نباش. بین خودمون می مونه.
  • محمد ش ف US ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    11 9
    خیالت راحت شد ...مملکت همه کارش گیر همین بود تو این همه انتقاد و حرص بخوری
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    7 15
    نخیر! قالیباف باید ۳وزیر را رد می‌کرد تا شائبه مهندسی انتخابات و دولت پیش نیاید
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      15 5
      چه حرفیه. حتما مورد تایید بودن همه اشون
  • جواد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    11 13
    دشمنان ایران و انقلاب در دل بسوزند و درد بکشند اصلا اگر رهبر هم انتخاب کرده خیلی خوبه و هیچ مشکلی نیست بلکه عالیه و نباید بخاطر جز و ولز دشمنان ناراحت بود بلکه باید خوشحال بود.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    7 7
    سلام بر حسین آقا
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    2 5
    جناب شریعتمداری این کار خود شما هم ماستمالی است
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      دقیقأ. یعنی روزنامه ایران سر پیاز هست یا ته پیاز که نوشته هاش اشک کسی رو در بیاره.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    4 0
    این حرفا دیگه فایده ای نداره حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 7
    حاصل تفکرات فراوان شریعتمداری را مطالعه می کنید
    • GB ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      پوچه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 0
    متاسفانه خیلی از مسائل شفاف نیست ما که قانع نشدیم اصلاً همین کارها میکنید که 50درصد مردم پای صندوق رای حاضر نمیشوند
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 5
    درستش اینه که رئیس پجمهور دروغ گفت دشمن استفاده کرد نه اینکه حرفش واقعیت نداشت دشمن سوءاستفاده کرد
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    سخنان رئیس جمهور در گزینش وزرا یعنی تفکیک قوا در ایران کشک
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    2 11
    آقای شریعتمداری بپذیرید در اقلیت بودید بعد از تائید وزرا با آن شکل دیگر نیستید!
    • علی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 0
      تا دنیا بوده حق در اقلیت بوده. مهم صراط مستقیم است نه اقلیت یا اکثریت
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ما که در سایه خورشید معذب بودیم چشم مان کور سزاوار همین شب بودیم
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    این کار پزشکیان در بازگشت ظریف مصداق تخلف و خیانت در امانت است مجلس محترم لطفا ایشان را استیضاح کنید تا قلب جوانان مومن کمی آرام بگیرد
  • ناصر IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    اینها الناس یکی این عناصر افراطی رو توجیه کنه که بابا رهبری هم امروز ادعاهای پزشکیان در مورد وزرا رو تایید کرد و لطفاً دیگه ادامه ندهند به خدا قسم این ها همون قوم جمل و صفین هستند که روبروی علی زمان و رهبر عزیزتر از جانمان هم ایستاده‌اند
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    خداروشکر جلیلی نشد که با پرچم عراق بیاد واسه ما تصمیم بگیره
  • علی جلالی IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    دبستان،دبیرستان،دانشگاه،کار،،،،،و حالا همش آقای شریعتمداری بوده!! برادر گور بابای ما!!! بخودت رحم کن،،،،برو یه نفسی تازه کن حداقل
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    کم کم مواضع پایداری چیا و کیهان بهم میچسبه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس