کد خبر 1637075
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
تقابل سرخابی‌ها روی نیمکت‌های لیگ یک

فصل جدید رقابت‌های لیگ یک فوتبال در حالی آغاز می‌شود که بازیکنان پیشین پرسپولیس و استقلال و مربیانی که سابقه درخشش در لیگ برتر دارند، روی نیمکت تیم‌ها نشسته‌اند.

به گزارش مشرق، طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ و امیر حسین فراهانی مسئول برگزاری مسابقات، لیگ دسته اول فوتبال از تاریخ ۱۹ شهریور آغاز خواهد شد و از این تاریخ تیم‌ها مقابل هم قرار خواهند گرفت. ۱۸ تیم در این رقابت‌ها حضور دارند و نکته قابل توجه این است که در فصل جدید رقابت‌های لیگ آزادگان نیمکت تیم‌هاست که اکثر مربی‌های آن بازیکنان سابق پرسپولیس و استقلال و بازیکنان وفادار هستند و این رقابت دوباره آنها را در قامت مربی نشان می‌دهد. در کنار مربیان سرخابی لیگ یک مربیان دیگری هستند که در این دو تیم حضور نداشته ولی کارنامه خوبی هم در دوران بازیگری و هم در دوران مربیگری از خود به نمایش گذاشتند.

رقابت سرخابی‌ها در فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال

مسابقات لیگ یک در حالی آغاز می‌شود که تیم‌های حاضر در این تورنمنت پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال را بر روی نیمکت خود می‌بینند. امید روانخواه بازیکن سابق استقلال است که چندان در دوران حرفه‌ای خود خوش شانس نبود. او در اولین فصل حضورش در استقلال مقابل پرسپولیس در ترکیب تیمش قرار گرفت و دو گل حساس برای استقلال در آن بازی به ثمر رساند. روانخواه در استقلال تجربه قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را دارد. او در ۲۶ سالگی به دلیل مصدومیت‌های فراوان که گریبانگیرش شد، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و پا به عرصه مربیگری گذاشت. سرمربی جوان لیگ یک، مربیگری را از تیم سپیدرود رشت آغاز کرد و بعد از خیبر، نساجی، سایپا و پارس جنوبی جم به پیکان آمد و جایگزین رضا عنایتی شد تا پیکان را پس از سقوط به لیگ برتر بازگرداند.

دیگر استقلالی‌های حاضر در لیگ یک پیروز قربانی، محمود فکری، علی سامره و داریوش یزدی هستند. پیروز قربانی بازیکن سابق استقلال در دوران بازیگری خودش ۸ قهرمانی کسب کرده که همه آنها با پیراهن استقلال بوده است. او قهرمانی‌های خود را در ۲۱۹ بازی که برای استقلال به میدان رفت، کسب کرده است. قربانی پس از صبای قم از فوتبال خداحافظی کرد و سرمربی تیم‌های لیگ یکی مثل رایکا، شهرداری آستارا، نفت و گار گچساران و فجر سپاسی شیراز بود. داریوش یزدی هم مانند روانخواه دوران بازیگری چندان پرباری ندارد و پس از حضور در استقلال تهران و استقلال خوزستان به نیمکت رسید. او در استقلال اهواز به عنوان دستیار کار خود را شروع کرد و برای سومین بار پیاپی روی نیمکت نفت و گاز گچساران خواهد نشست.

مس کرمان در فصل جدید دست روی بازیکن لژیونر استقلال گذاشته است که سابقه حضور در تیم پروجا را دارد. او تجربه قهرمانی لیگ یک را دارد و برنز جام باشگاه‌های آسیا در تابلو افتخاراتش دارد. علی سامره از پایه‌های استقلال کار مربیگری خود را آغاز کرد و در حال حاضر سرمربی مس کرمان شده است.

محمد نصرتی هم در فصل جدید رقابت‌های سرمربی مس سونگون است. او در پرسپولیس سابقه بازی دارد و با این تیم به قهرمانی رسیده و در آسیا هم برای تیم ملی افتخارات زیادی کسب کرده است. سرمربی جدید مسی‌ها، مربی و به طور موقت سرمربی تراکتور شد و پس از جدایی از این تیم به مس سونگون رفت. حمید درخشان و محمود فکری دو سرمربی سابق سرخابی‌ها هم افرادی هستند که پس از حضور به عنوان بازیکن و سرمربی در این تیم‌ها و کسب افتخارات و قهرمانی با تیم‌های خود به لیگ یک رفتند.

سرمربی‌های وفادار در لیگ یک حاضر شدند

ابراهیم صادقی و مهدی رجب‌زاده دو سرمربی لیگ یک هستند که بدون حضور در پرسپولیس و استقلال جزو بازیکنان محبوب فوتبال هستند. صادقی در دوران بازیگری خود تنها برای سایپا بازی کرده و رجب زاده هم بیشترین حضور را در ذوب آهن دارد. رجب زاده پس از بازی در ذوب آهن به عنوان دستیار در این تیم حاضر شد و پس از آن به قشقایی و فجر سپاسی رفت. او در فجر عملکرد خیلی خوبی داشت و در یک رقابت مساوی با چادرملو به دلیل بازی رو در رو از صعود به لیگ برتر جا ماند و در فصل جدید لیگ یک به پارس جنوبی جم رفت. صادقی نه تنها در دوران بازیگری خود در سایپا حضور داشت بلکه در دوران مربیگری خود هم تنها در سایپا به عنوان سرمربی کار کرد و در مس رفسنجان و ذوب آهن دستیار بود. او در فصل جدید بار دیگر سرمربی سایپا شد تا ماجراجویی جدید راه بیندازد.

سرمربیان لیگ برتری برای کسب تجربه به لیگ یک رفتند

وحید بیاتلو، فراز کمالوند و عبدالله ویسی سه سرمربی حاضر در لیگ یک تجربه مربیگری اکثر تیم‌های لیگ برتری را دارند. بیاتلو در لیگ برتر در تیم تراکتور به عنوان دستیار حاضر بود و پس از مربیگری در تیم‌های خوشه طلایی و شهرداری آستارا امسال روی نیمکت آریوی اسلامشهر نشست. فراز کمالوند از دیگر مربی‌های لیگ برتری است که به لیگ یک آمده و در تراکتور و آلومینیوم و صنعت نفت آبادان حضور داشته است و او در زمانی نه چندان دور مدیر عامل خیبر خرم‌آباد هم شده بود و پس از یک دوره مدیرعاملی در خیبر بار دیگر به آبادان رفت تا این تیم را به لیگ برتر بازگرداند. ویسی از سرمربی‌های لیگ برتری است که سابقه قهرمانی با استقلال خوزستان را در کارنامه افتخارات خود دارد. او در تیم‌های پیکان، استقلال خوزستان، سپاهان، فولاد و نفت آبادان حضور داشته و پس از حضور در فولاد سرمربی پالایش نفت بندرعباس شد.

سرمبریان جدید در لیگ یک

در فصل جدید رقابت‌های لیگ یک شاهد سرمربیانی هستیم که به تازگی تجربه مربیگری را در لیگ یک دارند. امیر ابهری در نیروی زمینی، رضا مرتضی زاده در تیم کویر مقوا، ستار زارع در تیم شهر راز شیراز، یاشین سزاوار در تیم شهرداری آستارا، علی اصغر کلانتری در تیم نفت مسجد سلیمان و رضا ربیعی در تیم شهرداری نوشهر هستند. این مربیان اکثر تجربه نخست یا دوم حضور روی نیمکت تیم‌های لیگ یکی است که رقابت جذابی را به همراه دارد. در تیم شهرداری آستارا با توجه به اینکه پایان رافت، محسن بنگر و آرش برهانی در این تیم حضور داشتند و در کنار آن کلانتری که تیمش سابقه قهرمانی لیگ آزادگان را در کارنامه دارد، کار سختی امسال دارند و باید تمام تلاششان را بکنند که در کورس قهرمانی باشند. باقی مربیان هم در حالی که تجربه اولشان است انگیزه زیادی برای نشان دادنشان را دارند.

در این فصل رقابت‌های لیگ آزادگان شاهد تقابل مربیان با تجربه و کسانی که تجربه نخستشان در لیگ یک است، خواهیم بود و رویارویی سرخابی‌ها این بار نه به عنوان بازیکن بلکه به عنوان سرمربی قابل توجه است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس