شلومی 6

شلومی بیندر، در دوم مه ۲۰۲۴، به عنوان رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، جانشین رئیس مستعفی آن، سرلشکر آهارون هالیوا شد.

سرویس جهان مشرق - شلومی بیندر، سال ۱۹۷۵ در حیفا به دنیا آمد و دوران کودکی خود را آنجا سپری کرد. او تحصیلات خود را در هم در حیفا ادامه داد و دبیرستان را در مدرسه لئو باک این شهر به پاپان رساند.

شلومی همزمان با خدمت در ارتش، تحصیلات دانشگاهی خود را در قدس اشغالی و آمریکا ادامه داد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم استراتژیک از دانشگاه امنیت ملی واشنگتن و مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی از دانشگاه عبری قدس اشغالی است.

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی کیست؟ +عکس

تجربه نظامی
شلومی کار نظامی را در نوامبر ۱۹۹۳ با پیوستن به واحد سایرت ماتکال، که به عنوان واحد ویژه در ارتش رژیم صهیونیستی و که مستقیماً زیر نظر ستاد کل فعالیت می کند، آغاز کرد.

او در سال ۱۹۹۹ با چتربازان و افسران پیاده آموزش دید. شلومی در سال ۲۰۱۰ فرمانده یگان ایگوز شد. این یگان ماموریت عملیات ویژه و جنگ چریکی را برعهده دارد و زیرمجموعه لشکر ۹۸ نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی است. او تا سال ۲۰۱۲ در این سمت ابقا شد و سپس در مه سال ۲۰۱۳ فرمانده گشت و بازرسی ستاد کل شد و تا مارس ۲۰۱۶ این سمت را بر عهده داشت.

شلومی در ۴ سپتامبر ۲۰۱۶ به سمت فرماندهی تیپ گولانی منصوب شد که تا ۲۴ می ۲۰۱۸ این سمت را بر عهده داشت. او در ۵ آگوست ۲۰۱۹ درجه سرتیپی را به دست آورد و تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۲ به فرماندهی تشکیلات الجلیل منصوب شد، که در آن زمان رئیس بخش عملیات در ارتش اشغالگر شد.

شلومی در جنگ در نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، مسئول هماهنگی مدیریت جنگ در ستاد کل بود تا اینکه در ۲ می ۲۰۲۴ به عنوان رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی " آمان" شد.

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی کیست؟ +عکس

شلومی به واسطه سمت‌های نظامی که داشت، در بیشتر جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان طی سه دهه، از جمله جنگ جولای ۲۰۰۶، و عملیات‌های نظامی «تیغه حفاظتی» و «طوفان الاقصی» شرکت کرد.

شریک در شکست

شلومی (رئیس اداره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در آن زمان) ساعاتی قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی دستور خروج نظامیان تحت فرماندهی خود را از غزه و انتقال آنها به کرانه باختری صادر کرد، به این معنی که او از این موضوع بی اطلاع بود. هرگونه اطلاعات در مورد تدارک گردان های قسام برای حمله را در اختیار نداشت.

همین موضوع باعث شد که رسانه های صهیونیستی بیندر را به عنوان یکی از فرماندهان ارشد نظامی مسئول عدم شناسایی و مقابله با طوفان الاقصی معرفی کنند.

از جمله وظایف این لشکر که شلومی ریاست آن را برعهده داشت، آماده سازی ارتش برای جنگ، شرایط اضطراری و شرایط خاص، هماهنگی و سازماندهی طرح های جنگی، علاوه بر هماهنگی بین بخش های مختلف نظامی و اجرای چشم انداز امنیتی رژیم صهیونیستی در میدان بود.

سقوط سریع نظامیان یگان عملیاتی پس از حمله جنگنده‌های گردان‌های القسام به نوار غزه در سحرگاه ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ضعف آمادگی این لشکر محوری ارتش اشغالگر را آشکار کرد.

علیرغم درخواست‌های مکرر از شلومی برای قرار گرفتن در کانون تحقیقات مربوط به عدم موفقیت ارتش رژیم صهیونیستی در پیش‌بینی طوفان الاقصی، نام او در صدر فهرست افسرانی قرار گرفت که نامزد جانشینی هالیوا بودند که پس از استعفا از ریاست " آمان" او به شکست خود در پیش بینی وقایع هفتم اکتبر و مقابله با آن اذعان کرد.

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی کیست؟ +عکس

بیندر باید چه مشکلاتی را برطرف کند؟

عبدالرحمن نصار کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در این باره می گوید، ‌ انتصاب بیندر بر اساس ملاحظات بسیاری از جمله، "زمان" اهمیت ویژه ای دارد، " آمان " یکی از بازوهای اصلی متخصص در ارائه برآوردها و تحلیل ها به تصمیم گیرندگان در بالاترین سطوح است و می توان گفت ماموریت‌های او بر موارد زیر متمرکز است:

- برعهده گرفتن مسئولیت ستاد کل در آماده سازی ارتش برای جنگ، شرایط اضطراری و شرایط خاص امنیتی. یعنی هماهنگی و سازماندهی طرح های جنگ.

- اعمال دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی روی زمین "در میدان".

- هماهنگی میان تشکیلات و بخش های مختلف ارتش و تدوین توصیه های آن در خصوص عملیات برای ارائه به مقامات سیاسی برای اخذ موافقت.

- هماهنگی میان نیروی هوایی، زمینی و دریایی در همه زمینه های مربوط به اجرای عملیات مشترک.

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی کیست؟ +عکس

از سوی دیگر یوسی یوشع، تحلیلگر مسائل نظامی در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، نوشت، اولین اصلاحاتی که بیندر باید انجام بدهد، این است که ایران را از دشمن " ردیف سوم " به دشمن "ردیف اول" در نظر بگیرد. زیرا ایران فقط یک مشکل هسته‌ای نیست. بلکه مشکلی در مزرهای فلسطین اشغالی حضور دارد و باید با آن برخورد شود. او می افزاید: ما نباید نگران این باشیم که موشک چقدر طول می کشد به تل آویو برسد یا چند کیلومتر می پیماید و یا از تهران شلیک می شود با از بیروت یا از غزه، چون در نهایت (آن موشک) ایرانی است.

یوشع معتقد است که بیندر باید کسی باشد که آنچه از تحقیقات انجام شده درباره اشتباهات فرماندهان رده بالا درس بگیرد.

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی کیست؟ +عکس

این تحلیلگر صهیونیست ادامه می‌دهد: بیندر باید یک برنامه عملیاتی یا بهتر بگویم اصلاحی جامع، ریشه‌ای و سازش‌ناپذیر بسازد که بخش اطلاعات را دوباره سازماندهی کند. از همه مهمتر او باید فرماندهان واحد ۸۲۰۰ که مسئولیت مستقیم در جبهه غزه را بر عهده داشتند، برکنار کند.

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی کیست؟ +عکس

اما ژنرال هاکوهن تحلیلگر نظامی صهیونیست بر این باور است که، "آمان" ملزم به تغییر جهت است و بیندر که به عنوان فرمانده میدانی به این مقام رسید، نیازمند تلاش ویژه است. او باید افکار و اقدامات فلسطینیان را پیش بینی کند و راهبرد امنیت ملی اسرائیل را تدوین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 30
  • US ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    60 6
    سپاه باید حداقل این را بکشد
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      1 0
      ببینیم این حداقل ممکن می شود
    • ایرانی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      1 0
      باید زیرساخت‌های برق و نفت و صنایع صهیون را بزنیم تا انتقام سخت ایران مثل دفعه قبل قابل انکار و کوچک نمایی نباشد و باعث فرار از سرزمین های اشغالی گردد
  • پدرام IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    26 6
    خدا لعنت کنه هر چی کودک کشه
    • US ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      1 1
      وی باعث افتخار ما بهاییان هستند
  • US ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    25 5
    همین یک نفر رو سقط کنید نصف مشکل حله
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    20 2
    اسرائیل کنونی جنازه است ک روی دست نظام صهیونیستی مسلط بر جهان ،مانده راه ب جلو و عقب ندارد.سقوط قطعی است اما سوءال ؛ چگونه خسارت نابودی با حد اقل میباشد.افراد مهم نیستند مسآله فشار جهانی و آگاهی خباثت جهود در افکار عمومی جهانی است..
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      14 1
      انشاله
  • DE ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 13
    خب به ماچه؟
    • محمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      0 0
      زیاد ما ما نکن،میشه یه لیست درست کرد لیست اهداف،همین جانور مثلا هدف خوبیه.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    13 3
    لعنت بر اسراییل
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    ترکیه آیا تشکیل کشور فلسطین رو به رسمیت نشناخته که سفارتش در تل آویو با مشکلی برخورد نمیکنه؟ معلومه در پشت پرده نتانیاهو و اردوغان زد و بند دارن.چون نروژ کشور فلسطین رو به رسمیت شناخته و اسرائیل اعتبارنامه دیپلمات های نروژ رو تایید نمیکنه
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    معلوم نیس پاسخ غافلگیر کننده یمن و پاسخ هوشمندانه ایران کی به انجام خواهد رسید؟صهیونیستها بعد از اینکه خیالشون از غزه راحت شده شروع کردن به تخریب و بمباران کرانه باختری تا اونجا رو مثل غزه ویران کنن و نسل کشی کنن .کمی دیر بجنبین چیزی از کرانه باختری باقی نخواهد موند
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    5 0
    فکرش رو بکن روزی که اسرائیل رو بگیریم اسناد و اطلاعات شاباک و موساد بیفته دستمون چه شود چه گنجی میفته دستمون
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      مثلا چه شود؟
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اینهم اسناد و اطلاعات شاباک
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مظلوم بازی بیش از اندازه برای فریب شما ، پروپاگاندا بر علیه من
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    دسترسی به پهپاد و ماهواره ، اینستاگرام !!!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    تنها راه صلح جهانی تا قبل از ظهور زنده شدن دوباره امپراطوری فرانژادی ایران است.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    همین که ساعاتی قبل از طوفان القصی نیروهای خودش رو خارج کرده یعنی 7 اکتبر یک دام برای یکسره کرده قضیه غزه بود
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    شلومی ظاهرا فردی تخصصی است و پیر و بیسواد با دانش گذشته و دهه1960 نیست وگرنه تا الان میمرد و غاصب نابود میشد
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 0
    بعضی که قصد الغای تفاوت ترامپ و هریس را دارند می دونند متفاوت نیستند می خواهند ایران را به ژاپن یا المان تبدیل کنند ...اشغال شده ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس