کد خبر 1637156
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۲

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی در مطلبی به اظهارات په‌په اسکوبار، تحلیلگر ژئواکونومیک و ژئوپلیتیک، پرداخت:

امپریالیست‌ها تلاش می‌کنند از طریق یک "انقلاب رنگی" در آسیای جنوبی و جنوب شرقی در مرکز آن از پایان لحظه تک قطبی در سراسر اوراسیا جلوگیری کنند.

در میانمار، چین بین دولت و ده ها شورشی جدایی طلب قومی میانجیگری می کند.

در ماه ژوئن، پکن سرانجام موفق شد در مورد آتش بس مذاکره کند.

تایلند یک زلزله سیاسی را تجربه کرد که نخست وزیر توسط دادگاه قانون اساسی برکنار شد و یک نفر جدید منصوب شد.

در انتخابات بعدی، کشور می تواند توسط به اصطلاح لیبرال ها - که با ایالات متحده متحد هستند و می خواهند روابط نزدیک چین و تایلند را از بین ببرند - کنترل شود.

بنگلادش یک کلید طلایی برای آمریکا است.

همه دسیسه های آزمایش شده در اعتراضات اخیر حضور داشتند:

مشارکت مستقیم سفیر ایالات متحده در بنگلادش، پیتر هاس؛ فشار بر دولت شیخ حسینه برای برگزاری انتخاباتی که نتیجه مطلوبی را برای ایالات متحده تضمین کند، و همچنین حمایت مالی و لجستیکی از دانشجویان معترض "دموکراسی خواه".

یک نشانه امیدوارکننده این است که به گفته سرگئی لاوروف، دیپلمات ارشد روسی، آسه آن در حال حاضر از نزدیک تلاش‌های پوتین برای ایجاد یک سیستم امنیتی واحد در سراسر اوراسیا را زیر نظر دارد.

اسکوبار نتیجه میگیرد که اگر "RICها" در بریکس (روسیه، هند و چین) وضعیت ژئوپلیتیک خود را مرتب کنند، احتمال وقوع انقلاب های رنگی موفق بیشتر به مرور زمان از بین خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    والا من تو انتخابات خودمون میدیدم که آقای جلیلی عکس با پیراهن سبز چاپ و پخش کرده اگه این معناش انقلاب رنگی نیس معناش چی میتونه باشه فقط برای میرحسین رنگ سبز بد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس