پارا المپیک

ورزشکار پارالمپیکی فلسطین در بازی‌های پاریس از شرایط کشورش و خود صحبت کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که فادی دیب ۳۹ ساله برای بازی های پارالمپیک با پشتکار در پاریس تمرین می کند، جنگ غزه هرگز از افکار او دور نیست. دیب در مصاحبه ای به FRANCE ۲۴ گفت: «من پرچمم را اینجا در پاریس برافراشتم تا به مردم نشان دهم که فلسطین در حال مرگ نیست. ما هنوز اینجا هستیم، هنوز در حال مبارزه هستیم و هنوز زنده‌ایم.»دیب که بیش از ۱۵ نفر از اعضای خانواده خود از جمله برادرش را در جنگ اسرائیل و حماس از دست داده است تنها عضو المپیک فلسطین از غزه و تنها ورزشکار پارالمپیک از فلسطین است.

حضور وی با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ ورزشکار کشته شده اند و به گفته فلسطینی ها به دلیل بمباران یا محدودیت‌های اسرائیل قادر به تمرین یا مسافرت نبوده‌اند، قابل توجه است.دیب زمانی که ۱۷ سال داشت از پشت مورد اصابت گلوله یک تک تیرانداز اسرائیلی قرار گرفت و او را فلج کرد.دیب گفت: عبارتی به زبان عربی داریم که می‌گوید "شما باید مانند آب باشید"، به این معنی که باید انعطاف پذیر باشید، هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند.

وی افزود: به خودم گفتم این پایان زندگی من نیست، سخت است اما پایان زندگی من نیست. شما باید مثبت فکر کنید. این ذهنیت قدرتمند و مذهب به من کمک کرد تا در مورد ورزش انعطاف پذیرتر شوم. تصمیم گرفتم از ورزش به عنوان مثال تنیس روی میز و بسکتبال به بازی تنیس روی میز با ویلچر و بسکتبال بروم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس