کد خبر 1639146
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
بایدن سند محرمانه تقابل هسته‌ای با چین را تأیید کرد

تحقیقات انجام گرفته از سوی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از این واقعیت است که طرح استیضاح بایدن به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حالی گزارش یک ساله‌ی خود را با هدف استیضاح بایدن منتشر کرده‌اند که به نظر می‌رسد این طرح چندان قابلیت اجرایی شدن برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را نداشته باشد.

به گزارش بیزنس اینسایدر، گزارشات به دست آمده از سوی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با اجرایی ساختن طرح استیضاح جو بایدن در شرایطی منتشر شده است که بسیاری از جمهوری‌خواهان امیدی به تحقق آن ندارند.

این گزارش ۲۹۱ صفحه‌ای در حالی ارائه شده است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیگر نامزد مجدد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در این کشور نبوده و انگیزه‌های سیاسی برای استیضاحش از سوی حزب رقیب به شدت کاهش پیدا کرده است.

بر این اساس گفته شده به نظر می‌رسد تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای زیر سوال بردن صلاحیت بایدن در آستانه ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری‌اش با بن‌بست مواجه شود.

طرح مربوط به تحقیقات استیضاح بایدن در ماه دسامبر سال گذشته از سوی تمام اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به رسمیت شناخته شد.

این طرح بر این ادعا متمرکز بود که بایدن در زمان معاونتش در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما از موقعیت سیاسی خود به نفع معاملات تجاری هانتر بایدن پسرش سواستفاده کرده است.

با این حال، گزارش به دست آمده نتوانست ادعای مطرح شده علیه بایدن و اعضای خانواده‌اش را به اثبات برساند. امری که ادامه تلاش‌ها برای به ثمر رساندن تحقیقات انجام گرفته در این زمینه را بی‌اعتبار کرد.

مایک جانسون، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتشار گزارش مورد نظر از هر سه کمیته مجلس نمایندگان بابت تلاش‌های انجام گرفته در این زمینه قدردانی کرده و در نهایت از تمام مردم آمریکا خواست تا گزارش مورد نظر را مطالعه کنند.

با این وجود جانسون هیچ اظهار نظری مبنی بر انجام رای‌گیری در مجلس برای استیضاح بایدن را مطرح نکرد و ده‌ها جمهوری‌خواه دیگر هم در این مجلس نسبت به ایده عملی کردن این موضوع ابراز تردید کردند.

اکنون، قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا می‌توانند به واسطه یک قطعنامه جداگانه، درخواست رای‌گیری برای استیضاح بایدن را مطرح کنند. اقدامی که پیشتر از سوی لورن بوبرت، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کلرادو علیه رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شد.

اهمیت این موضوع به دلیل آن است که در شرایط کنونی جمهوری‌خواهان دلایل دیگری را برای استیضاح بایدن مطرح کرده‌اند. این دلایل شامل اختلاف‌نظر جمهوری‌خواهان با سیاست‌های مرزی دولت بایدن و انتقاد از تاخیر وی در ارسال تسلیحات به رژیم اسرائیل می‌شود.

پیشتر رهبران حزب دموکرات در آمریکا در انتقاد از عملکرد جمهوری‌خواهان در زمینه تلاش برای استیضاح بایدن عنوان کرده بودند که شواهد و مدارک کافی برای تحقق این موضوع ارائه نشده است. در مقابل جمهوری‌خواهان ادعای مطرح شده از سوی دموکرات‌ها را رد کرده و بر دلایل خود در این زمینه پافشاری کردند.

کاخ سفید نیز پیشتر طرح تحقیقات استیضاح بایدن را از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به شدت محکوم کرده و ادعاهای مطرح شده از جانب جمهوری‌خواهان علیه رئیس‌جمهور را مورد انتقاد قرار داده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس