1

بنی‌صدر با دوقطبی‌ سازی به سیم آخر زده و در مصاحبه‌ای کار را برای منافقین تمام کرد و در برابر «اصل ولایت فقیه» به صورت علنی ایستاد.

سرویس سیاست مشرق- پاییز سال ۱۳۵۹ روزنامه انقلاب‌ اسلامی که توسط بنی‌صدر و همراهانش اداره می‌شد در سرمقاله خود نوشته بود که کار کردن با رجایی از ایستادن در جهنم نیز سخت‌تر بوده و سخت‌سری چون او کشور را به سمت نقطه‌ای می‌برد که امکان بازگشت از آن سخت است.

فردای آن روز هواداران بنی‌صدر در شهر درود در استان لرستان در مقابل فرمانداری جمع شدند و علیه شهید رجایی شعار دادند. در این تظاهرات کوچک منافقین به سوی مردم اسلحه کشیدند. بنی‌صدر معتقد بود که رجایی به او تحمیل شده است، علیرضا نوبری دامادش نیز دائم زیر گوش رئیس‌جمهور وقت می‌خواند که اگر احمد سلامتیان نخست وزیر نشود به زودی حزب جمهوری اسلامی فرش را از از پای بنی‌صدر کشیده و او را حذف خواهند کرد.

همین اوهامات باعث شد تا دستگاه تبلیغاتی منافقین با «دوقطبی‌سازی‌های مکرر» بنی‌صدر را به ورطه‌ای بکشد که عاقبتش چیزی جز سقوط نبود! نشریه مجاهد(منافق) ارگان سازمان تروریستی منافقین آن روزها با دیو و دد سازی از حزب جمهوری اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و بهشتی طوری فضاسازی کرده بودند که گویی ایران در مرحله‌ عبور از وضعیت انقلابی قرار داشته و بنی‌صدر منجی آن خواهد بود.

کار به جایی رسید که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰، ابوالحسن بنی‌صدر، علیه نخست‌وزیر، اعلام جرم کرد و طی نامه‌ای خطاب به مجلس شورای اسلامی، رجایی و بهزاد نبوی سخنگوی دولت را به نقض اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اختلاس از اموال ملت و خلاف قانون عمل‌کردن‌های بسیار در رابطه با انعقاد موافقت‌نامه‌ی الجزایر با ایالات متحده‌ی آمریکا متهم کرد.

تکرار دوباره دهه ۶۰ و روزهای تلخی که بنی‌صدر برای کشور ساخت!/ برباد دادن میراث شهید رئیسی توسط «دوقطبی‌سازان» چه اهدافی دارد؟

چندپاره کردن ایران تنها میراث ماندگار بنی‌صدر

نشریه مناففین در شماره ۵۳خود نوشته بود که از میان بنی‌صدر و حزب جمهور اسلامی فقط یکی باید باقی بماند. ارگان نفاق در ادامه افزوده بود که در این مسیر اگر لازم باشد خلق‌ها خون نیز ریخته و کف خیابان‌های تهران را با آن فرش خواهند کرد. ابوالحسن بنی‌صدر نیز به دلیل داشتن کیش شخصیتی عجیب و حرف‌های درگوشی مسعود رجوی هر روز بدتر از دیروز شده تا جایی که دفاتر هماهنگی مردمی به اتاق جنگ تبدیل شده بود.

در آن روزها منافقین به بنی‌صدر توصیه کرده بودند که تنها راه پیروزی او بر حرب جمهوی اسلامی ایجاد دو قطبی‌های سیاسی، تضاد و مسائل پیرامومن آن است.

نقطه اوج این ماجرا درزمستان سال ۵۹ بود، بنی صدر در روز ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ طی سخنانی به مناسبت سالگرد درگذشت مصدق، در زمین چمن دانشگاه تهران، به بهانه مقابله با چماقداری، ضمن تحریک جمعیت حاضر در دانشگاه، باعث بروز درگیری‌ها و زد و خوردهای گسترده‌ای در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف شد.

او در ضمن این درگیری‌ها شدیداً به برخی از نهادهای انقلابی حمله کرد که همین مسأله عامل سوء استفاده گروه های ضد انقلاب شد و بعداً مشخص شد گروه‌ها و سازمان‌های دیگری نیز نظیر سازمان مجاهدین خلق، حزب رنجبران، حزب توده، سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر و اتحادیه کمونیست ها و توفان در درگیری های این روز نقش داشته اند.

با این حال در تحقیقاتی که بعداً از سوی دستگاه قضایی صورت گرفت، عامل تعیین کننده در بروز اغتشاش و ضرب و جرح‌ها، صدور دستور رئیس‌جمهور برای حمله و هجوم بوده است که در نهایت در این میان به مردم عادی نیز حمله شده است.

پس از این ماجرای تلخ و خونین روزنامه السیاسه در گزارشی نوشت که عملیات تقسیم ایران آغاز شده است! بنی‌صدر برای محاکمه دعوت شده است. این روزنامه نوشته بود که محافل داخلی ایران در ۲۴ ساعت گذشته به درگیری پرداخته‌اند و درخواست‌هایی از داخل مجلس شورای اسلامی و در گفتار رادیو و تلویزیون ایران برای محاکمه بنی‌صدر شده است. همچنین در این زمینه اطلاعات رسیده حاکیست این درگیری سرآغاز تقسیم ایران خواهد بود.

تکرار دوباره دهه ۶۰ و روزهای تلخی که بنی‌صدر برای کشور ساخت!/ برباد دادن میراث شهید رئیسی توسط «دوقطبی‌سازان» چه اهدافی دارد؟

سرنوشت بنی‌صدر ماجرای عبرت آموزی است که در تاریخ معاصر ایران بارها بازخوانی شده اما نتایج آن به درستی تحلیل نشده است. بنی صدر در داخل کشور منازعات، درگیری‌ها و حواشی بی حاصلی را با نیروهای انقلابی آفریده و کشور را در اوج حملات صدام جندپاره کرد.

تشنجی که بنی‌صدر به آن دامن می‌زد تنها آب به آسیاب منافقین ریخته و در این مسیر تذکرات پی در پی امام خمینی(ره) در گوش رئیس‌جمهور اثری نداشت. گویی روح او توسط افرادی اطرافیان مسخ شده و راهی برای نجاتش وجود نداشت.

آیت‌الله مجتهد شبستری در شرح آن روزها نوشته است:

می‌دانستیم امام(ره) از این وضع ناراحت هستند و یک بار شنیدیم تهدید کرده بودند به هر کس آنچه را که دادیم پس می‌گیریم. در عین حال، امام(ره) با توجه به اوضاع کشور، دعوت به صبر، آرامش و وحدت می‌کرد. اما وقتی معلوم شد که پند و اندرزهای امام(ره) تأثیری ندارد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر آن شدند به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر رأی دهند. ولی چون بنی‌صدر جانشین فرمانده کل قوا بود، جسارت نمی‌کردند و مترصد بودند تا امام(ره) او را از فرماندهی کل قوا عزل کند. سرانجام بر اثر تخلفات بنی‌صدر و تشدید تنش‌ها، امام(ره) بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا خلع کرد و همان روز نماینده‌ی آبادان و دکتر زرگر به تکاپو افتادند و موضوع را با من نیز درمیان گذاشتند. سپس طرح عدم کفایت سیاسی نوشته شد و زیر آن امضاء گردید. اولین امضاء متعلق به آقای کیاوش بود و دومین امضاء، امضای من بود.

بنی‌صدر نیز که گرفتار در دوقطبی‌ها شده بود به سیم آخر زده و در مصاحبه‌ای کار را برای منافقین تمام کرده و در برابر «اصل ولایت فقیه» به صورت علنی ایستاد!

بنی‌صدر به روزنامه اطلاعات گفت که نظر من این است که به‌جای اصل و قانون باید خود مردم را آموزش داد و آگاهی‌شان را افزایش داد تا خود مردم آنچه را که قانون می‌خواهد، عمل کنند و الا تابه‌حال هزاران قانون در تاریخ وضع شده اما چون مردم آمادگی نداشتند و روابط صحیح نبوده است، به اجرا درنیامده است.

همین مسئله باعث شد تا در ۱۵ اسفند ۵۹ یعنی فردای روز سخنرانی بنی‌صدر در دانشگاه تهران و برپایی غائله ۱۴ اسفند، شهید دیالمه در مهدیه تهران، یک سخنرانی با عنوان «مصدق از حمایت تا خیانت» انجام دهد.

بعدازاین سخنرانی کم‌کم شعار «بنی‌صدر، دیالمه، بحث آزاد پیش همه» زبان زد بسیاری از جوانان شد و بر روی دیوارهای شهرهای تهران و مشهد نیز نقش بست. بنی‌صدر که تبلیغات بحث آزادش بسیار فراگیر شده بود، با توجه به شناختی که از شهید دیالمه داشت صلاح ندانست درگیر چنین بحثی شود.

بدین ترتیب همراهی مردم و بصیرت نیروهای انقلابی بسترساز رفع دو قطبی و تشنج سیاسی در جامعه شده و انقلاب را ایمن ساخت و دستاورد این بصیرت و بینش سیاسی، بیرون راندن بنی‌صدر از کشتی انقلاب اسلامی بود.

بنی‌صدر با خودسری و تکروی جامعه را به دو قطب موافق و مخالف نظام و انقلاب تبدیل کرد و در نهایت نیز با پیوند با منافقین فجایعی را رقم زد که طی آن ۱۷ هزار نفر از کودک سه ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله به شهادت رسیدند.

تکرار دوباره دهه ۶۰ و روزهای تلخی که بنی‌صدر برای کشور ساخت!/ برباد دادن میراث شهید رئیسی توسط «دوقطبی‌سازان» چه اهدافی دارد؟

دوقطبی‌سازی یا آنتاگونیسم سیاسی؟

همانقدر که دانستن از عاقبت بنی‌صدر مهم است، دانستن درباره اثرات مخرب دوقطبی‌ها واجب‌تر خواهد بود.

در اسناد جمع‌آوری شده پیرامون وضعیت شخصیتی هواداران(نه اعضا و سمپات‌ها) آمده است که دلیل همراهی آن‌ها با حادثه ۱۴ اسفند ۵۹ و نیز جنگ مسلحانه در سی خرداد ۶۰ نشان می‌دهد که تعصب کور برآمده از دوقطبی‌های سیاسی کار را به جایی رساند که هوادار از نقش خود بیرون آمده و در سطح یک عنصر تروریستی تغییر وضعیت داده است.

در حوادث دهه شصت سطح هواداری به گونه‌ای توسط بنی‌صدر و منافقین پیش رفت که هویتی شده تا کوررنگی و دوقطبی حاصل از آن جنایتی خونین را رقم بزند. هواداری سیاه در دوقطبی‌ها زیست کرده و تعصب شدید و تحجر حاصل آن است، نتیجه این وضعیت نیز چیزی جز جهل مشترک اجتماعی نیست.

بدون شک یکی از مهمترین عناصر پربسامد در سخنان امام و رهبری انقلاب پرهیز از همین دوقطبی سازی است. از نگاه امامین انقلاب اسلامی دوقطبی سازی به شدت وحدت شکن است و از این رو شیطانی ترین اقدام برای تفرقه و از هم پاشیدن جبهه حق است. ثمره دوقطبی سازی گم کردن دشمن اصلی است.

رهبرانقلاب خطاب به بسیجیان درباره دوقطبی می‌فرمایند که ازدوقطبی‌های کاذب پرهیز کنید. کسانی که دین و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند ولو اختلاف سلیقه داشته باشند برادران شما هستند. و در ادامه یادآور می شوند آنجا که سیل آمد بسیجی‌ها نپرسیدند قومیت و سلیقه سیاسی ات چیست؛ رفتند و به مردم خدمت کردند. این دو جمله به روشنی تصریح دارد که دشمن واقعی بین مردم نیست، دوقطبی را اینجا نباید ساخت.

هدف منافقین در دهه ۶۰ از دوقطبی‌سازی آن بود که جامعه را چند تکه کرده و از دل تضادها رقبای خود را حذف کنند، منظور از «دوقطبی کردن»، تبدیل تعارض‌ها و رقابت‌های سیاسی به آنتاگونیسم است؛ «آنتاگونیسم» به آنگونه از تضادهای اجتماعی و سیاسی اطلاق می‌شود که به حذف یکی از طرفین یا حداقل به رفتارهایی با هدف حذف طرف مقابل بینجامد.

خطری که این روزها و در پس حوادث پسا انتخاباتی شکل گرفته و بی‌شباهت به رفتارهای دهه شصتی نیست همین آنتاگونیستی است که از دل آن تلاش می‌شود یک قرائت بر دیگری برتری یافته و سایرین را حذف کند. این وضعیت تا جایی پیش رفته که برخی با ایجاد دو قطبی «دولت شهید رئیسی» و سایرین، می‌کوشند با تکیه روی اصل هواداری متعصبانه رقبای سیاسی خود را از میدان بیرون کند.

این رفتار خطرناک و پرتکرار تاریخی عاقبتی جز خدشه وارد کردن به اصل وحدت از یک سو و ایستادن در برابر «ولایت فقیه» در سوی دیگر ندارد.

البته در این بازی آنچه قربانی خواهد شد میراث دولت شهید رئیسی است که هزینه این جاه‌طلبی شده است!

جریانی که همچنان به دنبال انتقام‌گیری سیاسی بعد از انتخابات است در تلاش است با دامن زدن به دوقطبی کشور را در میانه جنگ با صهیونیست‌ها دچار انحراف کرده همان‌گونه که پیش از این بنی‌صدر در کوران دفاع مقدس چنین کرده بود.

نشانه‌های روشنی وجود دارد که پس از سخنان رئیس مجلس برای کمک به دولت با هدف حفظ وحدت در کشور، برخی جریان‌های سیاسی که این روزها تابلوی شهید رئیسی را به ناحق در دست دارند در تلاش هستند برخلاف مرام آن شهید کشور را دچار تلاطم‌هایی کنند که نتیجه آن بازگشت به درگیری‌های دهه شصت است.

تذکرات واعظ شهر در نقد تحجر و دوقطبی‌سازان را از این زاویه بار دیگر بخوانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 242
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    13 0
    ملت تو مترو، اتوبوس، تاکسی، بازار، کوچه و خیابان نظر دیگه ای دارند .
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      0 1
      حب الدنیا راس کل خطیئه ...کاش برای خدا حرف مبزدیم و مار می کردیم نه شهوت دل خودمان
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    9 0
    با این حرفای تو خالی فقط مردم از خودتون دور میکنید
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 2
    صغری کبری چیدی برای خط آخر کی با بنی صدر قیاس کردی
  • اصلاح طلب سابق IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 2
    به گفته روحانی بازی برد برد...
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    96 2
    خوب رای مردم نداشتید آسمان و ریسمان نبافید
  • احسان IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    40 2
    چقدر شما جفاکارید و ماله‌کش طرف خودش کارش دو قطبی‌سازی بود و حالا شده منتقد دو قطبی‌سازی اونم به دور انصاف شما با کدوم متر و معیار این نوشته‌ها رو سرهم کردید واسه توجیه ؟ شایدم نفع‌تون ایجاب می‌کنه
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    9 2
    90 درصد کارمندان تیم قالیباف با گرفتن پول رفتن توی تیم پزشکیان.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 7
    اگه بنی صدر حذف نمیشد ،،، انقلاب حذف میشد
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 11
    مشرق تنها میراث دار شهید رئیسی
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 0
    اقایان شما از ترس این طرف اجازه میدید اونطرف کامل دولت را بگیرد.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    115 2
    همه اينها را گفتي تا قاليباف را تطهير كني!
  • PA ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 40
    مشرق امیدوار مان کردی بخدا. با این نگرش خط تان را از سایه نشینان جدا کردی. این سایه نشینان از صدا و سیما گرفته تا هر جا که فکرش را بکنی لانه کرده اند.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    63 4
    با خواندن تاریخ تحریف نشده انقلاب باید افسوس خورد برای آرمان های بر باد رفته توسط تندروها...
  • حامد IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 2
    کدوم میراث؟
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 2
    چرا پرت می گید؟ کی بود تو انتخابات دو قطبی سازی کرد؟ کیا بودن به ما گفتن زالبان؟ کیا بعد از پیروزی گفتن که ایران رو پس گرفتیم؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    6 3
    نفاق یعنی وفاق با غربگرایانی که یکبار کشور و زندگی و معیشت مردم را با ناکارآمدی فاجعه‌بار ،تحمیل برجام و اجرای دستورات بانک جهانی تا مرز نابودی پیش بردند و نه تنها برای هیچ کدام از دستاوردهای دولت شهید رئیسی ارزشی قائل نیستند بلکه روزی نیست که قلم به مزدهای آنها این دستاوردها رو مسخره نکنند خلاصه اینکه این بازیها ریشش در آمده مشرق برای شعور مخاطبت احترام قائل باش
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      0 3
      برو بابا بشین تو خونه درها را به رو خودت ببند ببین نون آب میاد در خونت یا نه ملت دیگه فریب کاسبان تحریم را نمی‌خورند که جیب خودشان را پر کردند و ملت راناود درود بر آمریکا دوست ملت ایران
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    11 1
    خودتو خسته نکن بین ما و فواحش زرا و اصلاحطلبان هیچ خط ربطی نی اون وفاق مسخرتون هم ارزونی خودتون
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 1
    دقیقا مطلب شما خودش در راستای دوقطبی سازی است رطب خورده منع رطب نتواند مرد
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    4 2
    ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای و سرمایه های اسرائیل در ایران از حرفهای پناهیان که اتفاقا سالهای سال ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است بزودی نشان خواهد داد بنی صدر و منافقین واقعی حامی آنها چه کسانی هستند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 2
    مشرق همه اون ۱۳ میلیون میدونن دلیل این توجیهات مسخرتون چیه زور بیخود نزن اون طرف بازم باید همون ۳ میلیون رای داره رای نمیدیم بهش و شم ادنباله روهاش تازه دستتون رو شده برامون سانسور نکن
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 2
    جریانی که هنوز عصبانی از هست از رای ۹و نیم میلیونی که واقعا این رای ا شاهکار مردم انقلابی بود این جریان جهت انتقام گیری از نیروهای انقلاب داره دوقطبی سازی می‌کند. .
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    4 1
    اگه صحبت های اقای پناهیان در نقد کیهان منظور شماست احتمالا در خواب تشریف دارید تا جایی که مواضع کیهان مشخص است دفاع و تبیین مواضع شهید رئیسی است و اگه این کار توسط کیهان انجام نمی شد تمام وستاوردهای این شهید عزیز توسط اصلاح طلبان انکار می شد همانطور که الان واضح ترین دستاوردها هم توسط انان انکار می شود و جناب پناهیان متا سفانه تعرضی به ان نمی کنند و اسلحه را به روی خودی گرفته و شلیک می کند امیدواریم مواضعشان را اصلاح کنند و شما هم بهتر است به جای دفاع بی مورد از پناهیان کمی فکر کنید
  • FR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 1
    شاید ولی مقایسه آن با سال‌های ۵۹ و ۶۰ قدری اغراق امیز نیست ؟!
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    4 2
    از اونجایی که ولی فقیه صدها بار گفت جلوی جریان غربگرا بایستید پس بر اساس چرندیات شما اولین کسی که دنبال دوقطبی سازی بود ایشون هست فهم و شعور چیزهای خوبی هستند که گویا بخاطر منافع سیاسی اونها رو از دست دادید
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 1
    اینا رو برای جناح راست تک رو جناح راست دوقطبی ساز بگید، فعلا جنگ قدرت دربین اصولگرایان بیشتر از جناح چپه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 12
    لعنت خدا و رسول خدا بر بنی صدر و دوستان منافقش. با اینکه در انتخابات طرفداران زیادی داشت اما خیل زود نزد ملت به یک شخص منفور تبدیل شد و عاقبت با آرایش و لباس زنانه به کمک برخی خائنین فرار کرد. روزی که امام او را از جانشینی فرماندهی کل قوا برکنار کرد ملت یکپارچه به خیابانها ریختند و مرگ بر بنی صدر سر دادند تا چند ساعت بعد مجلس او را برکنار و دادستانی هم دستور دستگیری اش را صادر کرد اما توسط خائنین فراری داده شد. آقای پزشکیان این عبرت تاریخی را ه روز مرور کند و عاقبت همه روسای جمهور ایران را مطالعه کند تا درس عیرت بگیرد و از گماردن افراد فتنه گر خودداری کند که ادامه آن می شود سرنوشت همین آقای بنی صدر فراری در بدر از کشور و ملعون تاریخ
  • یعقوب محمدی دیوان- سرچ کن IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 1
    به زودی...
  • NL ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    5 1
    عجب مقاله مزخرفی!😁
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 1
    بنی صدر شماها هستین
  • حسینی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    12 1
    مشرق جان یک سوزن به خودت بزن یک جوال دوز به دیگران
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    12 2
    من به قالیباف رأی دادم ولی فهمیدم اشتباه کردم.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 5
    اوضاعی که اگر بنی صدر در قدرت میموند برای کشور ساخته میشد فکر کردی .؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    5 1
    قالیباف تکراربنی صدراست
  • حامد DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    8 0
    خونه ای که توش مستاجرم از متری پنجاه میلیون کردم ۱۵۰ اصلیترین دوقطبی رو مشرق میسازه
  • US ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 2
    کدام دستاورد کدام میراث
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    6 1
    چرا کسی از نخست وزیری موسوی و مخالفت آقا با این انتخاب صحبت نمیکنه؟
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    4 10
    مشرق با حمله به پزشکیان کشور را وارد دو قطبی کردی... جزو اولین خبرگزاری ها بودی که با تمام قدرت از جلیلی حمایت میکرد و به پزشکیان توهین میکردی
    • فرح وش IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      2 0
      فکر کنم خبرگزاری را اشتباه گرفتید . مشرق مدافع آقای قالیباف بود
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 2
    منظور اقای پناهیان از دوقطبی دقیقا روزنامه هایی مانند کیهان بود که البته مستقیم هم نام این روزنامه را اورد حالا چرا اقای ایمانی اینجور براشفته
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 1
    حاکميت باهدفمند کردن انتخابات می توانست کاری کند که‌ به‌ هيچ وجه دوقطبی به‌وجود نيايد اما اين کارنکردن وافراد مسئله دار سرکار آمدن نه بلکه با نظام که‌ با خود اسلام مشکل دارن
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    9 2
    مشرق طرفدارفالیباف
  • گیمرهای افسانه ای! IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 2
    به قول آقای پناهیان در این روزنامه ها را ببندید!
  • پویا نوری IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    6 0
    این دو قطبی سازی چیه افتاده سر زبان شما رسانه ها و چند نفر آدم بیکار ، مردم اصلا به این چرندیات اهمیت نمی دهند
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    7 6
    یعنی الان مذهبی ترین بخش جامعه متحجر و عقب مانده شدن ....عجب ...من شما رو توصیه می کنم داستان مصدق و آیت الله کاشانی رو مجدد بخونید ...
  • وحید IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 5
    تکرار دوقطبی سازی... قابل توجه آقای شریعتمداری ، رئیس مادام العمر روزنامه کیهان. و اسب وزین شناس حرفه ای . لطفا به مقاله بالا توجه کن.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    11 1
    ائتلاف مشرق قالیباف پزشکیان پناهیان!!!!!!!آهای قالیبافیون شما چهار درصد هستید!!!
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    5 4
    شما فکر کردین میتونین دوقطبی بین اصولگرایان درست کنید. اشتباه کردین چون همه فهمیدن شما اصولگرا نیستین حالا هی چرت و پرت بنویسید
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 1
    از كدوم ميراث ميگيد دقيقا ؟
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 0
    به نظرتون کی نیروهای این دولت تصمیم میگیرند نیروی امنیتی را راه ندند به اتاقاشون ...
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 0
    خودتون رو خرج نکنید الکی.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    118 1
    کارهای قالیباف را ماله کشی نکنید
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 6
    رای نیاوردن جلیلی یکی از الطاف خفیه الهی بود چون افرادی بدتر از احمدی نژادها میومدن و حذف و تکفیر میشد.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      0 0
      درود بر احمدی نژاد
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    5 1
    سفارش کی بوده این نوشته احتمالا وفاق ملی دوست داشته که سهم بگیره
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 0
    خب من هم برنامه هایی داشتم برای شما می خواستم جاده فضایی بسازم و مریخ را فتح نمایشی کنم با شما ولی دو قطبی اجازه نداد به من همچنین بعدش به این نتیجه رسیدم که مدیریت این ابر جامعه خیلی ازار دهنده است
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 2
    دوقطبی که بد نیست من از خدامه که مردم با بنی‌صدر و منافقین دوقطبی باشه ولی انگار مشرق میخواد بین اینا وفاق باشه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 0
    چهارتا خاطره بی ربط به این روزا رو بهم ببندیم تا پلوتون در بیاد این نیز بگذرد
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    0 0
    می خواستم وارد حکومت روسیه بشوم با چین و ایران متحد بشویم برای ساخت جاده فضایی و پروژه های فضایی ولی امریکا انحصار طلب است و اپل فقط حامی امریکایی است ، در کل این مسیر را رها کردم به دلیل مشکلات دوقطبی و مدیریت بسیار سخت
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    17 1
    سایت قالبباف! اینقدر به در و دیوار نزن رانت خواری به نام وفاق و کوبیدن مخالف به نام دو قطبی سازی، راه به جایی نمی‌برد
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    3 2
    جدی میفرمائید؟! مثل اینکه هم میهن و اعتماد و... بقیه زنجیره ها و خود دانشمند پنداران افساد طلب مطالبشون را اصلا در این چند وقت نخوندید؟! رهبری به هیچ کس چک سفید امضاء نداده، جاییکه اشکالی هست و یا افرادی در تراز انقلاب نیستن و درست عمل نمیکنن نباید آیا تذکر داد؟!، مرحوم رئیسی چقدر تلاش میکرد و توهین میشنید، آیا اون زمان دوقطبی و از این حرفها نبود؟! با اینهمه تمجید رهبری از دولت شهید رئیسی هنوز عده ای در حال انتقام گرفتن از ایشون هستن، آیا دو قطبی نیست؟!
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    5 0
    با سلام و احترام تاكنون دو متن در اين خصوص منتشر كرده ايد ان شاء الله كه نويسنده اين دو متن نيت خير دارند. دوستانه خدمتتون عرض مي كنم كه مخالفت با ظفرقندي ها و ميدري ها به معناي منافق و فرقاني بودن نيست؛ به اندازه كافي جمهوري اسلامي دشمن دارد. چرا اصرار داريد با اين روش تحليل عده اي از دلسوزان نظام (داراي سبد راي ١٤ ميليوني) را به سمت منافقين و براندازان هل دهيد؟!!! امثال ظفرقندي، ميدري و مهاجراني تا بن دندان به جمهوري اسلامي اعتقاد نداشته و ندارند. هر چند آقاي قاليباف به هر دليلي از آنان به صورت تمام و كمال حمايت كند. آقاي پزشكيان هم كه حالا به عنوان اصلاح گر سربرآورده اند سال ها در جمهوري اسلامي مسيوليت هاي مختلف از جمله رييس دانشگاه علوم پزشكي، وزير، ٤ دوره نمايندگي و … در كارنامه خود دارند و به تعبير ايشان وضع خوب نيست خودشان نيز يكي از مقصران اصلي هستند
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 4
    یک عده نانشان فقط در افراط است و والسلام. مانده تا خیانت تندروان به این انقلاب رو شود
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    8 17
    آقای جلیلی و روزنامه کیهان
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 60
    اخه اینا به واعظ شهر اقای پناهیان هم تاختند کیهان صغری کبری چیده و باز طبق معمول با اعتماد به نفس کذایی خود رو حق و خواستار بازگشت پناهیان شده است موندم این افراد چجور اینهمه سال فعالیت میکنند در حالیکه به سیستم ضربه میزنند اتم دارند ازشون میترسید ؟؟؟؟
  • رضا IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    6 2
    بیا پایین ،مگه رهبرنگفت فتنه خط قرمزه،چراجناب قالیبافتون چشمشو رووزرای فتنه گرمثل ظفرقندی ومیدری بست
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 4
    میشه از اخر این این مقاله نتیجه گرفت با برداشت شخصی اینها شبیه منافقین هستند چه بسا نیرو اونها باشند یا هم روی دیگه اسرائیل
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 4
    خیلی واضح و روشن و تابلو شده است دارن ذات حقیقی نشان میدهند اینا با این جایگاه شکست قبول نمیکنند بعد ادعا سیاستمدار دارند چطور میخوان کشور نجات بدهند کسی که اصول اولیه مثل شکست قبول نمیکند مسلما خیری به خلق نمیرساند و همش ضرر است
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    36 12
    امریکایی ها انحصارطلب خودخواه و خطرناک هستند
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      10 2
      خطاب به مشرق و بقیه کارگزاران اون بنده خدا هر کاری کنید بین قشر انقلابی رای ندارید باید رو همون سه میلیون حساب باز کنید بازم انتخاب ما جلیلیه
    • محمودسلمانی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      مرحوم هاشمی رابه لجن کشیدند،نامعتبرش کردند،یکی رابانفرت او‌کمک خودش!سرکار آورده،بااعتبارش قدرتهاو...کسب کردندکه بماند! دستگاه شیردوش ومهره سوزان دشمن،بامهره های سوخته ودرحال سوزش!چنین بازی، بسیارکرده؛ مراقب خودت باش #قالیباف_عزیز! از رهبر ومردم جدا نشو، هرکارخواهی بکن؛ مافقط انتخابمان دیگربود همین..
  • ایرانی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 4
    بیشترین دو قطبی سازی در دوران رئیسی اتفاق افتاد و منجر به حوادث سال ۱۴۰۱ شد.
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اصلا ممکن است از کنترل اپل خارج بشوند ما مجبور شویم با خود امریکایی ها وارد جنگ بشویم امریکا قطب سوم نخواهد شد ما فقط دوقطبی را به زور داریم تحمل می کنیم امریکا باید تماما در اختیار اپل باشد
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    7 1
    میراث شهید رو قالیباف به هدر داد و رفت حالا شده طرفدار وفاق
  • کارگر IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    7 2
    دو قطبی از ابتدای خلق بشر بوده . خیر و شر. هابیل و قابیل. مومن و ملحد. خادم و خائن . در اکثر کشورهای دیگر همواره بین خواسته های مردم و مدیریت دولت تضادهایی هست. حل آنها یا از طریق تدبیر و گفتگو ست یا شورش و جنگ داخلی . مردم را یک قطب حساب کنیم با چند قطب در سمت دیگر مواجهیم که علی رغم اختلاف ظاهری مانند همند. سلطنت طلبان ، فرقه قجر ، اختلاسگران ، خالص سازان ، نو فرقانی ها ، تجریه طلبان ، جاسوسان و دولت وامانده کنونی با همند. ریزش ها در بین آنها هم هست. بنی صدر دخترش را به رجوی داد. پس از کامجویی مسعود فیروزه را طلاق داد. برای نظام رویش است. کفن پوشان ، مداحان ، خودشیرین ها ، خود جوشها و بنیادها که دایره حضور انگل وارشان هر روز توسعه یافته بخش عمده ای از بیت المال را میبلعند.
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 1
    به نویسنده باید گفت دنبات رو چند فروختی که این مطلب ابکی نوشتی هر چی بوده از گلوت پایین نمیره
  • هادی DE ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    7 2
    آقا این واژه دو قطبی ساز واسه خفه کردن منتقدان دولت و مجلسه. واسه خفه کردن منتقدان دولت وفاق ملی شما بخون گردآمدگان دور سفره انقلابه. ما کسانی که هنوز به آرمان های خمینی کبیر ایمان داریم با دزدان و بی ناموس‌ها و غربگرایان هم قطب نیستیم. حالا شما برو بالای منبر و فحشت رو به ما بده ولی نمیتونی مارو خفه کنی.
  • FR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    95 1
    مشرق تقصیر خودته که رسما از کاندید خودتان اقای قالیباف حمایت کردید ! لیبرال بهائیان و یهودیان دفتر بازرگانی دقیقا میدانند چکار میکنند و شما که مثلا مرکز و کانون رقد هستید این بصیرت را نداشتید ! برای من مشرق و حاجی زاده از چشم ایرانیان افتادند ! جناح لیبرال در حال کشتن و منزوی کردن رهبریت هست و تا به حال که پیروز هم به طور نسبی بوده اند … ۴ سال دیگه هم صبر کتید تا خودتان نیز از ایران الفراری بشید !۹۰ درصد درامد صادراتی به ایران بر نمیگرده و اقا زاده ها در غرب و دنیا سرمایه گذاری میکنند ! البته ما که غرب نشینیم این نان حرام این اقا زاده ها را هرگز نخواهیم خورد
  • سلام IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    7 3
    خوبه که عبرت میگیرید ولی جای حق و باطل رو معکوس گفتید و البته به زور هم نمی تونید همراه برای وفاق ملی تون (بخوانید توافق ۲گروه سیاسی) جور کنید وقتی مردم شورش کردن به خاطر بنزین یادتون باشه چه حرفایی الان زدید
  • FR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    62 1
    این مطلب را که خواندم به یاد مطالب منافقین در حمایت از کارهای اشتباه رجظوی ها افتادم. فرقش این است که نوشته حمایت مشرق از قالیباف است
  • محمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 2
    مشرق خیلی کمتر و ناچیز،بی مقدارتر از این هستی که حاج حسین رو با بنی صدر مقایسه کنید ، مشرق چپ کرده ،بد جوری هم چپ کرده ، از کدام آبشخور سیاسی خط میگیری که با لباس نفاق در حال خط دهی هستید
  • US ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    32 5
    شما نگران بنی صدر و رجوی نباشید. اونها تکلیفشون معلومه. ضربه اصلی رو ظریف و تیمش از داخل با بودجه ملی دارن میزنن
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      احسنت انحراف ذهن بلایی است!!!!
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 1
    چه بامزه یا تحریریه مشرق از گذشته توبه کرده یا ظاهراً منبع درآمدی عوض شده! راستی آقای مشرق شما علم انتقام گیری رو دست گرفتی فراموش نکن آخرت همه دو متر کفن و یه متر جا بیشتر نیست بیخود نبود آقا گفت دلم برای رییسی سوخت
  • هادی DE ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    10 1
    مشرق شده پایگاه پروپاگاندا حزب قالیبافیون. برادر خودت رو خسته نکن نهایت تا شیش ماه دیگه ماه عسل قالیباف و پزشکیان تموم میشه. بعد از افزایش دلار به صد تومن و کسری بودجه و فساد افسار گسیخته نوبت فحشای شما به دولت هم میرسه. پس به قول سید حسن یواش یواش....
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    36 1
    تحلیل کیهان درباره دوقطبی سازی به صواب نزدیکتر هست تا تحلیل سایت مشرق نیوز. بعضی وعاظ مشهور هم در این زمینه اشتباه کردن. شما هم مواظب باشید علاقه به آقای قالیباف تحلیلتون رو تحت شعاع قرار نده
  • فرح وش IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    14 6
    چطور نمی توانید واضح حرف بزنید . مثل پناهیان نام ببرید. و بدانید ما طرفداران شهید جمهور تابع محض رهبری هستیم نه یک قدم جلو و نه یک قدم عقب . شما دارید حق نقد را از امثال من می گیرید. ما جاه طلب نیستیم. نمی توانید با این همه امتیازاتی که به دولت داده اید و داده شده بخواهید خفه هم بشویم .کار درست را تائید و کار نادرست را نقد می کنیم .دوقطبی سازان کسانی هستند که دارند خالص سازی انجام می دهند
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 0
    اتحاد دوقطب گفتنش راحت است ولی اجرا کردنش غیر ممکن است یکی از مشکلات اختلاف سلیقه و بعدی انتقام است کوچکترین مشکل باعث درگیری شدید می شود و بعد هم عدم علاقه به اتحاد
  • US ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    7 7
    کدام میراث رئیسی؟ تورم ۵۰ درصدی سالانه دلار ۲۴ تومن رو تحویل گرفت ۶۰ تومن تحویل داد افزایش قیمت پراید از ۹۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون افزایش قیمت خانه اونم چنصد درصدی رها کردن مرزها و امت بازی اوردن چندین میلیون افغانی که در حال بلعیدن ایران هستن؟ اینا میراث ابرام بود؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    67 59
    اینهمه داستان سر هم کردید که کیهان و شریعتمداری رو بکوبید. خجالتم خوب چیزیه.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      5 0
      دقیقا هنوز جای اون رای ۱۳ میلیونی و بی اعتنایی به اون بنده خدا ۳ میلیونی درد میکنه :)
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      3 0
      به خاطر یه نفر که همون دور اول مردم بهش رای ندادن ، دارن همه انقلابی ها رو میکوبن !
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      19 4
      احسنت
    • PA ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 26
      کیهان و شریعتمداری و جلیلی و پایداری ایران را تهدید می کنند
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      2 0
      معنای دوقطبی سازی از نظر آقایان: یعنی کسی حق نداره به بی حجابی، بی عدالتی، رانت و آقازادگی اعتراض کنه. دور هم سر سفره نشستند، حوصله دعوا و اعصاب خردی ندارند. خیابون های مملکت امام زمان (عج) تبدیل به فاحشه خونه شده، آقایون در حال تفسیر دو قطبی هستند! خاک بر سر همه ما با این مسئولان
    • مجتبی اقایار IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      0 0
      احسنت و درود به کیهان
  • محمد IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    6 1
    تیتر رو که دیدم تا آخرش فهمیدم چه خبره ، مشرق جان تردستیات خیلی قدیمی شده ی چیز جدید رو کن
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 0
    بسم الله الرحمن الرحیم مشرق جنی شده خدا به همه ی ما رحم کنه
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    16 1
    چی میگی عامو؟! انصافا چه ربطی داشت؟
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    به نظرتون الان عصر ایران در دفاع از پناهیان تیتر میزنه؟ جل الخالق
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    نه راه رفتن منافقین رو یاد میگیرید و نه راه رفتن خودتون رو درست انجام میدین
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    صحبتهای محید شاکری را دیدید در مورد المان .. از مجید شاکری بیشتر استفاده کنید .....در جلسات ....
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    فعلا که همه کاره کشکر اتاق بازرگانیه نه ما ....اصلا حاکمیتی باقی مونده ....
  • بهنام IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 2
    واقعا هم جالب هم عجیب بنظر میاد ، نفراتی که در فرانسه بعنوان همراه همیشگی امام بودن ، بعد از انقلاب باعث بانی خیانت های جبران ناپذیری به ایران و مردمش شدن !!!!!!!!!!!!!!!، مثل صادق قطب زاده ، بنی سعد ، محمد یزدی
  • محمد IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 0
    والا یه زمانی آنچنان جلو ونمایی از انقلابی گری داشتید که دائم تو انقلابی گری از هم سبقت می‌گرفتید
  • علی واحدی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    8 1
    پول زیر دندون واعظ شهر!!!!!!و برخی مجلسیان مزه کرده و این اراجیف رو به روزنامه انقلابی کیهان نسبت داده.خیانت مجلس هم در قضیه رای به بعضی وزرای فاسد و خائن مشهوده.میخوای بنی صدر رو مقایسه کنی یه سر به ارباباهای وحدت شکن خائنتون بزنید بهتره
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    6 1
    آقای عراقچی میراث‌دار داری #شهید_امیرعبداللهیان با دست فرمان....،آقای رئیس جمهور دنبال هیئت و ظریف الممالک مشابه تقلبی شهید دیالمه به دنبال وحدت میلی! عده ای هم که معده مبارک را صابون زده بودند برای پستهای آنچنانی دارند پر میکنند خانه های نقشه پادوهای دشمن را با شعار تقلبی وفاق ملی که رهبری بارها و بارها برحذر داشت افراد را از این جمله فتنه انگیز! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را🤔
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    چیزی که من از عبده تبریزی دیدم و اینکه کلا این رییس جمخور را در دست داره به نظر میاد دیگه امیدی نیست هست ....امیدی هست به وضعیت فعلی ....
  • ح IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    دوقطبی اثبات طلبان در انتخابات مطرح کردند پزشکیان هی میگفتم اقلیت نباید بر اکثریت حکومت کند الان این اکثریت حکومت میکنند در ایران کلیه حزب ها منها شوند مردم از حزبها بیزارند
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    25 2
    عزیزم هرچه کرم هست از قالیباف هست. بیست ساله که آرزوی ریاست جمهوری به دلش هست. یاد عمر سعد افتادم و حکومت ری.
  • علی رسولی IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    6 0
    فقط میتونم سایت مشرق از سیاست فقط لجن پراکنی بلده.
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    7 2
    رئیس مجلس با سنگ اندازی جلوی پای شهید رئیسی و حمایت صد درصدی از دکتر پزشکیان یک دوقطبی کاذب ایجاد کرد
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    47 2
    دو قطبی کاذب درست کردن بده اما دو قطبی های واقعی را باید دید و مرز بندی بین آنها را دقیق ترسیم کرد انقلاب ما اصلا حاصل این دو قطبی است دو قطبی مستضعف و مستکبر مظلوم و ظالم انقلابی و ضد انقلاب خیلی زود داره یادتون میره
  • نصیر IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    خب البته برو بچه ها خودشون از دو قطبی سازی اومدن شدند رئیس جمهور والبته جهاد تبیین با دوقطبی سازی لبه تیز تفاوتی دارد و خیلی طریف است جایی که قرار است سر کسی ،کسانی کلاه گذاشته شود نباید به اسم دوقطبی سازی ممانعت کرد
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    11 4
    رئیس جمهور با دادن مسئولیت به افراد فتنه گر میراث شهید رئیسی را بر باد می دهد و باعث دوقطبی در جامعه می شود
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 4
    __ باسمه تعالی __ با سلام و احترام بر عزیزان مشرق نیوز و نویسنده ی محترم و روشن ضمیر این مقاله ، که حق مطلب را بسیار خوب ادا کرده است .
  • بینام IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    6 0
    واعظ شهرازتوهین به رسول خدا(ص)توبه کندکه پذیرفته هم نیست
  • یزدان IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 9
    دوقطبی جامعه سالها ست که شکل گرفته ودرست شدنی هم نیست نود و پنج درصد یه طرف پنج درصد هم یه طرف
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    10 6
    روحانی وپزشکیان هم رگ وریشه شون با اینها یکیه اگه چشم بصیرت داشته باشین
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 0
    الهم عجل الولیک الفرج
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 1
    خیلی ابلهید که در این اوضاع رذالت اصلاح طلبان را رها کردید و چسبید به چند جمله!!! عاقل چند بار گزیده می شود؟
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    12 2
    دوران جدید... دوران خفقان پنهان است... یک دیکتاتوری به ظالمانه ترین شکل ممکن... اما تا جایی که امکان دارد.. به شکل پنهانی ... دوران ضربه زدن به جوانه های نوی انقلابی... جوانه هایی که مناسب برای دوران حال و معتقد به اصالتند.... به شکل نو و خاص خود... با سلیقه متفاوت... ظاهرا در این دوران... مورد ضربه قرار خواهند گرفت...
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 11
    و نام این گروه خوارج است.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      3 0
      پس خودتون هم قبول دارید از خوارج بی غیرت تر هستید.
  • آرش IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    16 1
    مشرق با این روشی که درپیش گرفتید درحمایت یک شخص خاص ،مطمئن باش انتخابات بعدی ده درصد هم شرکت نمیکنن.درضمن اولین شخصی که درانتخابات به رقیبانش تهمت خشک مغز وچماقدار زد، محمدجواد ظریف بود پس جایی دگر بدنبال مقصر دوقطبی سازهاباش .برید ببینید طرفداران اصلاحات درفضای مجازی چه تهمتهایی به انقلابی هامیزنند.که آخرین موردش تهمت سلاح ورزی ضد انقلاب به میثم متیعی بود!
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    10 1
    سلام لطفا بزرگواری بفرمایید به واعظ شهر : هنگام اغتشاشات فرزندانشان به همراه همه فرزندان مسئولین در کنار بسیج و یگان ویژه تا ساعت 4 صبح در ایستگاه های بازرسی حضور داشته باشند تا معنی پریشانی والدین و خانواده برقرار کننده گان امنیت را در پوست خود احساس کنند . جناب آقای نصیحت کننده خاص .
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 0
    اقایان اساسا این دولت که تمام افسارش دست اتاق بازرگانی و عبده تبریزی چیزی برای ما باقی نمی گذارد برای انقلاب اسلامی فکری بفرمایید ایا نظری دارید یا باید تمام کشور و استقلالش را و همه چیز را به باد بدیم خواهش میکنم حرفی بزنید ...
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    8 2
    هم کیهان یک روزنامه انقلابی و ارزشی است و هم دکتر جلیلی عزیز هم برای اقای پناهیان واقعا متاسفم هم برای مشرق نیوز
  • US ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 1
    به نام نامی حیدر کرار، علی مرتضی ع، نخواهیم‌ گذاشت بنای محکمی که شیعه در ایران ساخته است ضعیف شود.
  • مدنی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 2
    روزهای تلخی که هاشمی رفسنجانی درست کرد که حتی امام دعوایش کرد
  • بهنام IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 2
    سلام مشرق جان من اقتصاد را دوست دارم بخاطر آمار و ارقامش و اینکه با هیچکس نه دوست است و نه دشمن رئیس جمهور شهید در اقتصاد چه دستاوردی جز گرانی و تورم برای مردم داشت؟
  • رضاح IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    9 1
    بده و بستان آقایان قالیباف و پزشکیان(در واقع اصلاحطلبان) که اظهر من الشمسه.چی رو میخواهید انکار کنید؟ اصلاحطلبان ریاست مجلس رو به قالیباف دادند تا در بزنگاه رای اعتماد وزرای پزشکیان از دم اونا رو تایید کنه.
  • ممدجفر IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 1
    اتفاقا حامیان شهید رئیسی دنبال شرارت نیستن ولی گوشه کنار هواداران پزشکیان دارن شیطنت میکنن و دولت گذشته رو ناکارآمد جلوه میدن با هر رفتار غیراخلاقی سعی در تخریب شخصیت و دوقطبی کردن جامعه دارن... چپ و راست به مواضع دولت قبل حمله میکنن بهانه گیری میکنن البته مردم مث دوره بنی صدر هیجانی نیستن ولی بازم بعید نیست اشرار داخلی و دشمن خارجی با هم همدست بشن و مصیبت جدیدی مث جنبش فاحشه ها شکل بگیره... رسانه ها باید ساعت به ساعت با روشنگری مردم رو از خطر آگاه کنن
  • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 2
    برخوردجدی بااین عناصرمیتواندبازدارنده باشد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 1
    تا آخرهای های مقاله قکر کردم میخواد اصلاح طلب ها رو به بنی صدر بچسبونه آخرش گند زد طرفدارهای جلیلی رو چسبوند به مرام بنی صدر مشرق چیکار می کنی حواست هست مخاطب رو چی فرض کردی
  • محمد IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 1
    رهبری فرمودند از دو قطبی کاذب پرهیز کنید اما دو قطبی بین جریان غربگرا و جریان انقلابی، بین اشرافی گری و عدالت خواهی ، بین لیبرال مسلکی و پایبندی به ارزشها دو قطبی های اصیل هستند ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سه‌گانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّه‌ی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها. (رهبر انقلاب؛ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵)
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 0
    اینهایی که ایران را با چین مقایسه می کنند چین انتخابات ریاست جمهوری ندارد به این شکل انتخابات شهراداری و مجلس هم به شکلی که ما داریم ندارد ....
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    26 2
    در مقاله مغلطه کردید تا منتقدین دولت فعلی را به منافقین بچسبانید. شهید مظلوم رئیسی چه کشید از دست شما اصولگرا نماهای کاسب.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 1
    نمی‌دونم چرا الکی میخواین بگین از دولت انتقاد کردن جلوی رهبری واستادنه
  • Shahab IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 1
    زین پس بجای مشرق بگید اصلاحات نیوز
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    کردین کامنت های واقعی رو باز کنید ببینیم نظر مردم در مورد چرت و پرت هوایی که می‌نویسید چیه
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 10
    شما ها میخواین بین اصولگرایان دوقطبی ایجاد کنید.کور خوندید
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 1
    این سایت شده حمایت از همه جز اصولگرایان احتمالا فهمیدن از اصولگرایان دیگه رای نمیاره دارن دست و پا میزنند قول بهتون میدم از اصلاح طلبان هیچی برتون در نمی یاد
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 1
    مشرق از خود شهید رییسی خجالت بکش
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 1
    همین که شما کلام رهبری رو سانسور می‌کنید توی نظرات، و توی خبر اون روز تحریف علنی! نشون می‌ده کی مقابل رهبری هست.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 3
    ببین کی داره از چی حرف میزنم .حرف خود رهبری هست بعد یه عده باز هم حرفهای مسخره خودشون رو تکرار میکنن
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    بازم رجوی کثافت. تاریخ ایران همچه حروم نطفه ای به خودش ندیده.
  • حسین IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    سایت محترم! با آبروی خودتون بازی نکنید! هرکس جای خودش رو دارد ,مجلس باید جایگاه نظارتیش حفظ بشه!
  • بوشیدو FR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 1
    چیه ؟ زورت گرفته ما ۱۴ ملیون بودیم ،شما فقط سه ملیون؟ هنوز داری میسوزی؟
  • محسن IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    10 0
    مدت زمانی است که شما مشرقی قالیباف را بعنوان معیار حق و باطل به مردم معرفی میکنید و هر کس منتقد قالیباف باشد میشود منافق!!! نه برادر عزیز منافق کسانی هستند که دم از رهبری انقلاب میزنند و در عمل خلاف آنرا را عمل میکنند. هنوز نقل قول دروغ از قول رهبر انقلاب راجع به تایید کابینه و مهر تایید رئیس مجلس بر این سخن را فراموش نکرده ایم طبق کلام اهل بیت علیهم السلام از نشانه های نفاق دروغگویی است
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 1
    ان شاء الله ملاک جذب در نهادهای انقلابی مثل سپاه که از جذب بر اساس سفارش معرف، به جذب عادلانه و استاندارد تبدیل شد و نفراتی هم که بدون آزمون و سفارشی جذب شدن شوت شدن بیرون درست میشید و می‌فهمید از یه منبری تفرقه‌افکن گمراه شده حمایت نکنید و بر علیه انقلاب و ارزش‌هاش به ویژه نظارت مردم و رسانه‌ها بر عملکرد مسئولان قلم نزنید.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 0
    كثرة الوفاق نفاق، و كثرة الخلاف شقاق حدیثی از امام علی برای این روزهای مجلس
  • محمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 0
    باز هم تاسف خوردم. اگه بنی‌صدر زنده بود و خودش مترسک سر جالیز بود شما نامردا ازشهید رءیس و دوست دارانش برای ماست مالی کردن گند امتخاباتی تون مایه میذارید.‌چه مقایسه نامردانه ای. اونم کسی که نیست تا ابیته جوانمردانه نکوبه توی دهنتان. هنوز دارین میسوزین از خیانتتان.
  • احمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 1
    بقیه دولت ها با مخالفین چه رفتاری میکنند هما ن کار را بکنید .آنقدر آزادی دادید که دارد به حرج ومرج تبدیل می‌شود هر کس مقابل خون شهدا ایستاد دهانش را خورد کنید.دختر فلانی...پسر فلانی ..در جلسات ..چه معنا دارد.این یعنی حرج ومرج..
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 1
    فعلا که دو قطبی ساز مشرق نیوز و کیهان است
  • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    کسی که هم قصد توبره بکنه ،هم آخور،دیگه حناش پیش مردم رنگی نخواهد داشت.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 2
    چه خبر از وضعیت چمن فولادشهر؟
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    از نظرات میترسین که منتشر نمیکنید. گرچه اگه منتشر کنید دوتایی که خودتون نوشتین دورود بر قالیباف منتشر میشه. دیگه همه شما رو شناختن پول بگیر تعریف کن
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    نوع رفتارهای پوپولیستی ان فرد مشخص متاسفانه از همان روزهای اول مشخص بود که برای سالهای اینده برنامه های خاصی دارند رفتارهای متناقض و گفتارهای بشدت حامی انقلاب نشانه های خطرناکیست
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 1
    کدوم میراث؟(:
  • حامد FR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    3 0
    مشرق با افتخار اومدی پشت قالیباف
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 1
    واقعیت امر این است این جریان با منافقین ارتباط ندارند ولی از اوایل انقلاب ریشه زدند و همه جا نفوذ کردند و در ظاهر انقلابی پیش رفتند هدف کاملا عمدی ایجاد دوقطبی و ریختن قبح ارزشها است برا مثال حرکات میشه نام برد اونیکه اینهارو اینجا کاشته همونیه که طالبان رو سر کار آورد ( ایالات متحده آمریکا ) هدف اصلی اینها چیه ؟ تجزیه ایران شما بعد انتخابات ببینید فردای نتیجه بسیار حساب شده اکثرشون از رای قوم گرایی صحبت کردند هم مصاحبه هم توئیت
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    واقعاً که چی ؟ خودتون میدونید چی میگید؟ بنی صدر رو با کی مقایسه میکنید . خدا کمک کنه انسان نخواد با چیزی لجبازی کنه! آخه دوستان خود مردم کم رای دادن به گزینه ی شما چرا سعی میکنید مسبب پیدا کنید و هروز با یه عنوان از متحجر گرفته تا دو قطبی سازی عوض این ناراحتی تون رو بگیرید .
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    6 0
    باشه شما راست میگید اونا دوقطبی شما تک قطبی
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    سلام الان فکر می کنم یک جریان مرموز همون طور که بین نیروهای انقلاب در انتخابات شکاف ایجاد کرد و میوه خودش رو چید و هنوز هم بر تعمیق شکاف تاکید دارد الان داره از طریق ایجاد انشقاق از دهان پناهیان و کیهان همون خط رو پیگیری می کنه تازه مشرق شما هم در حمایت از شیخ واعظ مقاله زد! من حرفهای دو طرف رو دیدم اصلا طبیعی نیست خب اگر انتقادی هست چرا باید در جامعه بازتاب داده شود چرا نرفته اند با هم حل و فصل کنند؟؟؟ چه کسانی افراد رو قانع می کنند که در تریبون رسمی این مطالب رو بگویند؟ واقعا الان اولویت این هاست؟ به نظرم اتحاد جبهه انقلاب رو بزرگترین مانع می بینند باید جریان پشت این افراد رو پیدا کرد و در زمین اون جریان که پیدا کردنش هم خیلی سخت نیست ، نباید بازی کرد
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    29 1
    خاک بر سر شما که افتادین دنبال پزشکیان شما اصلا اصولگرا نبودین ما با شما قطعا دو قطبی هستیم چه خوشتان بیاید چه نیاد
  • رضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    7 1
    اصولگرا واصلاح طلب این مرتبه ریختن روهم که اقای جلیلی رای نیاره،قالیباف هم شدلاریجانی دوم
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    دقیقا چه دستاوردی
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    از همین الان راجع مسائل حقوق بشری کار کنید خودتون نه با ظریف اماده باشید اتفاق نیفته شما تازه بخواهید اماده بشید ....
  • FR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    کدام میراث؟!!!! تورم تاریخی، برگشت ایران به دوران قاجار با تحقیر کشور توسط روسها، فساد سیستماتیک در بورس و شهرداری و ....
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    البته مشرق نیوز که در انتخابات اخیر در یک چرخش قهرمانانه همه کار برای قالیباف کرد حالا هم با سرهم کردن خزعبلات داره یه دوقطبی ایجاد میکنه که یه طرفش قالباف و پزشکیان هستن و طرف دیگه جلیلی! در حالی که احتمالا نه پزشکیان و نه جلیلی در این وادی نفاق انگیز روحشان هم بی خبره! مشرق باف نیوز!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    درگیری داخلی باعث پایان نمیشه بلکه یکی از نشانه های پایانه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    این تحلیل شما خیلی خطرناک تر دو قطبی سازیه. اگر راست میگی چرا راجع به کسایی که به اسم وفاق دارن بر خلاف صحبت های رهبری افراد زاویه دار را منصوب میکنن چیزی نمینویسی؟ البتهنظرو مشرق مطمئنا این سانسور میکنه
  • ناشناس IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    10 1
    پزشکیان باید حواسش جمع باشه به مردم قول داده باید از این ظریف وحزب اصلاح طلب دوری کند نه به صلاح خودش ونه به صلاح مملکت است که متاسفانه روز بروز بدتر می‌کند .
  • یزدان IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    تو خودت یکی از سران دوقطبی سازی هستی مشرق
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    میراث رئیسی؟ قند پنج کیلویی سی تومن بود شد کیلویی سی چهل پنجاه!!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    همین که پس از ساعت‌ها جرأت درج نظرات رو ندارید مشخصه چه کاره‌اید! آش این قدر شوره که افراد غیرحزب اللهی هم میگن برای چی باید کیهان رو به خاطر تذکر به دولت بست!!! اون وقت شما حامی پناهیانی شدید که مشکوک به نفوذه
  • سعید بیات IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    به نظر من دلیل به وجود اومدن این تفکر بودن همان توابین هست که در نظام نفوذ کردن وخودشون رو انقلابی دو آتیشه ووطن پرست جا میزنن ونفوذی هم تا دلتون بخواد داخل سیستم نفوذ کردن وفقط قصدشون ضربه زدن به نظام است ما مردم هم ابزار کار شدیم نیروهای امنیتی هم خودشون به خواب زدن
  • سید علیرضا معتمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    6 10
    مهمترین عاملی که باعث دوقطبی شدن میشه وسایل ارتباط جمعی بخصوص روز نامه هاست سخنان مسولان را انتشار می دهند وراه اختلاف افکنی راباز می کنند
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      3 0
      خدا شفات بده. اصلا مسئله اول امروز ما دوقطبی نیست! دوقطبی هم اونی که تصور می‌کنی یعنی اختلاف نیست! دوقطبی یعنی ایجاد و فعال‌سازی قطب‌های مخالف جامعه که فقط مصنوعیش بده. دوقطبی‌های طبیعی همیشه هست مثل دوقطبی حق و باطل. پناهیان چرتی گفت و هدفش هم چرتی بدتر است. جدی نگیر!
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      4 1
      کی روزنامه میخونه دیگه وقتی فقط برای انتخابات ریاست جمهوری افسادطلبان ۳۰۰۰ کانال و صفحه اینستاگرامی با محتوای خبر و طنز و ورزشی و دانلود آهنگ و فیلم را برای تبلیغات بر علیه جناح کقابل و دوقطبی سازی خریده و اجاره کرده بودن
  • شهروند IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    مگه شهید رئیسی همین رئیس جمهور دولت سیزدهم نبود چه دست آورد مهمی دراین دوران صورت گرفته که شما خبر دارید ولی ما نمیدونیم شاید ما دربند دیگری ازحیات زندگی می‌کنیم که خبر نداریم
  • من IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    عشقی بورس هم یادگار رییسی هستش
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    فکر نمی‌کردم چنین پروپاگاندای دولت‌پسندی رو در مشرق نیوز بخونم! آخرالزمانه واقعاً.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    4 0
    میراث این کشور عزیز شهید پرور که خونها برای برپا داشتن آخرین دین وحدانیت و استقلال و شرافت در آن ریخته شده بسیار ارزشمنده ،این میراث فاخر دینداری و اختیار مردم شریفش رو به افراد سودجو، جاه طلبین دنیا زده و نا اهلان منافق نسپریم که خیانتی بس عظیم به مردم این دیار نجیب هست
  • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    هرچه دروغگویان تاریخ راتحریف کنند باز هم ان تاریخ باقی نخواهد ماند.اگرمیخواهی تحلیل کنی لااقل در رابطه بانوارایت هم مینوشتی.
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    ضد مردم
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    #مقام_معظم_رهبری : از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، برخی تفکر انقلابی را قبول نداشتند و برخی هم با اینکه در داخل نظام بودند اما اعتقادی به #مبارزه_با_استکبار نداشتند که باید در مقابل این جریان ایستاد. #ظریف #خائن #دوقطبی_واقعی #وفاق_یا_نفاق #سردار_سپهبد_شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    21 7
    دقیقا میراث اون مثلا شهید رئیسی رو بگید ببینیم چی بوده
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      برو یکم استراحت کن واست خوبه امیدوارم که خدا شفات بده ، اگه رییسی نبود الان دلار ۲۰۰ هزار تومنی بود نون دونه ای ده هزار تومنی و بنزین لیتری ۵۰ هزار تومنی مسکن هم چند برابر شده بود تخم مرغ هم شانه ای به جای ۱۰۰ هزار تومنی شده بود سیصد هزار تومنی گرفتی
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      سربلندی مردم ایران در تمام عرصه های جهانی و آرامش ملی و تلاش برای سربلندی و زندگی بهتر شهروندان یک جامعه اسلامی و تلاش پیگیر و مستمر فقط یکی از دستاوردهای انکار ناشدنی شهید جمهور عزیز بود، اما شما بجای تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن انتخاب دیگران، در مورد دستاوردهای انتخاب خودتون روحانی و کابینه اش... صحبت کنید، ببینیم بجز خواری و تحقیر شدن ایرانی و گرانی و اشرافگرایی و گرانی جمعه ای بنزین و صف‌های طولانی روغن مرغ و امضای سند تحقیر ایران در دور برجام باطل و بتن ریزی فناوری های مهم هسته ای ما ووو ...،بجز اینها ایشان چه دستاورد های دیگری داشتند ؟ !
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      سربلندی مردم ایران در تمام عرصه های جهانی و آرامش ملی و تلاش برای سربلندی و زندگی بهتر شهروندان یک جامعه اسلامی و تلاش پیگیر و مستمر فقط یکی از دستاوردهای انکار ناشدنی شهید جمهور عزیز بود، اما شما بجای تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن انتخاب دیگران، در مورد دستاوردهای انتخاب خودتون روحانی و کابینه اش... صحبت کنید، ببینیم بجز خواری و تحقیر شدن ایرانی و گرانی و اشرافگرایی و گرانی جمعه ای بنزین و صف‌های طولانی روغن مرغ و امضای سند تحقیر ایران در دور برجام باطل و بتن ریزی فناوری های مهم هسته ای ما ووو ...،بجز اینها ایشان چه دستاورد های دیگری داشتند ؟ !
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      عصبانی کردن جانواران نجس و پستی مثل تو که از سگ کم‌ترید، یکی از میراث‌های شهید عزیز است.
    • سید مجتبی IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      0 0
      کسی که خودش را به نفهمی زده ازش توقعی نیست
  • مجید بهرام بیگی وین اطریش AT ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    نوشتید جریانی که همچنان به دنبال انتقام‌گیری سیاسی بعد از انتخابات است در تلاش است با دامن زدن به دوقطبی کشور را در میانه جنگ با صهیونیست‌ها دچار انحراف کرده همان‌گونه که پیش از این بنی‌صدر در کوران دفاع مقدس چنین کرده بود.‌پایان متن. در لفافه حرف نزنید اگر جرات نام بردن این افراد و گروه ها را ندارید پس دروغ میگویید
  • محمد IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    مشرق نمی دونم چت شده اما بعد ار انتخابات و دسته گل آب دادن قالیباف فقط داری خودی می زنی
  • مجید IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    مشرق تو خودت تا دیروز هر روز علیه اصلاح طلبان مقاله های 1000 خطی مینوشتی الان برای ما تبدیل شدی به صلح طلب و موافق شعار وفاق و این دروغ ها؟ جالبه جدیدا میای مشرق انگار اومدی توی پایگاه اصلاح طلبان. انگار امثال عباس عبدی و فلاحت پیشه نشستن براش مطلب نوشتن. مشرق نیوز اصلاح طلب پیوندتان مبارک!
  • رهگذر FR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    به چه قهقهرایی رفته مشرق! مخاطبت ازت قبول میکنه، تویی که مطلب ثابت داشتی در نقد جریان اصلاحات و اعتدال، حالا منتقد دولت رو با بنی صدر یکی کنی؟
  • علی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 3
    مهمترین عامل دو قطبی ساز در ایران صدا و سیمای مزخرف با مجریان احمق اش است و تبلیغ علیه قومیت ها و اصلاح نزاد ایرانیان با واردات بی رویه افغانی ها به ایران و تاسیس کشور ایران جدید با هویت پشتوها
  • م.م IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    27 2
    درود بر ملت بزرگ ایران. چه میراثی ؟ ! قیمت اجناس و کالاهای اساسی و طلا و سکه و دلار چند برابر شده ...میراث عالی است ...؟ !
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 56
    کیهان شریعتمداری به جز تفرقه افکنی وانتقادهای واهی چیز دیگربلدنیست خداوند این مملکت را ازگزند شیاطین مومن نما حفظ کند انشاالله
  • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    من ده سال میخوندمتون و به شما اعتماد داشتم حالا شدید مرده خور سیاسی
  • فاطمه صالحی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    امیدوارم فقط زمان روسیاه واقعی رو نشون بده که انشالله خیلی دیر نیست
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 2
    بله، دو قطبی سازی خیلی چیز بدی ست. اتفاقاً قبل از اونهایی که امروز به یاد دو قطبی سازی افتادند شخص رهبری از سال های گذشته به مناسبت بر این مهم تاکید ورزیده اند. بچه های انقلاب و حزب الله و پیرو خالص ولایت فقیه چشم بسته دنبال سر رهبری بوده، هستند و خواهند بود. اما یک نکته، دو قطبی سازی بحثی خارجی ست. داخلی نیست.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    كثرة الوفاق نفاق، و كثرة الخلاف شقاق مراقب باشید به اسم پرهیز از دوقطبی سازی گرفتار لاپوشانی و ماست مالی اشتباهات پزشکیان نشید که نفاق است و پشت پرده به هم نان قرض دادن
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    مشرقیون خفه شین
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اساتید اعظم؛ بنی صدر و رجوی که دیگه خانوادگی با امثال عطریان فر و نبوی رفیق جینگ بودن، مشرق حالت خوش نیست، داغونی داغون
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    الان کسانی دو قطبی،می سازند که مرتب خواهان نابودی اقتصاد ایران با حفظ قوانین سازمان مجاهدین انقلاب هستند چرا توسعه شهر ها ممنوع است چون عارف در سال ۸۰ توسعه شهر ها را از ضلع خروجی کمربندی ممنوع کر.د چرا نام پارس دریای شمال باید نام تورکی جعلی خزر باشد در حالیکه تمام دنیا آن را کاسپین می نامند چون علی اف از خاتمی خواست حالا خزر ها یهودی هستنند یا مخالفان آنها دولت پزشکیان باید این اشتباهات را جبران کند ایران متعلق با الهام علی اف نیست مستقل است
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    امروز،جنگ استقلال داریم علیه الهام علی اف از،
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    آسمان ریسمان بافتید تا منتقدین دولت را به منافقین شبیه کنید!!! خیلی زود از این حمایت های کورکورانه تان پشیمان خواهید شد.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    از اولش هم ما گفتیم این عاقبتش میشه بنی صدر
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اگر به ظریف بگی المان می خواد فشار وارد کنه به ایران یک سفیری میفرسته که هر چی المان خواست بگه چشم برعکس بشر ....
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    خب بیشترش چرت و پرت است
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اولویت با ارتقا سطح سواد کارکنان فعلی دولت است نه حذف و اوردن نیروهای جدید ...
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    مشرق این چرت و پرت های سفارشی رو بزار کنار زدی جاده خاکی حمایت از اشتباه دیگران شما رو احمق نشون میده
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 3
    این دو قطبی خیلی خطرناک است باید ازش خارج بشویم
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    28 0
    شهید همت(ره): هر موقع راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      خوبه خدا شهید همت رو رحمت کنه ، اما اگه دو تا دوستمون ضد هم حرف زدن چی ؟ این دوست میگه راه درست از این طرفه دوست دگه میگه نه از اون طرفه ، قبول دارین که اینجا لازمه ببینیم کدوم یکی از این دو دوست راه شناستر ه و کارش راهشناسیه که لازمه به حرف او گوش کنیم .پس با یه فرمول نمیشه درهمه جا همه ی مسائل رو حل کرد .
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    جمله بنی صدر چقدر آشناست: نظر من این است که به‌جای اصل و قانون باید خود مردم را آموزش داد و آگاهی‌شان را افزایش داد تا خود مردم آنچه را که قانون می‌خواهد، عمل کنند و الا تابه‌حال هزاران قانون در تاریخ وضع شده اما چون مردم آمادگی نداشتند و روابط صحیح نبوده است، به اجرا درنیامده است. با این مقاله کار منافقین را بسیار راحت کردید آنها هم از ابتدا می گفتند مقصر شهید بهشتی و حزب الهی ها بودند
  • ساعد علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    مشرق بزدل شدی انتشار بده بزدل پزشکیان بنی صدر ۱۴۰۳ ظریف مسعود رجوی ۱۴۰۳
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    _ بسمه تعالی _ چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطا ست _ یخن شناس نئی جان مکن خطا اینجا ست __
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 0
    بسیار عالی و روشنگرانه بود، کاش فهم و درکی باشد، و از یک سوراخ ۲ بار گزیده نشیم.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    آدرس غلط ندید اساتید دو قطبی سازی روحانی و ظریف و حالا پرشکیان که دارن بهش یاد مبدن. بنزین دولتی بنرین ذلاری - سفره مردم سفره مسیولان - تازگی که گفته رشد 8 درصد امکان نداره تا تحریم ها برداشته بشه یعنی دوباره مذاکره و التماس و موس موس به غرب ....
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا دشمن من اسرائیل و امریکا است ولی کلونی حزب اللهی را و نهاد های ذیل رهبری و رفتن در جامعه ما و دولت در سایه دقیقا به شکل کمیسیون های دولت فعلی و ... من گفتم را دریاب لطفا و در مجلس هم اجازه بده در نظارت به دولت فعالتر باشیم با تشکر ....
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    کارنامه رئیسی رو همه دیدیم ....۴ میلیون خانه که هیچ ۴ تا کپر هم نساخت
  • US ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    کسی دوقطبی سازی نمیکنه، اما یک عده ذاتا دوقطبی هستن و مستعد بازی دو قطبی. من هم اگر اونور آب بهم اقامت و شهروندی میدادن، و ۲۰۰۰ ویزا برای خانواده دور نزدیک خودم و تیمم میدادن، و یک پولی هم میدادن که نقد کردنش منوط به بازی دوقطبی بود، و بهم پیشنهاد کرسی دانشگاه یا سازمان ملل میدادن که اگه داخل کشور مشکلی برای پیش اومد سه سوته برم خونه پدر شوهر مشغول پول پارو کردن و یا ادای افاضات کردن بشم، مطمئن باشید که همین کار رو میکردم. بالاخره ظریف و روحانی و عراقچی و پزشکیان و زیبا کلام، رنانی و امثالهم هم آدمند با این چیزها وسوسه و قطبی میشن،‌ طرف مقابل هم ميدونه با پیروزی اینها سرنوشت صدام و قذافی و مُرسی... در انتظارشونه، پس معلومه همه اتوماتیک دوقطبی بازی میکنن.
  • سید حسن IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    دو قطبی رو اونایی درست کردند که در روز انتخاب کابینه تمام قد از وزرا حمایت کردند . انقلاب به این اتفاقات نیاز داره تا دوست و دشمن راحتر شناخته بشند
  • بنده خدا IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    تهمتی چنین ناروا !! نیروی کنشگر انقلابی هر باوری دارد دنبال هیچ معارضه ای نیست سرسپرده امر ولی است و برای توفیق هر دولتی با هر دیدگاهی دارد کار می کند. نمایندگان ملت چشمان باز دارند تخلفی رخ دهد مجرای قانونی باز است دوقطبی را باند نیویورکی و باند امنایی که امام آنها را برحذر داشت و هشت سال هم بی تدبیرانه عمل کردند با رسانه هاشون دارند شکل می دهند تفنگ را سمت خودی نگیر آقای تحلیل نویس! فتأمل جیدا
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    اونی که باعث دو قطبی شدن امثال تفکرات خبرگزاری های شماها است اقتصاد و معیشت ملت فدا یه سری آرمانهای پوچ وبیهوده شده که نه دردی را از ملت حل میکنه ونه باعث تسکین آلامهای این ملت شده است کشوری که 30سال در خصوص انرژی اتمی شعار داده وبا خرج میلیاردها پول یه نیروگاه اتمی ساخته اصلاً معلوم نیست کار میکنه یا نه اون هم با تحمیل هزینه های بسیار برای مملکت آخرش هنوز با گذشت 45 سال از انقلاب خاموشی داریم. این نوع مدیریت حضرات بر این مملکت است.
  • عبدالله IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    باعث تاسف است که تیم مشرقیان با سربازان اسرائیل هم کاسه شده اند وجریان انقلاب را با منافقین دهه 60 مقایسه میکنید
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    بنی ضدر خائن نبودیک مرد بود. شما کارتون شانتاژ و پرونده سازی هست
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    برای حالتی که مجلس از شما نیست و دولت تماما بدنه را خلص سازی کرده نظری دارید اینهمه انفعال به اسم وفاق از کجا میاد ...
  • امیر علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    لب مطلب اینکه که : تابلو و سنگ محک کردن دولت شهید رئیسی و مقایسه بقیه ارکان کشور بخصوص دولت و مجلس با روش های کاری شهید رئیسی ، مصداق اصلی دوقطبی سازی در کشوره!!!!! ممنونم مشرق جان ، ارگان رسمی آقای قالیباف ، ممنونم از این روشنگریت
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    نمیدانم براساس چه منفعتی این مطالب را نوشتید، ولی بدانید که با متهم کردن طیف وسیعی از طرفداران انقلابی نظام، جز نفرت چیزی برای خود به ارمغان نمی‌آورید.
  • عبدالله IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    متاسفاته مشرق با تحلیلها و تحلیل گران منحرف از زمان انتخابات به این طرف به بیراهه می رود.
  • حسن IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    دوران رییسی بدترین دوران برای مردم و سختی و رنج از تمام جهات اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی بود
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    روزنامه کیهان و شریعت مداری
  • فرح وش IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    6 0
    فعلا که انتاگونیست ادعایی شما دارد نیروهای انقلاب را حذف می کند و قرائت پیروز پسا انتخابات را بر همه قرائت های موجود برتری می دهد. دولت موجود بر اساس رای گرفته باید کار کند نه اینکه قرائت مقدس و ماورایی از آن تصویر کنید و بقیه قرائت ها را حذف کنید . این دیکتاتوری محض است . شما حق ندارید قرائت پزشکیان را بر کشور تحمیل کنید قرائت ایشان قرار است ۴ سال کشور را اداره کند و ملت هم نظارت می کند و نظرش را می گوید . چرا تا نقدی می شنوید بحث دوقطبی را پیش می کشید . ما تابع رهبری هستیم و به دولت کمک می کنیم اما کار بدش را اعلام و نقد می کنیم اين عین همان دموکراسی ادعایی شما مگر نیست؟ چرا می خواهید دهان ملت را ببندید؟به بهانه دوقطبی و....نمی توانید بگویید ۵۳ درصد رای پزشکیان یعنی تفوق افکار و عقاید لیبرالیزم و سکولار و هر چه خواستید بکنید. ایشان وظایفش مشخص است و چهارچوب دارد. در آن چهارچوب کار باید بکند هر جا هم ایراد بود گفته شود . دیگر قرار نیست ملت را تابع افکار اصلاح طلبان عاشق غرب کنید که ؟ ۴ سال باید بر اساس ضوابط و قانون اساسی کار کند همین .
  • ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 0
    خدا بیامرزش اما دولت مرحوم رئیسی هیچ دستاوردی نداشت ایشان نتوانست سالی یک میلیون خانه بسازد و تورم را مهار کند آدم عاقل به نتیجه دولت نگاه میکند نه تبلیغات رسانه ها
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 2
    نشانه‌های روشنی وجود دارد که پس از سخنان رئیس مجلس برای کمک به دولت با هدف حفظ وحدت در کشور، برخی جریان‌های سیاسی که این روزها تابلوی شهید رئیسی را به ناحق در دست دارند در تلاش هستند برخلاف مرام آن شهید کشور را دچار تلاطم‌هایی کنند که نتیجه آن بازگشت به درگیری‌های دهه شصت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس