بایدن: زمان پایان دادن به جنگ غزه فرارسیده است

شبکه آمریکایی گزارش داده که دولت بایدن تحت تاثیر فشار خانواده‌های اسرای آمریکایی حاضر در غزه، گزینه توافق یکجانبه با حماس برای آزادی این اسرا را بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز امروز پنجشنبه به نقل از پنج منبع آگاه گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی توافق یکجانبه با حماس برای آزادی اسرای آمریکایی است.

طبق این گزارش، خانواده‌های اسرا از کاخ سفید خواسته‌اند چنین توافقی را به طور جدی در نظر بگیرد و دولت بایدن مشغول بررسی آن است.

خانواده‌های این اسرا در جلسه روز یکشنبه با مشاور امنیت ملی کاخ سفید جیک سالیوان که بعد از اعلام یافته شدن اجساد شش اسیر اسرائیلی در غزه از جمله یک آمریکایی برگزار شد، از دولت آمریکا خواستند گزینه‌های بدون مشارکت تل‌آویو را در نظر بگیرد.

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی در پاسخ به این خانواده‌ها گفتند که همه گزینه‌ها را بررسی می‌کنند اما منابع مذکور می‌گویند که توافقی با حماس شامل اسرائیل همچنان بهترین رویکرد تلقی می‌شود.

با این حال این گزینه در حالی که خانواده اسرای آمریکایی و برخی مقام‌های دولت آمریکا به طور فزاینده معقتدند که بنیامین نتانیاهو به توافق آتش‌بس در غزه با حماس متعهد نخواهد شد، مورد بررسی قرار گرفته است.

در حال حاضر چهار آمریکایی در غزه اسیر و مقام‌های آمریکایی معتقدند که آن‌ها زنده هستند. علاوه بر این، دولت بایدن تلاش می‌کند که اجساد یا بقایای اجساد سه نفر دیگری که تصور می‌شود، مرده‌اند را تحویل بگیرد.

حماس اعلام کرده که شش اسیری که اخیراً اجسادشان در غزه پیدا شد، در حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه جان خود را از دست دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس